ריהאנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריהאנה
Rihanna
ריהאנה, 2018
ריהאנה, 2018
לידה 20 בפברואר 1988 (בת 36)
ברבדוסברבדוס סנט מייקל, ברבדוס עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Robyn Rihanna Fenty עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Rihanna, Ri, RiRi עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2005 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דאנס, רגאיי, מוזיקת היפ הופ, מוזיקת פופ, R&B עכשווי, מוזיקת דאנס אלקטרונית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים דאף ג'אם, וסטבורי ראוד, רוק ניישן עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג אייסאפ רוקי (2020–?)
Hassan Jameel (?–2020) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים RZA Athelston Mayers עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרסים ומועמדויות
www.rihanna.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רובין ריהאנה פנטיאנגלית: Robyn Rihanna Fenty; נולדה ב-20 בפברואר 1988) היא זמרת-יוצרת, שחקנית, אשת עסקים ודיפלומטית מברבדוס, שגדלה בבירתה ברידג'טאון. הקריירה המוזיקלית שלה החלה כשפגשה את המפיק המוזיקלי אוון רוג'רס ב-2003 והקליטה קלטות דמו תחת הדרכתו, שבסופו של דבר הגיעו לראפר ג'יי-זי שהחליט לקחת אותה תחת חסותו.

מאז תחילת הקריירה שלה הוציאה ריהאנה שמונה אלבומים. כולם כיכבו בעשירייה הפותחת במצעד האלבומים האמריקאי בילבורד 200, ארבעה מתוכם הגיעו למעמד פלטינה, ובזאת הוכרה ריהאנה כאייקון פופ. 14 משיריה הגיעו למקום הראשון במצעד הפזמונים האמריקאי בילבורד הוט 100, ובכך היא מיקמה את עצמה במקום השלישי ברשימת אמני הסולו עם הכי הרבה שירים בצמרת המצעד וגם הפכה לאמנית הצעירה ביותר שעשתה זאת. היא נחשבת לאחד מהאמנים הנמכרים ביותר בכל הזמנים; אלבומיה ושיריה נמכרו בכ-250 מיליון עותקים ברחבי העולם, מה שהופך אותה גם לאמנית הדיגיטלית הנמכרת ביותר בכל הזמנים.[1] רבים משיריה מדורגים בין השירים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.

בשנת 2011 הגיעו עשרה משיריה לצמרת מצעד הבילבורד הוט 100 והיא הייתה לאמנית הצעירה ביותר לעשות זאת. נכון להיום היא האמנית השנייה בהיסטוריה שצברה הכי הרבה שבועות במקום הראשון במצעד זה (61 שבועות), שנייה למריה קארי (78 שבועות). ב-2012 דירג מגזין "פורבס" את ריהאנה כידוענית הרביעית המשפיעה של השנה, עם רווח של 53 מיליון דולר בין מאי 2011 למאי 2012. באותה שנה, הכריז "טיים מגזין" על ריהאנה כאחת מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם. בשנת 2013 דירג מגזין "בילבורד" את ריהאנה ברשימת "100 האמנים המצליחים ביותר בעשור הראשון של המאה ה-21" ולאמנית המצליחה ביותר בעשור השני של המאה ה-21. ב-2014, הוצגה ריהאנה עם פרס אייקון האופנה על מפעל החיים ממועצת מעצבי האופנה של אמריקה, פרס מיוחד השמור לאדם שסגנונה הפך להשפעה משמעותית על התרבות הפופולרית על במה בינלאומית. באותה השנה נודע כי ריהאנה דורגה במקום ה-8 ברשימת "100 האנשים המשפיעים ביותר" של מגזין "פורבס", עם רווח של 48 מיליון דולר בין יוני 2013 ליוני 2014, מה ששם אותה במקום ה-4 ברשימת "הנשים המשפיעות ביותר" ובאותו מקום גם ברשימת "המוזיקאים המשפיעים ביותר".

ריהאנה זכתה בפרסים רבים, הבולטים מתוכם: 8 פרסי גראמי, 12 פרסי AMA, ארבעה פרסי VMA, ארבעה פרסי EMA, חמישה שיאי גינס, 8 פרסי בחירת הקהל, 3 פרסי מוזיקה העולמית ו-12 פרסי בילבורד. בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית של שנת 2013, זכתה ריהאנה בפרס "אייקון" הראשון בהיסטוריה של הטקס, פרס אשר ניתן לאמן שתרם רבות לתעשיית המוזיקה, ובטקס פרסי המוזיקה של MTV של שנת 2016 היא זכתה בפרס מפעל חיים על שם מייקל ג'קסון.[2] בנוסף זכתה ביוני 2014 בפרס אייקון מטעם מועצת מעצבי האופנה בטקס פרסי האופנה. בשנת 2015 שברה את שיא ההורדות הדיגיטליות החוקיות עם 100 מיליון הורדות והייתה לאמן הראשון בהיסטוריה לעשות זאת.

ריהאנה הוכרזה כ"האדם ההומניטרי של השנה" מטעם אוניברסיטת הרווארד, ועל ידי קרן הרווארד בשנת 2017.

בשנת 2018 ריהאנה התמנתה כשגרירה מטעם ממשלת ברבדוס, בתחום קידום החינוך, התיירות וההשקעות.[3][4]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובין ריהאנה פנטי נולדה במחוז סיינט מייקל בברבדוס (שבאיים הקאריביים), למשפחה נוצרית.[5] אמה מוניקה (לבית בריית'וויית'), רואת חשבון בגמלאות, היא ילידת גיאנה. אביה, רולנד פנטי, מנהל מחסן, הוא יליד ברבדוס ממוצא אפריקאי ואירי. לריהאנה שני אחים צעירים, רורי וראג'ד, ועוד שלושה אחים-למחצה מאביה, שכל אחד מהם נולד מאשה אחרת ממערכות יחסים קודמות של האב. הוריה התגרשו כשהייתה בת 14, כתוצאה מהתמכרות של האב לקוקאין ולאלכוהול, דבר שהשפיע באופן עמוק על ילדותה, ובכך שפעמים רבות היא סבלה מכאבי ראש פסיכוסומטיים כתוצאה מהמתח ששרר בין הוריה, והחיים הקשים בביתם. לאחר שהוריה התגרשו, מצבה הבריאותי החל להשתפר.

בילדותה נהגה ריהאנה להקשיב למוזיקת רגאיי, והחלה לשיר מגיל 7. היא השתתפה בהרכב בשם "צ'ארלס פ." יחד עם שתי חברותיה לכיתה בבית הספר בו למד גם כריס ג'ורדן. בילדותה עזרה ריהאנה לאביה במכירת בגדים בברבדוס וחיה בצמצום בבית עם 3 חדרי שינה. בגיל 14 הייתה בתפקיד צוער ביחידת משנה צבאית בברבדוס לצד הזמרת שונטל שהייתה מדריכת האימונים הצבאית שלה. בדצמבר 2003, בגיל 15, הכיר לה אחד מחבריה את המפיקים המוזיקאים אוון רוג'רס וקרל סטרקן. ריהאנה משכה את תשומת לבו של רוג'רס, והוא הזמין אותה לאודישן. היא ביצעה את השירים "Hero" של מריה קארי, ו-"Emotion" של סמנתה סאנג, הרשימה את רוג'רס וזה לקח אותה להקליט הקלטות דמו, על מנת לשלוח אותם לחברות תקליטים שונות. אחת ההקלטות הגיעה לראפר ג'יי זי, שהחתים אותה בחברת התקליטים שלו דאף ג'אם. למרות רצונותיה של ריהאנה לסיים את התיכון היא בחרה להמשיך בקריירה מוזיקלית במקום.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה גדלה בעיר ברידג'טאון, ברבדוס.

