רוג'ר גודל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוג'ר גודל
Roger Goodell
לידה 19 בפברואר 1959 (בן 65)
ג'יימסטאון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה קולג' וושינגטון וג'פרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'יין סקינר (1997–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוג'ר גודלאנגלית: Roger Goodell; נולד ב-19 בפברואר 1959) הוא הקומישינר של ליגת ה-NFL, ליגת הפוטבול המקצוענית בארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודל נולד בג'יימסטאון שבמערב מדינת ניו יורק. בתיכון הצטיין בפוטבול, כדורסל ובייסבול, אך פציעות מנעו ממנו להמשיך לעסוק בספורט. ב-1981 סיים תואר ראשון בכלכלה בוושינגטון וג'פרסון קולג' שבפנסילבניה.

ב-1982 החל לעבוד במשרדי ליגת ה-NFL כאחד העוזרים של הקומישינר פיט רוזל. ב-1983 הצטרף כמתמחה לקבוצת ניו יורק ג'טס וכעבור כשנה מונה לעוזר במחלקת יחסי הציבור של ה-NFL. ב-1987 מונה לעוזרו של לאמר האנט, נשיא American Football Conference. בדצמבר 2001 מונה לסמנכ"ל תפעול של הליגה והיה אחראי לניהול השוטף של פעילות הספורט, השיפוט והפעילות העסקית.

באוגוסט 2006 נבחר לקומישינר החדש של ה-NFL ונכנס לתפקידו בתחילת ספטמבר 2006. בתקופת כהונתו ביססה הליגה את מעמדה כליגת הספורט המובילה בארצות הברית. הכנסות ה-NFL גדלו ל-7.2 מיליארד דולר ב-2014 והכנסות נוספות ישירות לקבוצות של עוד כ-5 מיליארד דולר.[1] גודל עצמו הרוויח ב-2014 כ-35 מיליון דולר והוא מהמנהלים בעלי המשכורת הגבוהה ביותר בארצות הברית.

הוא היה בעל תפקיד מרכזי במשא ומתן להסכם בין בעלי הקבוצות הליגה וארגון השחקנים ב-2011 ובפעולות להרחבת הליגה, פיתוח אצטדיונים, השקת רשת הטלוויזיה של הליגה ומכירת זכויות השידור על משחקי הליגה.

במקביל להצלחה הכלכלית, תקופת כהונתו אופיינה גם במספר שערוריות ומחלוקות. ב-2012 הכריזו שופטי הליגה על שביתה, עמה התמודדה ה-NFL במינוי שופטים מדרג זוטר ששפטו קודם לכן בליגות התיכונים או בליגות הזוטרות במכללות. ב-2007 אימצה הליגה מדיניות ענישה מחמירה נגד התנהגות לא הולמת של שחקנים מחוץ למגרש, במסגרת זו הוטלו עונשי הרחקה על שחקנים בולטים כגון מייקל ויק, אדם "פאקמן" ג'ונס ובן רות'ליסברגר. על גודל והליגה נמתחה ביקורת על העונש הקל יחסית שהוטל על ריי רייס לאחר שנתפס מכה את בת זוגו ורק לאחר שצילומים ממצלמות האבטחה נחשפו, נאלצה הליגה להחמיר את העונש. פרשה נוספת שעוררה ביקורת על גודל הייתה פרשת ה-"deflategate". לאחר שנחשף כי חלק מכדורי המשחק בין ניו אינגלנד פטריוטס לאינדיאנפוליס קולטס לא היו מנופחים כהלכה, מינה גודל חוקר לנושא ולאחר ממצאי החקירה החליט להטיל עונש כבד על הפטריוטס ועל כוכב הקבוצה טום בריידי. בריידי ערער על העונש ובית המשפט הפדרלי בניו יורק מצא כי התנהלותם של גודל והליגה כללה ליקויים רבים ופסל את העונש שהוטל על בריידי. ערעור של הליגה על פסילה זו הביא להחזרת ההחלטה על ההשעיה.

גודל נשוי לג'יין סקינר, שדרנית לשעבר ברשת פוקס ניוז והם הורים לזוג תאומות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוג'ר גודל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ NFL sees big jump in revenue, אתר CNN, ‏20 ביולי 2015