רותי הולצמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רותי הולצמן
לידה 20 במרץ 1951 (בת 73)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1969
עיסוק זמרת, מדבבת, שחקנית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
רותי הולצמן (משמאל) יחד עם לאה לופטין (באמצע) וירדנה ארזי (מימין). להקת שוקולד מנטה מסטיק באירוויזיון 1976

רותי הולצמן-ברק (נולדה ב-20 במרץ 1951) היא זמרת, מדבבת ושחקנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הולצמן נולדה וגדלה בתל אביב ולה שתי אחיות. למדה ב"בית הספר לאמנויות רננים".

עם גיוסה לצה"ל בשנת 1969, הצטרפה ללהקת הנח"ל ובה השתתפה בתוכנית "בהיאחזות הנח"ל בסיני", שבה בוצע השיר בעל השם הזהה וכן "הבן יקיר לי אפריים" ו"שיר לשלום".

עם שחרורה הוחתמה על ידי אברהם דשא (פשנל), והשתתפה בהצגות המוזיקליות "ג'אמבו" ו"קונגרס הצחוק הציוני הראשון", שהפך לאחר מכן להצגה "שוקולד מנטה מסטיק". בעקבות הצגה זו הוקמה שלישיית הבנות "שוקולד מנטה מסטיק", שכללה את הולצמן, ירדנה ארזי ותמי עזריה אשר הוחלפה לאחר מכן בלאה לופטין. בין השנים 19721978 הייתה השלישייה הרכב מוביל בזמר ובבידור הישראלי, ובשנת 1976 ייצגה את ישראל בתחרות האירוויזיון, בשיר "אמור שלום".

לאחר פירוק השלישייה נטלה הולצמן חלק בפרויקטים מוזיקליים רבים, ביניהם "שירי הבלקן" ו"שיר לדרום אמריקה", מתוכם הצליחו בביצועה השירים "סילבריו" ו"אני אשתגע". בשנות השמונים הנחתה את תוכנית הטלוויזיה "תן הזדמנות".[1] היא שיחקה ושרה במופעים הקומיים "לצון נופל על לצון", "זו ארץ ZOO" מ-1981 והצגת הקברט "נישואין זה לא הכול".

ב-1979 השתתפה הולצמן בשירוויזיון עם השיר "אוליב" שזכה במקום הרביעי.

ב-1981 השתתפה הולצמן בפסטיגל אותו הנחתה לצד אושיק לוי, עזרא דגן, רחלי חיים וגרגורי טל, ואף התחרתה בו עם השיר "דג דג אדם" שזכה במקום החמישי.

הולצמן דיבבה עשרות סדרות טלוויזיה לילדים ותרמה את קולה בין השאר ל"רחוב סומסום", לדמות דב קוטר ב"דובוני אכפת לי", מלכת הלבבות ב"עליסה בארץ הפלאות", המספרת ודמות העכברוש ב"בננות בפיג'מות", וכן "פוני קטן" ופיטר פן ב"פיטר פן", שם בנוסף לדיבוב הדמות הראשית שרה גם את שירי הנושא והסיום. דיבבה גם סרטים מצוירים לילדים כדוגמת "דמבו הפיל המעופף" (שם ביצעה את דמות החסידה ודמות הפילה), "סינדרלה", "היפה והחיה", "דינוזאורים" ו"אצבעונית", ושרה את שיר הנושא (גלגל החיים) בגרסה העברית לסרט "מלך האריות". כמו כן דיבבה דמויות משנה בסרטים "אלאדין" ו"הרקולס" של חברת וולט דיסני.

לאחר הפסקה של כמה שנים שבה לבמה וגילמה את אם המנזר במחזמר "צלילי המוסיקה" בגרסה של שנת 2005.

בשנת 2006 השתתפה במחזמר "ברנשים וחתיכות" שהועלה בתיאטרון בית ליסין, ובו גילמה שלושה תפקידים: "הומלסית" משוגעת ברחובות ניו יורק, זמרת קברטים במועדון לילה בהוואנה ואת תפקיד הגנרלית קארטרייט של צבא הישע.

בשנת 2007 שיחקה במחזמר "גלי חום" (Menopause) בתיאטרון חיפה.

בשנת 2018 הופיעה בתפקיד נאווה בדרמה הטלוויזיונית "על הספקטרום".

בשנת 2021 שיחקה בסדרות הטלוויזיה "מה שבע", ו"הקיבוצניקים".

הולצמן היא אחת משבעת המייסדים של אמ"י ומסמכי העמותה נוסחו ונחתמו בביתה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1976 הולצמן נישאה לשמעון ברק, רופא ילדים, ולהם שני ילדים – השחקן והסטאנדאפיסט יונתן ברק ומיכל.

כלתה של הולצמן היא הסטנדפיסטית נועה מנור.

הולצמן מתגוררת בתל אביב.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תן הזדמנות בהנחיית רותי הולצמן, בהשתתפות מקהלת אדם לאדם ומרים פוקס, סרטון בערוץ "רותי הולצמן ברק - Ruty Holzman Barak", באתר יוטיוב (אורך: 37:28)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]