2003–2005: תחילת הקריירה ואלבום בכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003, ריהאנה יצרה שלישיית מוזיקלית עם שתיים מחברותיה לכיתה. הן התגלו על ידי המפיק המוזיקלי אוון רוג'רס שהחליט לזמן אותן לאודישן ללא שם או חומר מוזיקלי כלשהו, "ברגע שריהאנה נכנסה לחדר זה היה כאילו שתי הבנות האחרות לא היו קיימות", סיפר רוג'רס על האודישן. מאוחר יותר הלכה ריהאנה לחדר המלון של רוג'רס, וביצעה אודישן עצמאי כאשר ביצעה את השירים "Emotion" של סמנתה סאנג ו-"Hero" של מריה קארי. רוג'רס התרשם מריהאנה וגם מהמפגשים עם אמה, ולאחר שני מפגשים עם אמה, הוא הזמין את ריהאנה לעיר הולדתו בארצות הברית כדי להקליט מספר קלטות דמו שיכולות להישלח לחברות תקליטים שונות. ההקלטות נמשכו תקופה מכיוון שיכלה להקליט רק בחופשות מבית הספר. "Pon de Replay" ו-"The Last Time" היו שני שירים שהקליטה, אשר נכללו בסופו של דבר באלבום הבכורה שלה. כבר באותה השנה, חתמה על אישור כי רוג'רס והמפיק קרל סטורקן יפיצו את ההקלטות שלה לחברות התקליטים השונות.

בין היתר, ההקלטות נשלחו לחברת התקליטים דאף ג'אם. ג'יי בראון, מנהל בכיר בחברת התקליטים, היה הראשון לשמוע את ההקלטות של ריהאנה והוא העביר אותם לראפר ג'יי זי אשר היה באותה תקופה הנשיא והמנכ"ל של חברת התקליטים. כאשר הוא שמע אותה שרה את "Pon de Replay" הוא הרגיש שהשיר גדול מדי עבורה אך למרות הספקות שלו הוא הזמין את ריהאנה להיבחן בפניו ובפני המנהל המוזיקלי אנטוניו אל. איי ריד. באודישן היא שרה את השיר "For the Love of You" של ויטני יוסטון ושוב את "Pon de Replay" ו-"The Last Time". השניים התרשמו מאוד ממנה ובסופו של דבר היא הוחתמה בחברה על חוזה של שישה אלבומים ובנוסף שנמנע ממנה לעבור לחברות תקליטים אחרות. לאחר מכן היא דחתה הצעות של חברות תקליטים אחרות ועברה לגור בארצות הברית עם רוג'רס ואשתו.

לאחר שחתמה על החוזה, החלה הזמרת להקליט את אלבום הבכורה שלה במשך שלושה חודשים, במהלכם עבדה עם מפיקים שונים, בין היתר עם רוג'רס וסטורקן. לאחר מכן, נבחר הסינגל המוביל של האלבום - "Pon de Replay". השיר יצא כסינגל הראשון מהאלבום ב-24 במאי 2005 וזכה להצלחה רבה כאשר הגיע לחמישייה הפותחת ב-15 מדינות שונות ולמקום ה-2 במצעד הפזמונים האמריקאי בילבורד הוט 100.

ב-30 באוגוסט 2005, יצא אלבום הבכורה שלה Music of the Sun אשר הגיע למקום ה-10 במצעד הבילבורד 200 והגיע למעמד זהב במדינה. נכון להיום מכירות האלבום עומדות על כ-2 מיליון עותקים. ב-13 בספטמבר 2005, הוציאה את הסינגל השני מהאלבום "If It's Lovin' that You Want" אשר לא הצליח לשחזר את הצלחת הסינגל הקודם. זה גם היה הסינגל האחרון מהאלבום בגלל הזמן הקצר שיצא אלבומה השני אחרי אלבומה הראשון.

2006–2007: A Girl Like Me[עריכת קוד מקור | עריכה]

חודש אחרי שיצא אלבום הבכורה שלה, החלה ריהאנה לעבוד על אלבום נוסף. רוג'רס, סטרקן, ני-יו, ג'יי אר רותם ושון פול עבדו על ההפקה והכתיבה של האלבום, שיצא באפריל 2006 ונקרא A Girl like Me. הצלחתו המסחרית הייתה גדולה - האלבום הגיע לעשרת הראשונים ב-13 מדינות, למקום הראשון בקנדה ולמקום ה-5 בבריטניה ובארצות הברית. בארצות הברית נמכרו 115,000 עותקים בשבוע הראשון ו-1.3 מיליון עותקים עד כה. האלבום מכר מעל 3.2 מיליון עותקים בעולם. התגובות לאלבום היו מעורבות אך גם טובות. מגזין הרולינג סטון ציין: "כמו שאלבום הבכורה שלה היה גדוש ומגוון מבחינה מוזיקלית, כך גם האלבום הזה. האלבום הזה מעולה ללא ספק".

ריהאנה בהופעה ב"ג'ינל בול", 2005

ב-14 בפברואר 2006 יצא הסינגל הראשון מתוך האלבום, "SOS". השיר היה לסינגל הראשון של הזמרת שהגיע למקום ה-1 במצעד הבילבורד הוט 100 ואף הגיע למקום ה-1 בקנדה ולחמשת הראשונים ב-9 מדינות נוספות, ביניהן קנדה, גרמניה וניו זילנד. הסינגל השני מתוך האלבום, "Unfaithful", יצא ב-2 במאי 2006. הוא זכה להצלחה רבה והגיע לעשירייה הפותחת ב-18 מדינות שונות ולמקום הראשון בקנדה ושווייץ. הסינגל השלישי, "We Ride", יצא ב-21 באוגוסט אך כשל, בניגוד לסינגלים הקודמים שהפכו ללהיטים, ולא הצליח להיכנס למצעד הבילבורד הוט 100. ב-16 בנובמבר 2006 יצא הסינגל האחרון מהאלבום; "Break It Off", בשיתוף הראפר שון פול. הצלחתו המסחרית של הסינגל הייתה בינונית בשל חוסר קידום, אך בכל זאת הצליח להיכנס למקום ה-9 במצעד הבילבורד.

בשנת 2006 יצאה ריהאנה לסיבוב ההופעות הראשון שלה, "Rihanna: Live in Concert" לקידום האלבום, אשר כלל 27 יעדים בצפון אמריקה וגרף 3 מיליון דולר.

2007–2008: Good Girl Gone Bad[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 במרץ 2007, התארחה בשירו של הראפר ג'יי סטטוס "Roll It". זה היה השיר הראשון בו התארחה.

ב-5 ביוני 2007 יצא לאור אלבומה השלישי Good Girl Gone Bad. באלבום הזה שיתפה ריהאנה פעולה עם מפיקים כמו טימבלנד, will.i.am ושון גראט. האלבום הגיע למקום השני בארצות הברית ובאוסטרליה ואף הגיע לחמישייה הראשונה בברזיל, קנדה, אירלנד, יפן, רוסיה ובריטניה. האלבום קיבל ביקורות חיוביות אף יותר מאלבומיה הקודמים והפך לאלבום הנמכר ביותר של הזמרת. כמו כן, הוא מכר 2.8 עותקים בארצות הברית והיה לאלבום הכי נמכר של הזמרת בארצות הברית (פלטינה כפולה).

