רונית שחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רונית שחר
לידה 29 באוקטובר 1968 (בת 55)
קריית ביאליק, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים קריית החינוך אורט קריית ביאליק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק קל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רונית שחר (נולדה ב-29 באוקטובר 1968) היא זמרת רוק רך ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחר נולדה ב-1968 בקריית ביאליק. את לימודי התיכון עשתה באורט קריית ביאליק. כבר בילדותה שרה וניגנה בגיטרה אקוסטית, והופיעה כבר בגיל 17 בפאבים מקומיים בחיפה והקריות, אולם את הקריירה המקצועית שלה החלה בשנת 1986, כששירתה בלהקת חילות השדה.

ב-1992 שרה שחר קולות באלבומו המצליח של שלמה ארצי, "ירח", ובשנת 1993 הפכה לזמרת הליווי שלו, ולנגנית גיטרה אקוסטית במופע שבעקבות האלבום. בשנת 1996 הוציאה בחברת התקליטים "הד ארצי" את האלבום הראשון והמצליח ביותר שלה "שלום לתמימות". שחר כתבה והלחינה את כל השירים, ואחדים מהם היו ללהיטים גדולים: "ועכשיו ניגע", "תמיד זה בינתיים", "אהוב יקר", ושיר הנושא "שלום לתמימות". אלבום זה הגיע למעמד של "אלבום זהב" ו"אלבום פלטינה" (עם מכירות של מעל ל-40,000 עותקים). האלבום הופק מוזיקלית על ידי יהודה עדר.[1]

בשנת 1998 הקליטה את השיר "בלילות הקיץ החמים" בעיבוד משותף שלה ושל טל יניב, ובהפקת ערוץ 2. הביצוע שימש לשיר הנושא של הסדרה "לויתן בחוף שרתון", סדרה שעסקה בחייו של אורי זוהר.

במאי 2000 הוציאה שחר את אלבומה השני "ספרי לי הכל". מתוכו הצליחו השירים: "תירגעי עכשיו", "נורית", ו"שני אנשים נפרדים". דדי טל הפיק מוזיקלית את שירי האלבום. באותה שנה השתתפה במופע "עם הגב לים" לזכרו של מאיר אריאל, בו ביצעה את השיר "ערב כחול עמוק" וגם את השיר "בשדה ירוק" בדואט עם דני סנדרסון.

בשנת 2005 הוציאה סינגל ראשון מתוך אלבומה השלישי "להתחיל להמשיך", שיצא במרץ 2006. שיר נוסף מהאלבום שבלט היה דואט עם חמי רודנר בשיר "תבוא קרוב". בין השירים, גם השיר "רחל" שהלחינה למילותיו של מאיר אריאל. את האלבום עיבד אלדד גואטה והפיק מוזיקלית לואי להב.

בספטמבר 2011 הוציאה על ידי חברת "התו השמיני" את אלבומה הרביעי "כל העולם", מתוכו בולט שיר הנושא "כל העולם", והשיר "העם הנבחר". באלבום זה גם 2 שירים שכתבה באנגלית "she owns me now" וגם "tell me a story". את האלבום עיבדה והפיקה מוזיקלית יחד עם יונתן כנען. החל מאלבום זה, החלה שחר גם לעבד ולהפיק את יצירותיה. שיר בולט נוסף באלבום זה הוא "בואי ונתיר", גרסת כיסוי לשירו של שלמה ארצי. את השיר עיבד משה דעבול, והוא צורף לאלבום בסופו של דבר. באותה שנה יצא גם השיר "שלחי אותו" שנכתב על ידי בנימין פרנק, והולחן במיוחד על ידי שחר לפרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר" של גלי צה"ל, בו אמנים מלחינים ומבצעים שירי נופלים. את השיר ביצעה רוני דלומי.

בינואר 2015 הוציאה את אלבומה החמישי "אהובתי נהר". השירים באלבום הם תוצרי פרויקט משותף עם המשוררת לורן מילק.[2] את שירי האלבום הפיק מוזיקלית אדם שפלן.

בפברואר 2018 הוציאה את האלבום השישי "לרדוף אחרי הרוח". באלבום זה 11 שירים, שאת רובם כתבה והלחינה למעט "כאן זה לא אמריקה" אותו כתב לירון תמם ושחר הלחינה. רונית שחר עיבדה והפיקה מוזיקלית את שירי האלבום בשיתוף עם אלון אוחנה.

במאי 2022 הוציאה את אלבומה השביעי "7", שאת כל שיריו כתבה והלחינה, למעט השיר "מי שעוזב" שכתב יהודה עמיחי. בעשרת שירי האלבום נכלל גם שיר אחד באנגלית שנקרא "new life".

בנוסף להופעותיה, שחר גם מנחה סדנאות ומפגשי כתיבה והלחנה, מדריכה יוצרים ועוסקת בעיבוד והפקה מוזיקלית גם לאמנים אחרים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בספטמבר 2011 יצאה מהארון וסיפרה על מערכת היחסים שלה.[3]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים שבהם השתתפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ צחי לוי, בשבילם הוא מלך העולם, באתר ynet, 10 במאי 2001
  2. ^ מאיה כהן, לשיר מישהי אחרת, באתר ישראל היום, 25 בינואר 2015
  3. ^ אתר למנויים בלבד יסמין לוי, ‏אהובה יקרה, באתר "ידיעות אחרונות", 9 בספטמבר 2011 (הקישור אינו פעיל)