רונית כפיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רונית כפיר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 4 בנובמבר 1970 (בת 53)
גִּבְעָתַיִם, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
עיסוק מתכננת, מעצבת פנים וקריינית
מספר צאצאים 2
www.ronitkfir.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רונית כפיר (נולדה ב-4 בנובמבר 1970) היא מתכננת, מעצבת פנים וקריינית ישראלית, בעברה שדרנית רדיו וטלוויזיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפיר נולדה וגדלה בגבעתיים, בוגרת בית הספר לאמנויות על שם תלמה ילין במגמת אומנות פלסטית. כמו כן, היא בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית מאוניברסיטת תל אביב ולמדה עיצוב גרפי בבצלאל[1].

כפיר התגייסה לגלי צה"ל בשנת 1988 ולאחר שירות החובה, עבדה כפרילאנסרית בתחנה עד לשנת 2006. במהלך שנות שירותה ועבודתה, הגישה מגוון תוכניות, ביניהן: "בוקר טוב צה"ל", "לא על הלוף לבדו", ושעשועון הדרכים "תקועים". בגלגלצ הגישה את תוכנית הלילה "לילה טוב" יחד עם תמר מרום, ומאוחר יותר הגישה תוכניות בוקר. כמו כן, ניהלה כפיר את מחלקת הקריינים. הגישה גם את תוכנית הבוקר היומית "יוצאים לאור" לסירוגין עם ליעד מודריק.

ב-31 ביולי 2006, יום אחרי הפגזת צה"ל בכפר קאנא במסגרת הלחימה במלחמת לבנון השנייה, שעה שכלי התקשורת דיווחו על כ-60 בני אדם הרוגים ובהם כ-40 ילדים, הביעה כפיר ביקורת בתוכניתה בגלי צה"ל על השפה הצה"לית, בעקבות התנסחות של "גורם צבאי בכיר" שצוטט בידיעות אחרונות תחת הכותרת "זה לא ישנה את בנק המטרות", ואמרה: "בנק מטרות - זה נשמע כל כך בנקאי או כלכלי; כאילו שאין שם ילדים בני שלוש". בעקבות דברים אלו התקבלו בתחנה תלונות ממאזינים, בהם קצינים בצה"ל, שטענו ש"כפיר מאשימה את צה"ל בהרג מכוון של ילדים בני שלוש". מפקד התחנה, אבי בניהו, החליט להשעות את כפיר מהגשת התוכנית לאלתר, וציין שלהתבטאות זאת קדמו התבטאויות בעייתיות נוספות שעליהן הוער לכפיר בעל פה ובכתב[2]. לאחר השעיה של שלושה חודשים משידור הציע בניהו לכפיר תפקיד במחלקת האינטרנט של התחנה, אך היא בחרה להתפטר[3][4].

בדצמבר 2009 הצטרפה כפיר לצוות המגישים בתחנת "אקו 99FM" והגישה את "אקו לייף", מגזין יומי בנושא איכות הסביבה[5]. בשנת 2010 זכתה התוכנית בפרס בקטגוריה "תוכנית המלל הטובה ביותר", מטעם אגודת העיתונאים[6]. בתחילת ינואר 2011, הפסיקה להגיש את התוכנית וסיימה את עבודתה ברדיו בכלל[7], וזאת לטובת התמקדות במקצועה כמעצבת פנים.

כפיר הנחתה תוכניות טלוויזיה שונות: את השעשועונים "דובל'ה" ו"תיק-תק" ששודרו במסגרת שידורי החינוכית בערוץ 2, "יתוש בראש" ששודרה בגלי צה"ל. היא שימשה כקריינית הרצף ברצועת תוכניות הילדים והנוער בטלוויזיה הישראלית (לימים, "זאפ לראשון").

בעשור השלישי של המאה ה-21, עוסקת בתכנון ובעיצוב פנים, ומאז אפריל 2011 כותבת בלוג בנושאים אלו באתר "Xnet". כמו כן, משנת 2020 מרצה ומייעצת לנשים עצמאיות על תקשורת עם לקוחות, ועוסקת גם בקריינות פרסומות וזמרירים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפיר נשואה ואם לשניים ומתגוררת בכרמי יוסף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כשאהיה גדולה, באתר Xnet‏, 3 במאי 2005
  2. ^ אסף כרמל, רונית כפיר הושעתה מהגשת "יוצאים לאור", באתר הארץ, 24 באוגוסט 2006
  3. ^ ynet, מסתמן: רונית כפיר לא חוזרת להגיש בגל"צ, באתר ynet, 22 באוגוסט 2006
  4. ^ רתם קלינה, רונית כפיר עוזבת את גל"צ, באתר nrg‏, 30 בינואר 2007
  5. ^ "הרדיו האקולוגי" הראשון בישראל עלה לאוויר, באתר ynet, 6 בדצמבר 2009
  6. ^ כתבה על מקבלי פרס הרדיו לי-אור אברבך, ‏למרות סערת המשט: פרס שדר הרדיו המצטיין לזוהיר בהלול, באתר גלובס, 27 באוקטובר 2010
  7. ^ רונית כפיר סוגרת מיקרופון. בינתיים, בבבלוג של דפנה לוי