הסינגל הראשון מהאלבום היה "Umbrella", שהביא את ריהאנה לפריצת דרך בקריירה שלה וכלל שיתוף פעולה עם ג'יי זי. השיר יצא כסינגל ב-24 באפריל 2007, זכה להצלחה אדירה וקבע את מעמדה של ריהאנה כאחת הזמרות המפורסמות בעולם. השיר הגיע למקום הראשון ב-13 מדינות שונות, כולל בארצות הברית ובריטניה ואף שהה 7 שבועות במקום הראשון במצעד הבילבורד. בבריטניה הפך לסינגל השני בהיסטוריה ששהה הכי הרבה שבועות ברצף במקום הראשון. השיר זיכה את ריהאנה בפרס הגראמי הראשון שלה, כשזכה בקטגוריית "שיתוף הפעולה הטוב ביותר בראפ/שירה" והקליפ לשיר זכה בפרס "קליפ השנה" בטקס פרסי ה-VMA של MTV.

הסינגל השני מהאלבום "Shut Up and Drive", יצא ב-12 ביוני 2007 והפך גם הוא ללהיט, כאשר הגיע למקום ה-15 בבילבורד הוט 100. הסינגל השלישי, "Hate That I Love You", יצא ב-21 באוגוסט וכלל שיתוף פעולה עם ני-יו. השיר הגיע למקום ה-7 במצעד הבילבורד ומכר מעל למיליון עותקים בארצות הברית. ב-7 בספטמבר יצא הסינגל הרביעי, "Don't Stop the Music". השיר הפך ללהיט ענק והגיע למקום ה-3 בבילבורד הוט 100, מקום 4 בבריטניה ומכר 3.5 מיליון עותקים בארצות הברית. ב-15 בספטמבר 2007 יצאה ריהאנה לסיבוב ההופעות העולמי הראשון שלה, "Good Girl Gone Bad Tour" שכלל 80 יעדים ב-5 יבשות שונות, עם אמנים כמו קרדינל אופישל, אייקון וכריס בראון. סיבוב ההופעות החל בקנדה והסתיים ב-24 בינואר 2009 במקסיקו. ב-6 באוקטובר 2008 הוציאה את הסינגל האחרון והחמישי מהאלבום, "Rehab", בשיתוף ג'סטין טימברלייק. גם סינגל זה זכה להצלחה והגיע למקום ה-18 בבילבורד.

ב-8 ביוני, יצא לאור ה-DVD הראשון של הזמרת, Good Girl Gone Bad Live. ה-DVD נתמך בסיבוב ההופעות "Good Girl Gone Bad Tour", וצולם בהופעתה של הזמרת במנצ'סטר. ב-16 ביוני יצאה מהדורה מחודשת של האלבום בשם: Good Girl Gone Bad: Reloaded. למהדורה זו נוספו שלושה שירים חדשים. הסינגל הראשון מהאלבום המחודש היה "Take a Bow", שיצא ב-15 באפריל. השיר הגיע למקום 1 במצעד הבילבורד הוט 100 ובמצעד הבריטי. ביולי 2008 המגזין "פורבס" קבע כי ריהאנה היא אחת הזמרות המרוויחות ביותר מתחת לגיל 30, כאשר הרוויחה בין יולי 2008 ליולי 2009 10 מיליון ליש"ט.[6] הסינגל השני מהאלבום היה "Disturbia". השיר היה להיט נוסף מהמהדורה המחודשת, שהגיע גם הוא למקום הראשון במצעד האמריקאי ומכר מעל 4.5 מיליון עותקים בארצות הברית ו-7 מיליון עותקים בעולם, מה שהכניס אותו לרשימת הסינגלים הנמכרים ביותר. ב-21 באוגוסט יצא הסינגל "Just Stand Up!", שכל הכנסותיו נתרמו לחולי סרטן. בשיר התארחה ריהאנה בין היתר יחד עם ביונסה, מיילי סיירוס, פרגי, סיארה ומריה קארי.

ב-23 בספטמבר יצא הסינגל "Live Your Life" של הראפר T.I. בשיתוף עם ריהאנה. הסינגל זכה להצלחה ענקית. הוא הגיע למקום ה-1 ב-13 מדינות שונות, וביניהם ארצות הברית. בנוסף לכך הגיע למקום ה-2 בבריטניה והפך לסינגל הכי מצליח של T.I.. השיר עשה קפיצה מהמקום ה-80 למקום ה-1 והפך לשיר השלישי במצעד הבילבורד הוט 100 שעשה את הקפיצה הגדולה ביותר למקום הראשון ושהה שם 5 שבועות רצופים.

ב-27 בינואר 2009 יצא לאור אלבום הרמיקסים הראשון של ריהאנה, Good Girl Gone Bad: The Remixes, שכלל רמיקסים לשירי האלבום.

2009–2010: Rated R[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 ביולי 2009 הוציא הראפר ג'יי זי את הסינגל "Run This Town" בשיתוף ריהאנה וקניה וסט. השיר הפך ללהיט כאשר הגיע למקום ה-2 במצעד הבילבורד, למקום ה-1 בבריטניה ולעשירייה הראשונה ב-10 מדינות נוספות. בנוסף לכך, השיר זיכה את השלושה בשני פרסי גראמי בקטגוריות "שיר הראפ הטוב ביותר" ו"ביצוע הראפ/שירה הטוב ביותר". ב-20 בנובמבר 2009 יצא לאור אלבום האולפן הרביעי של ריהאנה, Rated R. האלבום אפל, מסתורי ויחסית דיכאוני לעומת האלבומים הקודמים. הוא הגיע למקום ה-4 בבילבורד האמריקאי והביקורות עליו היו חיוביות. הוא מכר 1.1 מיליון עותקים בארצות הברית ו-3.2 מיליון עותקים בעולם. לקראת יציאת האלבום הוצאו 5 סינגלים וסינגל שיווקי. הסינגל הראשון היה "Russian Roulette", שיצא ב-27 באוקטובר והפך ללהיט נוסף, כאשר הגיע למקום ה-9 בבילבורד האמריקאי, למקום השני בבריטניה, למקום הראשון בנורווגיה ושווייץ ולעשירייה הראשונה ב-16 מדינות נוספות.

