רות אנדרסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רות אנדרסון
Ruth Anderson
לידה 21 במרץ 1928
קליספל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 29 בנובמבר 2019 (בגיל 91)
הברונקס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת פרינסטון, אוניברסיטת קולומביה, אוניברסיטת וושינגטון עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה אלקטרונית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה חליל צד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רות אנדרסוןאנגלית: Ruth Anderson;‏ 21 במרץ 1928 - 29 בנובמבר 2019) הייתה מלחינה, מתזמרת וחלילנית אמריקאית, שיצירתה הושפעה מחקר הזן שבו עסקה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רות אנדרסון נולדה בקליספל, מונטנה. היא הייתה תלמידתו של דריוס מיו. מאז פרישתה ממכללת האנטר בשנת 1989 ועד למותה, היא התגוררה בניו יורק במשך החורף ובמונטנה בחודשי הקיץ.

אנדרסון הייתה מלחינה אלקטרונית ידועת-שם, שיצירותיה יצאו לאור בחברת אופוס אחד ובתקליט האנתולוגיה החלוצי "מוזיקה חדשה לתקשורת אלקטרונית ומוקלטת" של צ'ארלס אמירחאניאן (1977).

הפואמה הקולית (Sound poem) שלה, "מתוך שנתך אני באה" (עובדה והוקלטה על "סינופה" 1997 XI) הייתה מורכבת מצלילי דיבור בשירה של לואיז בוגן "לובליה קטנה". המלחינה הסבירה: "רמה דינמית חרישית מאוד היא רכיב אינטגרלי של היצירה הזו. חשוב להאזין לה בדרך שבה הולחנה, סמוך לסף השמיעה." יצירת הקולאז' שלה SUM ‏ (State of the Union Messag) כלולה ב"אוסף המלחינות הלסביות האמריקאיות" (1989 ‏ CRI:780). SUM ו-[DUMP [5 ׁ‏ (1970), גם היא קולאז' צלילי, הן יצירותיה הידועות ביותר. היא הגדירה את לימודי הזן שלה, שאותם החלה בשנת 1990, "שלוחה טבעית של המוזיקה שלי," והציבה כמקורות השפעה, בייחוד על עניינה במוזיקה ובריפוי, את המלחינות פולין אוליברוס ואניאה לוקווד.

אנדרסון קיבלה תואר בחליל ובהלחנה באוניברסיטת וושינגטון ובהמשך למדה אצל דריוס מיו ונדיה בולאנז'ה בשנות ה-50 של המאה ה-20. כן למדה חליל אצל ז'אן-פייר רמפל,[1] ואצל ולדימיר אוסצ'בסקי ופריל סמיילי בשנות ה-60 במרכז למוזיקה אלקטרונית של קולומביה-פרינסטון. היא כתבה, שלאחר חשיפתה לתפעול סרט הקלטה נפתחה לפוטנציאל של "כל הצלילים... כחומר למוזיקה". היא הצטרפה לסגל המורים במכללת האנטר בניו יורק בשנת 1966 והקימה שם את המרכז למוזיקה אלקטרו-אקוסטית אחרי שפוטרה ונשכרה מחדש לעבודה באתר החדש של מכללת האנטר ב-1968, שם לימדה תאוריה של המוזיקה והלחנה עד 1989.[2]

השכלה גבוהה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ברברה פטרסן וג'ודית רוזן, "רות אנדרסן" במילון גרוב למוזיקה ומוזיקאים אונליין
  2. ^ גרוב