רוברט גאנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט גאנט
Robert Gant
לידה 13 ביולי 1968 (בן 55)
טמפה, פלורידה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט גאנט (גונזלס לשעבר)אנגלית: Robert Gant; נולד ב-13 ביולי 1968) הוא שחקן אמריקאי, שנודע בשל תפקידו בסדרת הדרמה הטלוויזיונית הפופולרית "הכי גאים שיש" בתור בן ברוקנר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאנט נולד בטמפה, פלורידה. הוא התחיל לשחק בפרסומות טלוויזיה והצטרף לארגון השחקנים SAG בגיל 10 בפלורידה. הוא למד לתואר ראשון בספרות אנגלית מאוניברסיטת פנסילבניה ולמד משפטים באוניברסיטת ג'ורג'טאון. בזמן שהוא למד משפטים הוא מעולם לא ויתר על התשוקה האמיתית שלו, משחק, והופיעה בכמה הופעות תיאטרון. קריירת המשפטים שלו הייתה שהביאה אותו ללוס אנג'לס. כשהוא התקבל לעבודה בחברת עורכי הדין הגדולה בעולם "Clifford Chance". השלוחה בלוס אנג'לס נסגרה תוך מספר חודשים ולכן גאנט החליט להקדיש את כל זמנו למשחק.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001 החל גאנט להופיע בטלוויזיה בסדרת הדרמה "הכי גאים שיש" בתפקיד בן ברוקנר, התפקיד הידוע ביותר שלו עד כה. לפני "הכי גאים שיש" הוא הופיע בסדרה "פופולרי" של "NBC" וב"קרוליין בעיר" של "NBC". גאנט הופיע כשחקן אורח בסדרות שונות כמו "חברים", "הארון של וורוניקה", "מלרוז פלייס", "אלן", "השגחה" ו"Becker". הוא הופיע גם בסרטים עצמאיים כמו "הקונצרט", "Fits and Starts", ו-"מריה וברוס" בכיכובם של ג'וליאן מור ומתיו ברודריק.

ביוני 2004, גאנט ביחד עם חברו השחקן קדי הופמן (השחקן הראשי של המחזמר "המפיקים") צילמו את הסרט הקצר "Billy's Dad is a Fudgepacker", במחווה לסרטים החינוכיים של שנות ה-50.

בשנים 2015 - 2016 שיחק בשתי עונותיה הראשונות של סדרת גיבורי העל "סופרגירל" בדמותו של זור-אל (אנ').

בשנת 2018 השתתף בתפקיד משני בסדרת הדרמה "13 סיבות" מבית נטפליקס.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003, גאנט קיבל פרס מיוחד בנוגע לזכויות האדם במעמד היכל העיר ניו יורק. מקבלים אחרים היו שרון גלס וגייל הרולד, שחקנים נוספים מהסדרה "הכי גאים שיש" וגם רוב מרשל, שירלי מקליין וסטיב דלדרי, הבמאים של המחזמר "שיקגו".

בשנת 2003, גאנט יחד עם חברי קאסט נוספים של "הכי גאים שיש" התכבדו לקבל אות כבוד מטעם "The National Stonewall Democrats" על יצירה והצגה של משפחות גייז אוהבות ושמחות מכל הווריאציות. במאי באותה השנה ה-"National Gay and Lesbian Task Force"‏ (NGLTF) כיבד את גאנט בטקס השנתי שלהם בפרס המנהיגות בוושינגטון הבירה. בשנת 2006 העניק ארגון הלהט"ב "הקמפיין לזכויות אדם" לגאנט את פרס השוויון בארוחת הערב השנתית של הארגון.

הזמן של גאנט בהוליווד לא מוקדש כולו למשחק. בנוסף עם השותפים שלו צ'אד אלן וכריסטופר רקסטאר הם הקימו חברת הפקות לסרטים ולטלוויזיה בשם "Mythgarden". הם עובדים על מספר פרויקטים שלכולם יש התמקדות כלשהי בנושא הגייז והם מפתחים מספר פרויקטים לקולנוע ולטלוויזיה.

בזמן שגאנט תורם מזמנו למספר ארגונים פוליטיים וארגוני התנדבות, "נושא התורן" שלו הוא הזדקנותם של בני הקהילה הגאה. הוא תומך בארגונים כמו "SAGE" (שמעניק שירותי הגנה לאוכלוסיית הלהט"ב המבוגרת) וה-"GLEH" (בית אבות לאוכלוסיית להט"ב המבוגרת). הוא גם מפתח אתר שקשור כולו לאוכלוסיית להט"ב המבוגרת ובנושאים שקשורים ומשפיעים עליהם.

נכון לשנת 2007, גאנט מתגורר בלוס אנג'לס.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוברט גאנט בוויקישיתוף