ב-10 בנובמבר יצא לאור הסינגל השני, "Hard", שהגיע למקום ה-8 בבילבורד הוט 100, אך לא זכה להצלחה בשאר העולם. ב-13 בנובמבר יצא הסינגל השיווקי "Wait Your Turn". השיר לא זכה להצלחה, כאשר לא הצליח להיכנס למצעד הבילבורד ולמצעדים האירופיים. ב-19 בפברואר 2010 יצא לאור הסינגל השלישי מהאלבום, "Rude Boy". הסינגל הפך ללהיט נוסף, שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 ושהה שם במשך 6 שבועות רצופים והגיעה לעשירייה הראשונה ב-22 מדינות נוספות. הסינגל הרביעי מהאלבום היה "Rockstar 101" בשיתוף עם סלאש. הוא יצא לאור ב-18 במאי, אך לא זכה להצלחה רבה והגיע למקום ה-64 בלבד בבילבורד הוט 100 ולא הצליח להיכנס למצעדים האירופיים כלל. ב-8 ביוני יצא לאור הסינגל הרביעי והאחרון, "Te Amo", שיצא באירופה בלבד והגיע למקום ה-14 בבריטניה וזכה להצלחה כללית בשאר העולם. באפריל 2010 יצאה ריהאנה לסיבוב הופעות בשם "Last Girl on Earth" לקידום האלבום. סיבוב ההופעות כלל 67 יעדים ב-4 יבשות שונות. הוא חולק לשניים והתחיל ב-16 באפריל בבלגיה והסתיים ב-12 במרץ 2011 באוסטרליה. במהלך סיבוב ההופעות הופיעה ריהאנה בישראל. ההופעה התקיימה באצטדיון בלומפילד שבתל אביב ב-30 במאי, מטעם חברת אורנג', והייתה פתוחה רק למוזמני ומתנדבי לקוחות אורנג' מעל גיל 16, אשר תרמו 4 שעות התנדבות לקהילה. ב-25 במאי יצא לאור אלבום הרמיקסים השני של הזמרת, Rated R: Remixed.

ב-13 באוגוסט יצא הסינגל של הראפר אמינם בהשתתפותה של ריהאנה, "Love the Way You Lie", מתוך אלבומו Recovery. השיר זכה להצלחה אדירה ברחבי העולם ובין היתר גרף את המקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 למשך 7 שבועות ואף הגיע למקום הראשון ב-20 מדינות שונות. השיר הפך לשיר השביעי של הזמרת שהגיע לצמרת מצעד הבילבורד, מה שהפך את ריהאנה באותה תקופה לזמרת החמישית עם הכי הרבה שירים בצמרת המצעד. השיר היה לסינגל הנמכר ביותר בבריטניה באותה שנה, ואף לסינגל הראשון של ריהאנה שמכר בבריטניה מעל ממיליון עותקים. עד היום מכר השיר 13 מיליון עותקים.

באוקטובר 2010 החליפה ריהאנה את מנהליה האישיים והצטרפה ל-Roc Nation Management, בבעלות ג'יי זי.

2010–2011: Loud[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה מופיעה במיניאפוליס במהלך סיבוב ההופעות Loud Tour, יוני 2011.

אלבום האולפן החמישי של ריהאנה, Loud, יצא ב-12 בנובמבר 2010 והגיע למקום ה-3 במצעד האלבומים של בילבורד. האלבום, הקצבי יותר מקודמו, מכר בסך הכל 1.7 מיליון עותקים בארצות הברית בלבד ו-6.1 מיליון עותקים בעולם. הסינגל הראשון מתוך האלבום היה "Only Girl (In the World)", שיצא ב-10 בספטמבר 2010 והגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד וב-11 מדינות נוספות. השיר זיכה את ריהאנה בפרס גראמי החמישי שלה, בקטגוריית "שיר הדאנס הטוב ביותר". הוא נכנס למקום הראשון בבילבורד והיה לשיר הרביעי של ריהאנה לעשות זאת ב-2010, הישג אליו הגיעו אמנים מעטים בלבד. השיר מכר 8 מיליון עותקים עולם והיה לשיר נוסף של הזמרת שנכנס לרשימת הסינגלים הנמכרים ביותר.

הסינגל השני, שיצא ב-29 באוקטובר היה "What's My Name?", בו מתארח הראפר דרייק. השיר זכה להצלחה כסינגל, כשקפץ מהמקום ה-60 למקום הראשון במצעד הבילבורד וזכה להצלחה גדולה גם ברחבי העולם, כאשר הגיע גם למקום ה-1 בבריטניה והפך לסינגל החמישי של ריהאנה לעשות זאת. בכך הפכה ריהאנה לאמן הנשי הראשון שהכניס 5 סינגלים ב-5 שנים רצופות לצמרת המצעד הבריטי. השיר הגיע למקום הראשון אחרי הסינגל "Only Girl (In the World)", וזאת הייתה כמעט הפעם היחידה שסינגל מגיע למקום הראשון בבילבורד הוט 100 מיד אחרי הסינגל המקדם של אותו אלבום. ב-22 בנובמבר יצא הסינגל "Who's That Chick?" של אמן האלקטרוניקה דייוויד גטה בשיתוף עם ריהאנה. השיר הפך ללהיט בעולם, אך כשל במצעד הבילבורד, והגיע למקום ה-57 בלבד. הסינגל השלישי מהאלבום, "Raining Men" בשיתוף עם ניקי מינאז', יצא ב-7 בדצמבר וכשל מכיוון שיצא לאור לתחנות הרדיו בלבד. הוא לא נכנס כלל למצעדים בעולם וזכה לביקורות מעורבות. ב-13 בדצמבר יצא הסינגל "All of the Lights" של הראפר קניה וסט בשיתוף עם ריהאנה וקיד קאדי. השיר הפך ללהיט ענק וזכה בשני פרסי גראמי על "שיר הראפ הטוב ביותר" ועל "שיתוף הפעולה הטוב ביותר". ב-21 בינואר 2011 יצא הסינגל "S&M" והגיע לעשירייה הראשונה במצעדי פזמונים של 12 מדינות ולמקום ה-4 בבילבורד הוט 100. בשל תוכנו הפרובוקטיבי, הקליפ של השיר הוגבל לשידור בערוצי MTV והוקרן בשעות הלילה בלבד. הסינגל מכר 7 מיליון עותקים בעולם ונכנס לרשימת הסינגלים הנמכרים ביותר. ב-11 באפריל יצא רמיקס רשמי לשיר, בשיתופה של בריטני ספירס. השתיים הופיעו עם השיר בטקס פרסי המוזיקה של בילבורד בארצות הברית. גרסת הרמיקס לשיר הפכה ללהיט, והגיעה למקום הראשון במצעד הבילבורד ובמצעד הבריטי. השיר הפך לסינגל העשירי של ריהאנה להגיע למקום הראשון בבילבורד הוט 100, ובכך הייתה ריהאנה האמן הרביעי (ביחד עם ג'נט ג'קסון) שהכניס הכי הרבה שירים לצמרת המצעד. בעקבות הגעתו של השיר למקום ה-1 בבילבורד, שברה ריהאנה שיא נוסף: האמן שהצליח להכניס הכי הרבה שירים בזמן הקצר ביותר לצמרת המצעד (4 שנים, 10 חודשים ושבועיים). הסינגל החמישי, "Man Down", יצא ב-3 במאי. הקליפ של השיר, שבו נראית ריהאנה יורה בגבר שתקף ואנס אותה, עורר ביקורת שלילית מצד ארגוני הנשים וההורים בעולם. השיר כשל, כאשר הגיע למקום ה-59 בלבד בבילבורד ולמקום ה-54 בבריטניה. הסינגל השישי מהאלבום, "California King Bed", יצא ב-13 במאי וזכה לביקורות חיוביות מצד המבקרים על היכולות הקוליות של ריהאנה. השיר הגיע למקום ה-37 במצעד הבילבורד, אם כי הצליח גם הוא והפך ללהיט. הסינגל השביעי מהאלבום, "Cheers (Drink to That)", יצא כסינגל ב-2 באוגוסט והפך ללהיט נוסף מתוך האלבום, כאשר הגיע למקום ה-7 בבילבורד ולמקום ה-15 בבריטניה.

