ראסינג קלוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראסינג קלוב
Racing Club de Avellaneda
סמל המועדון
מידע כללי
שם מלא ראסינג קלוב (Racing Club)
כינוי Racing Club de Avellaneda
האקדמיה (La Academia)
תאריך ייסוד 25 במרץ 1903
אצטדיון אצטדיון חואן דומינגו פרון (אל סילינדרו),
אבז'אנדה
(תכולה: 64,161)
נשיא ויקטור בלנקו
יו"ר Víctor Blanco עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן פרננדו גאגו
ליגה ליגת העל הארגנטינאית
www.racingclub.com.ar
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
תלבושת שלישית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ראסינג קלובספרדית: Racing Club de Avellaneda) הוא מועדון כדורגל ארגנטינאי הנחשב לאחד מחמשת המועדונים הגדולים של ארגנטינה. הקבוצה זכתה בשמונה עשרה אליפויות וארבעה גביעים בינלאומיים. היא מכונה בארגנטינה La Academia (האקדמיה) בזכות התארים הרבים בהם זכתה בתקופה הפרה-מקצועית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הוקמה בעיר אבז'אנדה שמדרום לבירה בואנוס איירס בשנת 1903. הקבוצה זכתה לכינוי "האקדמיה" בזכות שבע אליפויות ליגה (שאז נחשבה לחובבנית) רצופות, בין השנים 1913 ו-1919, תשע גביעים לאומיים באותן שנים ואליפויות נוספות 1921 ו-1925. בתקופה המקצוענית הקבוצה זכתה באליפות הראשונה שלה בשנת 1949 ובארבע אליפויות נוספות עד שנת 1961, כאשר מאמנה בשלוש האליפויות הראשונות והרצופות היה גיז'רמו סטאבילה, מלך השערים במונדיאל 1930. בסוף שנות ה-50 של המאה ה-20 ותחילת שנות ה-60 של המאה ה-20 שכתה הקבוצה פעמיים באליפות המדינה. באותה תקופה שיחק בה אורסטה קורבטה. לאחר מכן זכתה הקבוצה פעם נוספת באליפות בשנת 1967. כמו כן זכתה הקבוצה באותה שנה בגביע הליברטדורס ובגביע הביניבשתי ובכך הייתה לקבוצה הארגנטינאית הראשונה שזוכה בתואר זה. מאמנה באותה שנה היה חואן חוסה פיסוטי והקבוצה כונתה אז "אל אקיפו דה חוסה" (הקבוצה של חוסה). בין שחקני הקבוצה הבולטים באותה תקופה היו רוברטו פרפומו ואלפיו באסילה.

הקבוצה שיחקה שנתיים בליגה השנייה בשנים 1983 עד 1985. שלוש שנים מאוחר יותר, ב-1988 זכתה הקבוצה בשני גביעים - גביע הסופרקופה סוד-אמריקנה וגביע סופרקופה אינטר-אמריקנה (גביע לא רשמי אליבא ד-CONMEBOL).

בשנת 1999 ניצלה הקבוצה מפשיטת רגל, התאוששה וזכתה בשנת 2001, לאחר בצורת של 35 שנה, באליפות ארגנטינה, בהובלתו של המאמן ריינלדו מרלו. ב-14 בדצמבר 2014 זכתה הקבוצה באליפות טורניר המעבר לאחר 13 שנה. זכייה זו הגיעה הרבה בזכות דייגו מיליטו שחזר לקבוצת נעוריו לאחר גלות בליגות שונות באירופה.

הדרבי מול אינדפנדיינטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקה של הקבוצה מול אינדפנדיינטה, נחשב לאחד החמים בכדורגל הארגנטינאי ומכונה "הקלאסיקו של אבז'אנדה". זה הוא הדרבי בו נפגשות שתי קבוצות גדולות בארגנטינה ושתיהן נמצאות בשכונת עוני כך שהיריבות בין האוהדים היא קשה ומפחידה עד כדי כך שבדרבי בשנת 2003 שני אוהדי אינדפנדיינטה נהרגו מירי. אחד ממשחקי הדרבי הזכורים היה כאשר דייגו מיליטו, אז חלוצה של ראסינג, ביקש מהשופט להרחיק את אחיו גאבי, ששיחק כבלמה של אינדפנדיינטה, במשחק בו צפתה אמם של השניים.

אצטדיון הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראסינג משחקת באצטדיון חואן דומינגו פרון, האצטדיון השני בגודלו בארגנטינה אשר נבנה בשנת 1959 וקרוי על שמו של שליט ארגנטינה חואן פרון. האצטדיון מכונה "אל סילינדרו" בשל צורתו העגולה.

מדי הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה משחקת בתלבושת הכוללת חולצת פסים אנכיים בצבע תכלת ומכנסיים לבנים המזכירה את מדי הנבחרת.

שחקנים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינלאומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ראסינג קלוב בוויקישיתוף