רועי ויינברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רועי ויינברג
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 28 במאי 1990 (בן 33)
תל אביב-יפו, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג שלי בינשטוק ויינברג
צאצאים דילן ויינברג
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רועי וינברג (נולד ב-28 במאי 1990) הוא שחקן ומדבב ישראלי, שידוע בעיקר בשל משחקו בסדרת הנוער "ראש גדול", בה גילם את איתי לאופר במשך כל שש העונות של הסדרה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויינברג נולד וגדל בתל אביב, ולמד בתיכון לאומנויות "תלמה ילין" במגמת התיאטרון. הוא התפרסם בעיקר בזכות השתתפותו בסדרת הנוער של ערוץ הילדים - "ראש גדול", שם גילם במשך שש עונות את דמותו של איתי לאופר, לצד שחקנים כמו אדם הירש, אלמה בן זאב וספיר דרמון.

כשהיה בן תשע, השתתף בפסטיגלים בשנים 1999–2000. לאחר מכן השתתף במספר פרסומות טלוויזיה ובסרט אמנויות הלחימה של אורי פסטר, "אג'ימה".

בשנת 2003 החל לשחק בתיאטרון הקאמרי בהצגה "אישה, בעל, בית" (מאת שמואל הספרי), ובשנת 2004 הופיע בדרמה "טיול שנתי", לצידו של טל מוסרי, ובטלנובלה הקומית "אסתי המכוערת" ששודרה בערוץ 2.

בשנים 2004–2009 גילם את דמותו של איתי בסדרה "ראש גדול", ששודרה בערוץ הילדים של YES, והיה בין השחקנים היחידים שנשארו בסדרה לאורך כל עונותיה. בשנת 2004 דיבב גם את נוח בסדרה "קובי קובי".

בשנת 2005 גילם את גל בסדרה "ההפסקה הגדולה" של הטלוויזיה החינוכית.

בשנת 2008 התגייס ויינברג לצה"ל ושירת ככתב תרבות בגלי צה"ל. הוא הפיק בין היתר את תוכניות הרדיו "ציפורי לילה משוחחות", "ישראקלאסי" ו"בילוי היום" המשודרות בתחנה.

בשנת 2012 הצטרף לצוות מגישי חדשות ynet ברדיו ושידר את מהדורות החדשות בתחנות הרדיו האזוריות. בנוסף הוא תפקד גם כמגיש רדיו זמני באקו 99 FM.

ויינברג למד בסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין. במסגרת הלימודים זכה במספר רב של תחרויות מונולוגים ובנוסף, הוא זוכה מלגה בתחום המשחק (תיאטרון) מקרן התרבות אמריקה ישראל (America-Israel Cultural Foundation) לשנת 20142015.

לאחר סיום לימודיו בשנת 2015, החל לשחק בתיאטרון בית ליסין בהצגות: "טרטיף" ו"לצאת מהארון" בבימויו של אלון אופיר ולצידם של יניב ביטון, דב נבון ומיכל שטמלר. בחודש דצמבר 2016 החל לשחק את דמותו של מלך במחזה "קוראים לו מלך", מאת סביון ליברכט ולצידם של אבי גרייניק, נתי קלוגר ודני גבע.

שיחק בתיאטרון המדיטק בהצגה המוזיקלית "ילדי בית העץ" ובתיאטרון השעה בהצגות "הכוכבים של סבא", "מייד אין יזראל" ו"האחים רייט".

בשנת 2017, חזר לגלם את דמותו של איתי, בעונת הקאמבק של "ראש גדול" ("ראש גדול - ראש חדש"), שמונה שנים לאחר סיום העונה האחרונה. הוא הדמות היחידה, יחד עם אלחנן ברדוגו, אותו שיחק השחקן איציק כהן, ששיחק בכל שש העונות של הסדרה. בעונה השישית משמש איתי כשותף בחברת פרסום יחד עם דניאל ודיתי. יחד הם מנסים להפיל את תאגיד המזון "מוסקט" באמצעות מחתרת סודית, שמורכבת מילדי בית הספר "אביבים", עידו, תכלת ומוריה.

הופיע כשחקן אורח בסדרה "מתים לרגע", בסיטקום "לה פמיליה".

בשנת 2018 גילם את דמותו של רוסטר האניגן, הנוכל במחזמר אנני בבימויו של צדי צרפתי ובהפקתו של מאור מימון.

בשנת 2019 לוהק לתפקיד ג׳ימי במחזמר "פלאשדנס". באותה שנה גילם בסדרה "בת אל הבתולה" את אביב, מפיק מוזיקלי.

בשנת 2020 לוהק להצגה "גרטה" בבימויו של עידו רוזנברג בתיאטרון הארצי. בשנת 2021 לוהק למחזמר "סלאח שבתי" בבימוי של צדי צרפתי, בתפקיד גולדשטיין. בשנת 2022 לוהק למחזמר "כנר על הגג" בתפקיד פרצ'יק, הסטודנט מקייב.

בשנת 2023 שיחק במחזמר סוף העולם שמאלה, המבוסס על סרטו של אבי נשר בבימויו של אודי גוטשלק והצטרף לקאסט המחזמר מרי לו (מחזמר) בתפקיד הסוכן ריקרדו.

גילם את דמותו של יוסי גרייזמן בסרט הקולנוע ״בית״ בבימויו של בני פרדמן שיצא לאקרנים בחודש מרץ 2024.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2022 התחתן עם בת זוגו שלי ובמאי 2023 נולד בנו הבכור דילן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]