ב-4 ביוני 2011 החל סיבוב ההופעות "Loud Tour", שהסתיים ב-22 בדצמבר 2011. הופעותיה של ריהאנה בבריטניה הביאו אותה לשבירת שיא נוסף: האמן הנשי שמכר הכי הרבה כרטיסים להופעותיו. סיבוב הופעות זה היה לסיבוב ההופעות השביעי המרוויח ביותר לשנת 2011. במהלך 2012 הוציאה ריהאנה די וי די של המופע בלונדון בהיכל ה-O2, בשם Loud Tour Live at the O2.

עד סוף שנת 2010, הכניסה ריהאנה 4 שירים למקום הראשון במצעד הבילבורד מה שמיקם אותה במקום ה-3 של האמנים שהצליחו להכניס הכי הרבה שירים שהגיעו למקום הראשון במצעד הבילבורד בשנה אחת. היא צברה סך הכל 46 שבועות במקום הראשון עם כל 4 השירים, מה שמיקם אותה במקום ה-3 ברשימת "Most consecutive weeks in the top 10" של בילבורד.

2011–2012: Talk That Talk[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה מופיעה עם "We Found Love" בברמינגהאם, במהלך סיבוב ההופעות Loud Tour.

ב-30 באוגוסט 2011, יצא הסינגל "Fly" של הראפרית ניקי מינאז' בשיתוף עם ריהאנה. השיר הגיע ל-20 המקומות הראשונים בארצות הברית ובריטניה אך לא צלח בשאר העולם. אלבומה השישי, Talk That Talk יצא ב-18 בנובמבר 2011, והגיע למקום ה-3 בבילבורד 200 עם מכירות של 198,000 עותקים בשבוע הראשון בארצות הברית, ולמקום הראשון בבריטניה עם מכירות של 163,000 עותקים בשבוע הראשון. האלבום מכר 1.1 מיליון עותקים בארצות הברית ו-4.5 מיליון עותקים בעולם. הסינגל הראשון מהאלבום, "We Found Love", יצא ב-11 באוקטובר 2011 להורדה דיגיטלית. השיר נכנס למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 ובמצעד הבריטי. אף על פי שהשיר יצא לקראת סוף 2011, השיר הפך לאחד מהשירים המצליחים ביותר באותה שנה. כניסתו של השיר לרשימת עשרת הגדולים של מצעד הבילבורד זיכתה את ריהאנה בתואר "אמן הסולו שהכניס 20 שירים ל-10 הגדולים של המצעד בזמן המהיר ביותר". השיר שהה 10 שבועות בצמרת המצעד (מתוכם 9 רצופים) ודורג במקום ה-6 ברשימת השירים שהצליחו להישאר הכי הרבה שבועות בצמרת המצעד, ביחד עם שירים נוספים שהגיעו להישג זה. השיר דורג במקום ה-24 ברשימת השירים המצליחים ביותר של כל הזמנים במגזין הבילבורד וזיכה את ריהאנה בפרס גראמי השישי שלה. בנוסף לכך, זכה הקליפ לשיר בפרס "קליפ השנה" בטקס פרסי MTV וריהאנה הייתה לאמן היחיד, מלבד אמינם, שזכתה פעמיים בפרס זה. השיר נמכר בלמעלה מ-5 מיליון עותקים בארצות הברית ו-12 מיליון עותקים בעולם, מה שהכניס אותו גם הפעם לרשימת השירים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.

הסינגל השני מתוך האלבום, "You da One", יצא לאור ב-11 בנובמבר 2011 והגיע ל-20 הראשונים בארצות הברית ובריטניה אף על פי שבעולם זכה להצלחה בינונית בלבד. השיר "Talk That Talk", בשיתוף פעולה עם ג'יי זי, יצא כסינגל שלישי מהאלבום ב-17 בינואר 2012. אף על פי שלא יצא לו קליפ, הגיע הסינגל למעמד זהב בארצות הברית ובאוסטרליה. ב-2011 זכתה ריהאנה בפעם השנייה ברציפות בפרס "אמנית הסולו הבינלאומית הטובה ביותר" בטקס הפרסים הבריטים. ב-21 בפברואר 2012 יצא הסינגל "Take Care" של הראפר דרייק בשיתוף עם ריהאנה, מתוך האלבום הנושא את אותו שם. השיר הפך להצלחה ונכנס לטופ 10 של בילבורד. ב-23 בפברואר 2012 יצאה גרסת רמיקס לשיר "Birthday Cake" בשיתוף עם כריס בראון ובמקביל הוציא בראון גרסת רמיקס לשיר "Turn Up the Music", שבו הוא אירח את ריהאנה. שני שיתופי הפעולה זכו לביקורות חריפות בעקבות ההיסטוריה המשותפת של השניים. ב-13 באפריל יצא הסינגל "Princess of China" של להקת קולדפליי בשיתוף עם ריהאנה, מתוך אלבומם Mylo Xyloto. ב-7 באפריל 2012 נכנסה ריהאנה למקום הראשון ברשימת 50 האמנים הפופולריים ביותר על פי מגזין בילבורד בפעם החמישית, למשך שבוע אחד בלבד. פעמים נוספות בהן נכנסה ריהאנה למקום הראשון במצעד באותה שנה (2012) היו ב-2 ביוני 2012 (במיקום שיא של 5 שבועות), ב-11 ביולי 2012 (למשך שבועיים), ב-4 באוגוסט 2012 (למשך שבוע אחד) וב-25 באוגוסט 2012 (למשך שבוע אחד). ב-30 באפריל יצא הסינגל החמישי "Where Have You Been", שהגיע למקום ה-5 במצעד הבילבורד ולמקום ה-6 בבריטניה והפך להצלחה גדולה בעולם כולו. ב-6 בספטמבר יצא הסינגל השישי והאחרון מהאלבום, "Cockiness (Love It)" בגרסת רמיקס עם הראפר אייסאפ רוקי, שאיתו הופיעה ריהאנה בטקס פרסי המוזיקה VMA עם השיר. על פי מגזין "פורבס", בין מאי 2011 למאי 2012, הרוויחה ריהאנה 54 מיליון דולר ודורגה במקום ה-12 ברשימת המוזיקאים המרוויחים ביותר ובמקום ה-4 ברשימת המוזיקאים המרוויחים ביותר מתחת לגיל 30.[7]

2012–2014: Unapologetic ו-Battleship[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-27 בספטמבר 2012 יצא הסינגל "Diamonds", אחד השירים המצליחים ביותר של הזמרת, שהגיע למקום הראשון בלמעלה מעשרים מדינות בעולם. ב-21 בנובמבר הגיע השיר למקום הראשון במצעד הבילבורד ובכך שוב הפכה ריהאנה להיות אמן הסולו הרביעי עם הכי הרבה שירים בצמרת המצעד, יחד עם מדונה והסופרימס. בעקבות כניסתו של השיר למקום הראשון בבילבורד, סך כל שיריה של ריהאנה הצליחו לשהות 47 שבועות במקום הראשון במצעד, מה שהביא אותה למקום ה-5 בהישג זה. השיר היה לסינגל ה-32 של ריהאנה שמגיע ל-Top 20 בבילבורד ובכך הפכה ריהאנה לאחד האומנים עם הכי הרבה שירים שהגיעו ל-Top 20 בבילבורד. השיר כונה על ידי מספר מגזינים "שיר השנה" והפך לאחד השירים הנמכרים ביותר באותה שנה. עד כה מכר הסינגל 3 מיליון עותקים בארצות הברית ו-9 מיליון עותקים בעולם. השיר גם נהיה לשיר ששהה הכי הרבה שבועות במקום הראשון במצעד מדיה פורסט ישראל (9 שבועות). השיר גם הפך לשיר ה-11 של ריהאנה שמכר יותר מ-3 מיליון עותקים בעולם, יותר מכל אמן אחר.

