הארו (רובע)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רובע הארו)
רובע הַארוֹ של העיר לונדון (רובע)
London Borough of Harrow
סמל הארו
סמל הארו
סמל הארו
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
ראש העיר ג'ין לאמימאן
רשות מחוקקת council of Harrow London Borough Council עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר אם לונדון
שפה רשמית אנגלית
תאריך ייסוד 1 באפריל 1934 עריכת הנתון בוויקינתונים
שטח 50.47 קמ"ר (דירוג: 299)
אוכלוסייה
 ‑ ברובע 250,149 (דירוג: 60, 2018)
 ‑ צפיפות 4,252 נפש לקמ"ר (2006)
קואורדינטות 51°34′N 0°20′W / 51.567°N 0.333°W / 51.567; -0.333
אזור זמן UTC
www.merton.gov.uk

לחצו כדי להקטין חזרה

הסיטי של לונדוןהסיטי של וסטמינסטרהרובע המלכותי קנזינגטון וצ'לסיהאמרסמית' ופולהאםוונדסוורת'למבת'סאת'קטאוור האמלטסהאקניאיזלינגטוןקמדןברנטאילינגהאונסלוריצ'מונד שעל התמזההרובע המלכותי קינגסטון שעל התמזהמרטוןסאטוןקרוידוןברומליהרובע המלכותי של גריניץ'הברינגבארקינג ודאגנהאםרדברידג'ניוהאםוולת'אם פורסטהארינגייאנפילדבארנטהארולואישהאםבקסליהילינגדוןדרום-מזרח אנגליהמזרחה של אנגליה
מפה
דמוגרפיה
אוכלוסייה לפי גזעים
%היספנים ולטינים (מכל מוצא גזעי)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רובע הַארוֹ של העיר לונדוןאנגלית: The London Borough of Harrow, ‏האזנה?‏) הוא אחד מרובעי העיר לונדון. הרובע נמצא בצפון מערב העיר.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרובע גובל במחוז הרטפורדשייר בצפונו, ברובע הילינגדון במערבו, ברובע אילינג בדרום, ברובע ברנט בדרום מזרח וברובע בארנט במזרח.

שכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברובע הארו מצויות השכונות:

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובע הארו הוקם בשנת 1934 כרובע עירוני של מחוז מידלסקס בעקבות חוק השלטון המקומי 1929 וצו שניתן בעקבותיו בשנת 1934 להסדרת מחוז מידלסקס. הרובע הוקם על ידי איחוד הרובע העירוני הארו שעל הגבעה, הרובע הכפרי הנדון והרובע העירוני וילדסטון. הרובע הפך לרובע מוניציפלי ב-4 במאי 1954. בשנת 1965 שונה מעמד הרובע מכוח חוק השלטון בלונדון 1963, והרובע הפך לחלק מלונדון רבתי. גבולות הרובע לא שונו בשל גודלו ומספר התושבים הבר בו (באותה עת היה הרובע הגדול ברובעי מידלסקס - והתגוררו בו כ-209,000 תושבים (1961)).

אוכלוסין[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוכלוסיית הארו היא אוכלוסייה מבוססת ביותר. תושבי הרובע מתגוררים בעיקר בבתים פרטיים, הרובע ברובו הוא בעל אופי כפרי. אחוז הפשיעה ברובע נמוך ביותר (מהנמוכים ברובעי לונדון). הקרבה היחסית לעיר, ואופיו של הרובע מסביר את מחירי הדירות הגבוהים שבו.

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברובע פועלות מכללת הארו, מכללת סטאנמור ומכללת סנט דומיניק, וכן בית הספר היוקרתי הארו לבנים. בשונה מיתר רובעי לונדון, הלימודים בחטיבות הביניים שברובע מתחילים בכיתה ו' (גיל 11+) ולא בכיתה ז' (גיל 12+).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הארו בוויקישיתוף