רוני ערמון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

רוני ערמון (נולד ב-1971) הוא אקטיביסט ישראלי, ממקימי "סלון מזל" ו"אינדימדיה ישראל".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערמון נולד בבני ברק למשפחה דתית לאב מהנדס ולאם רופאה. בנעוריו היה חבר ב"בני עקיבא" ולמד בישיבה התיכונית "נחלים" ולאחר מכן בתיכון של "רשת אמי"ת".

ערמון שירת בצה"ל כחובש. לאחר שחרורו למד ביולוגיה באוניברסיטת תל אביב. במהלך לימודיו הצטרף ל"מגמה ירוקה", עבר ל"פעולה ירוקה" והפך לדובר הארגון.

בגיל 25 זכה בירושה גדולה מדודו, שאיפשרה לו להקדיש את מירב זמנו ומרצו לפעילות לשינוי חברתי-סביבתי. פעילותו כללה מעורבות במאבק נגד כביש חוצה ישראל ונגד הבניה על חופי הארץ, מאבקים ששימשו בהמשך מנוף להתגבשותה של התנועה הסביבתית בישראל. בשנת 1999 נסע לסיאטל, שם השתתף בהפגנות נגד הגלובליזציה, ובמהלכן נעצר. כשחזר לישראל הוא היה ממקימי "פעולה עממית", שארגנה סמינרים והפגנות כדי להעלות את המודעות לסכנות של תהליכי הגלובליזציה התאגידית.

הוא נמנה עם מקימי "אינדימדיה ישראל", הקים את "סלון מזל", והוציא לאור את העיתון "כאן". בשנת 2003 החל בלימודי דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן, ועבודתו עוסקת בביוגרפיה של הביוכימאי ג'וזף נידהם וסיים אותו בשנת 2010 [1](הקישור אינו פעיל). בשנת 2004 הקים את קרן "שוכראן" שתמכה בסלון מזל, באינדימדיה, ובניסיונות נוספים להקמתם של מרכזים קהילתיים. עקב הסתות ברשת נגדו מטעם גורמי ימין קיצוני ערמון צמצם בהדרגה ולבסוף הפסיק את מעורבותו בפעילות לשינוי חברתי.

נכון ל-2022 ערמון הוא פוסט-דוקטורנט במחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים בטכניון.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • התעוררות לפעולה ישירה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.