ריהאנה ותותחנית של חיל הים האמריקאי ג'קלין קריזוסה על הסט של הסרט "Battleship"

ב-19 בנובמבר 2012, יצא לאור אלבומה השביעי, Unapologetic. זה היה אלבומה הראשון שהגיע למקום הראשון במצעד האלבומים של בילבורד עם 238,000 עותקים שנמכרו בשבוע הראשון ובכך הפך לאלבום הנמכר ביותר של ריהאנה בשבוע הראשון ליציאתו, וכמו כן היה לאלבום השלישי ברצף של ריהאנה בבריטניה להיכנס למקום הראשון. האלבום מכר 1.13 מיליון עותקים בארצות הברית ומעל 4.1 מיליון עותקים בעולם. עם צאת האלבום, השיר "Loveeeeeee Song" בשיתוף הראפר Future, היה לשיר הראשון של ריהאנה שדורג בבילבורד הוט 100 (במקום 55) אף על פי שלא יצא כסינגל באותו הזמן.

ב-7 בינואר 2013, יצא הסינגל השני, "Stay" בשיתוף עם הזמר מיקי אקו, שהגיע לחמשת הגדולים בלמעלה מ-20 מדינות והגיע למקום ה-3 בבילבורד הוט 100. אף על פי שהסינגל "Diamonds" הצליח יותר מכל סינגל אחר באלבום, "Stay" מכר יותר עותקים בארצות הברית; 4 מיליון עותקים, לעומת "Diamonds" שמכר 3 מיליון עותקים. ב-8 בינואר יצא הסינגל השלישי, "Pour It Up". מאוחר יותר הופץ רמיקס רשמי לשיר בשיתוף הראפרים יאנג ג'יזי, ריק רוס, ג'וסי ג'יי ו-T.I. ב-2 באוקטובר יצא הקליפ לשיר אחרי 9 חודשים של המתנה בגלל בעיות עריכה. Vevo לא אפשר לריהאנה להעלות את הקליפ לערוץ ה-Vevo הרשמי של ריהאנה. למרות זאת, כמה שעות לאחר שהקליפ הועלה לערוץ היוטיוב הפרטי של הזמרת, הועלה הקליפ לערוץ ה-Vevo שלה וגרף קרוב ל-8 מילון צפיות תוך 24 שעות. בפברואר 2013, נודע כי ריהאנה מכרה 3,868,000 עותקים בבריטניה של סינגלים ואלבומים, במהלך שנה אחת בלבד והייתה לאמנית הנמכרת ביותר בבריטניה במהלך שנה זו.

ב-8 במרץ 2013, החל סיבוב ההופעות לקידום האלבום שנקרא "Diamonds World Tour". במסגרת סיבוב ההופעות, הופיעה ריהאנה ב-22 באוקטובר בגני יהושע בישראל לעיני 50,500 צופים.[8] ב-3 באפריל 2013 הוציאה ריהאנה את השיר "Loveeeeeee Song" כסינגל לתחנות הרדיו בבריטניה בלבד. השיר לא נכנס למצעד הרשמי של בריטניה אך נכנס למקום ה-17 במצעד ה-R&B בבריטניה, לעומת זאת, בארצות הברית הסינגל דורג במקום ה-55 אף על פי שלא יצא שם כסינגל.

ב-28 במאי יצא לאור הסינגל הרביעי מהאלבום, "Right Now" בשיתוף דייוויד גטה. הסינגל כשל במצעדים בעולם והגיע רק למקום 50 בבילבורד הוט 100. למרות כישלונו במצעדים וחסרונו של קליפ, השיר שימש כשיר פרסומת למשחקי ה-NBA של שנת 2013 ולשיר רקע של פרסומת קולקציית הבגדים של ריהאנה. ב-3 ביוני יצא רמיקס לשיר "Bad" של הראפר Wale בשיתוף עם ריהאנה. ב-17 בספטמבר יצא הסינגל החמישי, "What Now". לאחר יציאת הקליפ לסינגל, קפץ השיר מהמקום ה-80 למקום ה-25 במצעד הבילבורד הוט 100. ב-29 באוקטובר יצא סינגל של הראפר אמינם בשיתופה של ריהאנה, "The Monster", מתוך אלבומו השמיני The Marshall Mathers LP 2. השיר נכנס למקום ה-2 במצעד הבילבורד ללא קידום כלל. בעקבות יציאת הסינגל, שברה ריהאנה שיא, בכך שהצליחה להכניס 8 שירים ב-8 שנים לצמרת המצעד הבריטי. ב-12 בדצמבר עלה השיר למקום הראשון בבילבורד הוט 100, והפך לשיר ה-13 של ריהאנה במקום הראשון במצעד. בכך השוותה ריהאנה את שיאה לשיאו של מייקל ג'קסון ועקפה את מדונה וכעת היא ממוקמת במקום ה-3 ברשימת אמני הסולו שהצליחו להכניס הכי הרבה שירים לצמרת המצעד.

ב-25 בנובמבר 2013 זכתה ריהאנה בטקס פרסי ה-AMA ב"פרס האייקון", הראשון בהיסטוריה של הטקס, שניתן לאמן משפיע מאוד אשר תרם רבות לתעשיית המוזיקה.[9] בטקס פרסי הגראמי ה-54 שהתרחש בינואר 2014, זכתה הזמרת בפרס גראמי ה-7 שלה בפרס "האלבום האורבאני הטוב ביותר" עבור Unapologetic.

בדצמבר 2013, ציין הראפר פיטבול בראיון כי האמן שהיה אמור להשתתף בשיר שלו "Timber" הוא ריהאנה. עם זאת, הוא ציין כי כבר ביקשו מריהאנה להשתתף בסינגל הראשון מהאלבום של שאקירה ולא היה לה זמן להקליט את Timber. ב-13 בדצמבר אושר כי הזמרת-יוצרת הקולומביאנית שאקירה תארח את ריהאנה בסינגל החדש שלה, "Can't Remember to Forget You". השיר יצא ב-13 בינואר 2014 מאלבומה העשירי של שאקירה, Shakira שיצא ב-21 במרץ 2014. בפברואר 2014, הוכרז כי אמינם וריהאנה ייצאו למיני-סיבוב הופעות משותף. ב-19 במרץ, אושר כי הטור ייקרא "The Monster Tour" ושלושה תאריכים הוכרזו. כרטיסים יצאו למכירה לקהל הרחב ב-28 במרץ. ב-21 במרץ, שלושה תאריכים נוספים נוספו לטור עקב דרישת קהל.

באוקטובר 2010, עברה לחברת התקליטים רוק ניישן, אם כי רק במאי 2014 חתמה אצלם חוזה באופן רשמי, אחרי שעזבה את חברת התקליטים דאף ג'אם.

