רון הווארד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רון הווארד
Ron Howard
הווארד, 2011
הווארד, 2011
לידה 1 במרץ 1954 (בן 70)
ארצות הבריתארצות הברית דאנקן, אוקלהומה, ארצות הברית
שם לידה Ronald William Howard עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1956
עיסוק במאי
מקום לימודים
צאצאים ברייס דאלאס הווארד, פייג' הווארד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
רון הווארד כ"ריצ'י" והנרי וינקלר כ"פונזי" בסדרה "ימים מאושרים"

רונלד ויליאם "רון" הווארד (אנגלית: Ronald William "Ron" Howard; נולד ב-1 במרץ 1954) הוא שחקן, מפיק ובמאי קולנוע אמריקאי. זוכה שני פרסי אוסקר על "נפלאות התבונה": לסרט הטוב ביותר ולבימוי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווארד נולד באוקלהומה שבארצות הברית במשפחה קתולית ונוצרית לשחקנים ג'ין ספיגל הווארד (אנ') וראנץ' הווארד (אנ'). גם אחיו קלינט הווארד (אנ') הוא שחקן. הווארד החל את קריירה המשחק שלו בגיל 5 ובין השאר שיחק בסרטים "המסע" של הבמאי אנטול ליטבק ב-1959, "איש המוזיקה" בשנת 1962, "הארץ הפראית" בשנת 1970 ותפקידו הבולט ביותר היה בסרט "אמריקן גרפיטי" בשנת 1973.

הווארד הופיע גם במספר סדרות טלוויזיה שהבולטת שבהן הייתה "ימים מאושרים". כמו כן, ביים וקריין לסדרת הטלוויזיה הקומית "משפחה בהפרעה".

בשנת 1977, בעודו משחק בסדרה "ימים מאושרים", ביים הווארד את סרטו הראשון Grand Theft Auto (אנ') שהיה קומדיה דלת תקציב. לאחר שעזב את תפקידו ב"ימים מאושרים" בשנת 1980 ביים האוורד מספר סרטי טלוויזיה. בשנת 1982 ביים הווארד את הסרט בעל התקציב הגדול הראשון שלו, "משמרת לילה" (אנ'). משנה זו החלה הקריירה של הווארד לנסוק, והוא ביים מספר סרטים שזכו להצלחה ולתהודה, כגון "ספלאש", "קוקון" ו"אפולו 13".

בשנת 2001 ביים האוורד את הסרט "נפלאות התבונה", סרט שעל בימויו זכה בשני פרסי אוסקר: לסרט הטוב ביותר ולבמאי הטוב ביותר. מאוחר יותר ביים את הסרטים על פי ספריו של דן בראון, "צופן דה וינצ'י" (2006) ו"מלאכים ושדים" (2009), שניהם ממוקמים ברשימת 100 שוברי הקופות של כל הזמנים, נכון ל-2011.[1] בשנת 2013 ביים הווארד את דרמת הספורט הביוגרפית "Rush", בכיכובם של כריס המסוורת' ודניאל בריהל. הסרט מספר את סיפור היריבות האמיתי בין שני ענקי מרוץ הפורמולה 1 בשנות השבעים, ניקי לאודה וג'יימס האנט. הסרט היה מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב. באוקטובר 2016 יצא לאקרנים הסרט "התופת" המבוסס על ספרו של דן בראון.

ב-2018 השלים הווארד את בימוי הסרט סולו: סיפור מלחמת הכוכבים, במקומם של פיל לורד וכריסטופר מילר שפוטרו בשל "חילוקי דעות יצירתיים".

כמו כן ביים האוורד את הסרטים התיעודיים "הביטלס: שמונה ימים בשבוע" (אנ') (2016) ו-"פאברוטי" (אנ') (2019) על חייו של לוצ'אנו פבארוטי.

בשנת 2021, פורסם כי הווארד ישמש כמפיק ראשי של המיני-סדרה "Under the Banner of Heaven", המבוססת על ספר באותו שם מאת ג'ון קראקאוור. במיני-סדרה מככבים בין היתר השחקנים אנדרו גארפילד וסם וורת'ינגטון, והיא עתידה לעלות לשידור ברשתות הולו וFX Networks במהלך 2022

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1975 נישא לסופרת שריל אלי, ולהם ארבעה ילדים, ביניהם השחקניות ברייס דאלאס הווארד ופייג' הווארד.

פילמוגרפיה (רשימה חלקית)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
1994: רוברט זמקיס (פורסט גאמפ)
2000: אנג לי (נמר, דרקון)
פרס גילדת הבמאים של אמריקה – במאי בסרט קולנוע
1995: רון הווארד (אפולו 13)
2001: רון הווארד (נפלאות התבונה)
הבא:
1996: אנתוני מינגלה (הפצוע האנגלי)
2002: רוב מרשל (שיקגו)