בוב קלוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רדו קלוז)
בוב קלוז
Bob Klose
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1945 (בן 79 בערך)
קיימברידג', הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Rado Robert Garcia Klose עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1964 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים קולג' הילס רוד, תיכון קיימברידג'שייר עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רית'ם אנד בלוז עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.radoklose.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בוב רוברט גרסיה קלוזאנגלית: Rado Robert Garcia Klose; נולד ב-1945), שנודע בשמות בוב קלוז וראדו קלוז, הוא מוזיקאי וצלם בריטי. בשנים 1964–1965 היה הגיטריסט הראשי של להקת רוק סטודנטיאלית, שעל בסיסה התפתחה מאוחר יותר להקת פינק פלויד. אף על פי שקלוז הקליט מספר שירים עם ההרכב, הוא עזב אותו בתוך שנה, לפני פרסומה של הלהקה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בקיימברידג', לאב שנמלט משלטון הנאצים בגרמניה, ולאם אנגלייה. מצבה הכלכלי של המשפחה היה ירוד, והיא נאלצה להתגורר באוהל בשדה, במתחם החווה בה עבד אביו כשנתיים. לאחר מכן עברו לבית בכפר קטן בקיימברידג'שייר, בו נולדו שלושת אחיו הצעירים. קלוז למד במספר בתי ספר כפריים, וכנער למד בבית ספר בקיימברידג', בו פגש לראשונה את סיד בארט ורוג'ר ווטרס, שיסדו את להקת פינק פלויד.

"למה עזבתי? מדי פעם שואלים אותי (קצת יותר מדי פעמים לטעמי). ובכן, אם תלבש את זוג הנעליים הלא נכונות, לא תצליח ללכת רחוק במיוחד. זו התובנה שהגעתי אליה בסוף אותה שנה. לאחרים היה את שיקול הדעת הבריא להביא את דייוויד גילמור, חבר ילדות ובחור מוכשר עם אוזניים מוזיקליות באופן יוצא דופן, להרכב השלישי והממושך ביותר של הלהקה"

בוב (רדו) קלוז, ביוגרפיה קצרה, מתוך אתרו האישי

בזמן לימודי האדריכלות שלו, ב-1964, החל קלוז לנגן בתפקיד הגיטרה המובילה בלהקה עם ווטרס (גיטרה מלווה), ריצ'רד רייט (גיטרה מלווה), ניק מייסון (תופים), קלייב מטקלף (גיטרה בס), קית' נובל וג'ולייט גייל (שירה).[1] הלהקה ניגנה תחת שמות שונים (סיגמה 6, המגדאדת'ס, האבאדאב'ס (החרדתיים), והאבאדאב'ס הצורחים) בעיקר במסיבות פרטיות והתכנסויות לא רשמיות. בתקופה זו, מנהל הלהקה היה קן צ'פמן, שאף כתב כמה משיריהם המוקדמים.

מטקלף, נובל וגייל עזבו את הלהקה עוד באותה שנה (בהמשך נישאה גייל לריצ'רד רייט, ב-1969). בעת עזיבתם השתנה הרכב הלהקה: סיד בארט חבר ילדותם של ווטרס וקלוז הצטרף אליה כסולן ונגן גיטרה מלווה, קלוז ניגן בגיטרה ראשית והוסיף שירת רקע, והאחרים היו ווטרס (גיטרה בס ושירת רקע), רייט (קלידים ושירת רקע) ומייסון (תופים).[1] להקה חדשה זו השתמשה בשמות שונים, בעיקר בשמות "Tea Set" ו"הסאונד של פינק פלויד" (שם שנלקח בהשראת שני מוזיקאי בלוז קרוליינה, פינק אנדרסון ופלויד קאונסיל).

קלוז הספיק להקליט עם הלהקה שיר אחד בלבד (Lucy Leave), מן הראשונים שחיבר בארט; השיר לא יצא באלבומי הלהקה בתקופה זו, אלא רק במיני-דיסק ב-1996. קלוז בחר בתקופה זו להתמקד בלימודיו, וגם העדיף מוזיקת ג'אז ובלוז ופחות רוק פסיכדלי, סגנון אותו הנהיג בארט בלהקה. ביולי 1965 עזב קלוז את הלהקה, ובארט הפך לגיטריסט הראשי שלה. באתרו האישי קלוז מספר על כך שהכיר את אשתו מרי בזכות המתופף ניק מייסון, ולכן זכה במתנה חשובה יותר מהצלחתה המאוחרת של הלהקה.[2] קלוז עבר ללמוד אדריכלות ומדעים בלונדון. לאחר מכן עזב את לימודיו, והחל מסוף שנות ה-60 הקדיש את הקריירה שלו לצילום.

במהלך שנות ה-2000 התארח מספר פעמים באלבומים שונים, כגון אלבומו של דייוויד גילמור ב-2006, "On an Island".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1964 - Lucy Leave, סינגל שלא יצא לאור, של להקת "Tea Set" (גלגול מוקדם של פינק פלויד)
  • 2006 - On An Island - השתתף בשני שירים באלבום הסולו של דייוויד גילמור (On An Island, ו-The Blue)
  • 2006 - Claremont 56 - דיסק של מאד (Mudd)
  • 2006 - Juniflip - דיסק של צ'יקו המילטון (Chico Hamilton), מתופף ג'אז
  • 2006 - This Rong Music - אלבום אוסף של אמנים רבים, השתתף ברצועה אחת עם צ'יקו המילטון
  • 2007 - Blue River - עם הצמד סמית' ומאד (Smith & Mudd)
  • 2009 - Bargrooves: Over Ice - אלבום אוסף של אמנים רבים, השתתף ברצועה אחת עם הצמד סמית' ומאד

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Miles, Andy Mabbett (1995). Pink Floyd: A Visual Documentary. Omnibus Press. ISBN 0-7119-4109-2, (Note: Refers to Bob Close exclusively)
  • Dallas, Karl (1987). Pink Floyd: Bricks In The Wall. Shapolsky Publishers. ISBN 0-933503-88-1, (Note: Refers to Bob Close exclusively)
  • Blake, Mark (2007) "Pigs Might Fly: The Inside Story Of Pink Floyd". Aurum Press. ISBN 978-1-84513-261-3 (published in the United States as Comfortably Numb: The Inside Story Of Pink Floyd. Thunders Mouth Press. ISBN 978-1-56858-383-9)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 היסטוריה של הלהקה שקדמה לפלויד, מתוך הבלוג Neptune Pink Floyd, המוקדש להיסטוריה של הלהקה, פברואר 2006
  2. ^ בוב (רדו) קלוז, ביוגרפיה קצרה, מתוך אתרו האישי