2015–2017: Anti, קריירת משחק ומיזמים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2014, נודע כי ריהאנה התחילה לעבוד על האלבום השמיני שלה. ב-24 בינואר 2015, יצא הסינגל "FourFiveSeconds" עם פול מקרטני וקניה ווסט. ב-26 במרץ 2015, יצא הסינגל "Bitch Better Have My Money". הקליפ לשיר יצא ב-2 ביולי 2015 ועורר סערה רבה ברשת בשל התכנים האלימים בו ואף קיבל בעקבות כך הגבלת גיל באתר יוטיוב כך שרק משתמשים מעל גיל 18 יוכלו לצפות בקליפ. הקליפ גרף כ-8 מיליון צפיות ביממה הראשונה ליציאתו. ב-14 באפריל 2015, יצא הסינגל "American Oxygen", יומיים לאחר מכן יצא הקליפ לשיר ביוטיוב. הקליפ בנוי על קטעים נבחרים מההיסטוריה של ארצות הברית (הטיסה לחלל, אסון התאומים, השבעת הנשיא השחור הראשון ועוד). שלושת הסינגלים לא נכנסו לרשימת השירים הסופית של האלבום.

ב-25 בפברואר 2014, הודיע מנכ"ל דרימוורקס אנימציות, ג'פרי קצנברג, כי ריהאנה תוביל את הפסקול עבור הסרט "בית", בו היא גם מדבבת את הדמות הראשית לצד ג'ים פרסונס, סטיב מרטין וג'ניפר לופז. האלבום, Home, יצא במרץ 2015. ב-24 בפברואר, יצא הסינגל "Towards the Sun" כסינגל ראשון מתוך אלבום הפסקול של הסרט.

ב-15 במרץ 2015, נבחרה להיות הפרזנטורית של חברת Dior, והייתה לאישה השחורה הראשונה לעשות זאת. ב-26 בספטמבר 2015, הופיעה ריהאנה בפסטיבל המוזיקה רוק בריו בברזיל. כל הכרטיסים שהוצעו למכירה למופע זה (85,000) אזלו תוך 56 דקות מרגע פתיחת מכירת הכרטיסים. זו ההופעה המלאה הראשונה של ריהאנה מאז סיום סיבוב ההופעות האחרון שלה לפני כשנתיים. לאחר ההופעה, כ-15 סינגלים של ריהאנה חזרו למצעד הסינגלים של ברזיל במקומות שונים. יומיים לאחר מכן, היא הופיעה בצ'ילה מול קהל של 55,000 מעריצים. זו ההופעה הראשונה של ריהאנה בצ'ילה מאז תחילת הקריירה שלה.

ב-1 ביולי 2015, הכריז איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי כי ריהאנה שברה את שיא ההורדות הדיגיטליות החוקיות עם 100 מיליון הורדות והייתה לאמן הראשון בהיסטוריה לעשות זאת.

ב-13 באוגוסט 2015, נודע כי באוקטובר 2015 ריהאנה תצטרף לעונה התשיעית של תוכנית הריאליטי המוזיקלית האמריקאית "The Voice" כאחת מהיועצות הראשיות. באוקטובר 2015, הוכרז כי ריהאנה תקבל תפקיד מרכזי בסרט העתידי של הקולנעון הצרפתי לוק בסון, "ולריאן ועיר אלף הכוכבים", עיבוד לסדרת הקומיקס "ולריאן ולאורלין". הצילומים לסרט התחילו בדצמבר 2015 והוא יצא ביולי 2017. מאוחר יותר באותו החודש, נודע כי ריהאנה חתמה על חוזה עם חברת סמסונג בשווי 25 מיליון דולר. ריהאנה תקדם את קו מוצרי סמסונג גלקסי, בעוד שאלבומה ייצא בחסות סמסונג והחברה תקדם את סיבוב ההופעות של האלבום, "Anti World Tour". על סיבוב ההופעות נודע ב-23 בנובמבר 2015. הטור, שממומן על ידי סמסונג, ייצא לדרך בפברואר 2016, ומופעי החימום היו טרוויס סקוט בצפון אמריקה, ודה ויקנד וביג שון בחלק מההופעות באירופה.

ב-8 באוקטובר 2015, הציגה ריהאנה בתערוכה בלוס אנג'לס את עטיפת האלבום החדש ואת שמו, Anti. את עטיפת האלבום עיצב האמן הישראלי רועי נחום. ב-27 בינואר 2016, יצא הסינגל הראשון מתוך אלבומה השמיני, "Work" בהשתתפות הראפר דרייק. השיר הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100, והפך לשיר ה-14 של ריהאנה שמגיע לראש המצעד. בכך עקפה ריהאנה את מייקל ג'קסון ברשימת האמנים עם הכי הרבה שירים במקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 ומיקמה את עצמה במקום השלישי ברשימה, מאחורי הביטלס (20) ומריה קארי (18). השיר שהה במקום הראשון במצעד למשך 9 שבועות רצופים. ב-28 בינואר 2016, הוציאה ריהאנה את אלבומה השמיני דרך שירות הזרמת המדיה טיידל. יום למחרת יצאה גרסת הדלוקס של האלבום שכללה 3 שירים נוספים, האלבום הגיע לראש מצעד הבילבורד האמריקאי שם שהה במשך שבועיים לא רצופים והיה לבין ארבעת האלבומים הבודדים ב-2016 שהצליחו לעשות זאת. כחודשיים לאחר מכן, ב-31 במרץ, יצאו במקביל שני סינגלים נוספים מהאלבום - "Kiss It Better" ו-"Needed Me", ובאותו היום יצא גם הווידאו קליפ לשיר "Kiss It Better".

במהלך שנת 2016, התארחה ריהאנה במספר שירים. ב-29 באפריל, הוציא קלווין האריס את השיר "This Is What You Came For" שהגיע למקום ה-3 במצעד הבילבורד הוט 100. ריהאנה התארחה גם בשיר "Too Good" של דרייק מתוך אלבומו Views, ובשיר "Nothing is Promised" של הראפר מייק ויל מייד איט, שיצא כסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה שלו ב-3 ביוני. ב-27 ביוני, יצא השיר "Sledgehammer", כחלק מקידום הסרט "סטארטרק: אל האינסוף". ב-28 באוגוסט, הוענק לריהאנה פרס מפעל החיים ע"ש מייקל ג'קסון בטקס פרסי הווידאו-קליפים של MTV.[10]

באוגוסט 2016, הצטרפה ריהאנה לצוות השחקניות של סרט הפשע "אושן 8" לצד סנדרה בולוק, קייט בלאנשט, הלנה בונהם קרטר, מינדי קלינג ואן האת'וויי. הסרט יצא לאקרנים בשנת 2018.

במהלך 2017, התארחה ריהאנה במספר שירים, ביניהם "Selfish" של הראפר פיוצ'ר מתוך אלבומו HNDRXX, בשיר "Loyalty" של קנדריק לאמאר מתוך אלבומו Damn, בשיר "Wild Thoughts" מתוך האלבום Grateful של די ג'יי חאלד, ובשיר "Lemon"; שיתוף פעולה בינה לבין הצמד .N.E.R.D.

2018–הווה: אלבום תשיעי, מיזמים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר צאת האלבום השמיני Anti, חשפה ריהאנה כי החלה לעבוד על אלבום האולפן התשיעי שלה. באוקטובר 2017, חשף הראפר שאקה שהוא עובד עם ריהאנה על האלבום שלה וסיפר שהאלבום יהיה "המטורף לחלוטין".

במהלך חודש במאי 2019, אישרה ריהאנה כי האלבום הוא פרויקט בסגנון מוזיקלי רגאיי. במהלך חודש ספטמבר, הוכרז שריהאנה חתמה עם חברת התקליטים Sony/ATV Music Publishing.

ב-27 במרץ 2020, השתתפה ריהאנה עם הראפר PartyNextDoor בסינגל "Believe It".

ב-28 באוקטובר 2022, ריהאנה הוציאה את הסינגל הראשון הנקרא "Lift Me Up", מתוך הפסקול לסרט "הפנתר השחור: ואקאנדה לנצח. הפסקול אמור לכלול שיר שני, שכותרתו "Born Again".[11]

אמנותיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקה וקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקביל להקלטות אלבום האולפן השלישי שלה, לקחה ריהאנה שיעורי פיתוח הקול עם הזמר ני-יו, על כך אמרה: "אף פעם לא הייתה לי הכשרה קולית, ואז כשהייתי באולפן הוא אמר לי איך לנשום ודברים כאלה. הוא השתמש במילים גבוהות ואמר לי שהוא רוצה שאעשה "סטקטו", ואני אומרת לעצמי "אוקיי...אבל אני לא יודעת מה זה". כאשר יצא אלבום האולפן החמישי שלה, המבקרים שיבחו את ריהאנה על יכולותיה הקוליות. ג'יימס סקינרם מ-BBC שיבח את ביצועה בשיר "(Love the Way You Lie (Part II": "הקול שלה רב עוצמה, בבת אחת היא יכולה להישמע מלאת רגש ופגיעה בשיר". המפיק המוזיקלי אנדי גיל חשב כי השיר "California King Bed" היה הביצוע הטוב ביותר שלה. בביקורת על אלבום האולפן השביעי שלה שיבח מגזין בילבורד את היכולות הווקאליות שלה בשיר "Diamonds" וכתב כי השיר הוא "אחד הביצועים הנלהבים של ריהאנה עד כה. זוהי בלדת פופ מעוררת השראה". ג'ון קרמניקה מעיתון הניו יורק טיימס כתב: "במשך השנים פני המשחק שלה היו לנשק אסטרטגי של אדישות וצוננות רגשית. זה בהחלט לא ידידותי." כרך 65 של סדרת ספרי הביוגרפיה השחורה העכשווית מציין כי "ריהאנה היא קצב יוצא דופן מן העולם של האיים הקריביים". קולה של ריהאנה הוא בין הייחודיים בתעשיית המוזיקה העכשווית ומגיע למנעד של 3 אוקטבות.

בזמן שהקליטה את אלבום הבכורה שלה, החליטה ריהאנה, בהיותה ממוצא קריבי, לשלב באלבומיה מוזיקת רגאיי, מוזיקה קריבית, Soca ודאנס-הול. מאוחר יותר החליטה לשלב באלבומה גם ז'אנרים כמו דאנס-פופ, היפ-הופ, דאבסטפ, רוק והאוס. חלק משיריה מכילים שילוב של דגימות משירים אחרים. הז'אנרים של דאנס-הול ורגאיי השפיעו על אלבום הבכורה שלה Music of the Sun. באלבומה השביעי שילבה ריהאנה לראשונה גם מוזיקה אלקטרונית ו-EDM. המפיקים אוון רוג'רס וקרל סטרקן, שהיו המפיקים של אלבומה A Girl Like Me, החליטו שבשיר "Kisses Don't Lie" ריהאנה תשלב קצת מוזיקת רוק, בניגוד לשירים האחרים באלבום. באלבומה השלישי והרביעי ריהאנה שילבה יותר פופ ו-R&B, ומבקרי מוזיקה תארו את האלבומים האלה כאלבומים אלגנטיים ובוגרים, שמראים על צמיחה אמנותית.

ריהאנה מופיעה בפסטיבל המוזיקה קולן, יוני 2012

במהלך הקלטות אלבומה השלישי Good Girl Gone Bad, החליטה ריהאנה להתמקד פחות בדאנסהול ויותר בשירי Uptempo. ריהאנה עבדה עם מפיקים חדשים באלבום כמו טימבלנד, שון גראט ו-The-Dream. באלבומה הרביעי, Rated R, התנסתה ריהאנה בסגנונות מוזיקה נוספים, כמו היפ-הופ, מוזיקת רוק, דאבסטפ וגם דאנסהול. האלבום התאפיין בצליל עמוק יותר ובשירים אפלים יותר מקודמיו, בעקבות המקרה עם בן זוגה לשעבר כריס בראון. על אלבומה הרביעי אמרה ריהאנה: "ב-Loud ניסיתי להיות קצת יותר מרדנית וזה כל מה שרציתי לעשות באלבום. רציתי להמציא את עצמי מחדש ולקחתי את השליטה היצירתית". בניגוד לאלבום הקודם, הוא יותר חצוף, כיפי, פלרטטני ואנרגטי, תערובת של בלדות, המנוני מסיבה ושירי אהבה עם אלמנטים של ז'אנרים שונים כמו דאנס-פופ ואר אנד בי". על פי ריהאנה האלבום הוא שיא "הסקסיות והמיניות", בניגוד לאלבום Rated R, אך שניהם מכילים R&B, היפ-הופ, דאנסהול ודאבסטפ. האלבומים Loud ו-Talk That Talk הם למעשה חזרתה של ריהאנה אל שורשי הדאנסהול, בשירים כמו "Man Down" ו-"Watch n' Learn". ריהאנה גם הכניסה מוזיקת האוס לחלק משיריה באלבומים אלה ובהם השירים "(We Found Love","Only Girl (In the World" ו-"Complicated".

קליפים ובמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה עבדה עם הבמאי אנתוני מנדלר על יותר מתריסר קליפים. הראשון היה "Unfaithful" מ-2006. על שיתוף הפעולה של השניים ציין מנדלר: "עשינו 16 קליפים ביחד, לא כולם היו קשים. קליפים כמו "Russian Roulette" ו-"Disturbia" היו קשים לעשייה אבל קליפים כמו "(Only Girl (In The World" היו יותר אווריריים ומלאים ביופי". ג'וסלין הנבוב מ-MTV אמר על הקליפים של ריהאנה: "ריהאנה היא כמו מדונה, הקליפים שלה הם מסקרנים ומותאמים לתוכן של אותו השיר".

בשנת 2011 הוציאה ריהאנה שלושה קטעי וידאו שנויים במחלוקת על מזוכיזם, אונס ואלימות במשפחה. הקליפ עבור "S&M" נאסר לשידור בעשר מדינות בגלל התכנים המיניים שבו. השיר "We Found Love", אשר מציג את ריהאנה במערכת יחסים לא בריאה ומלאה בסמים, הביא עליה ביקורת מהמרכז לנפגעות תקיפה מינית. הקליפ של "Man Down", בו נראית ריהאנה יורה בגבר שתקף אותה בתחנת רכבת, ספג ביקורות חריפות על ידי ארגוני הורים בארצות הברית. צ'ארן גרהם מעיתונות יוסטון אמר: "למה אנחנו צריכים לקבל קליפים של ריהאנה שכולם מרגיזים, עם קטעי וידאו מיניים ושנויים במחלוקת?".

דניס ארמסטרונג מ-Online Explorer אמר: "ריהאנה היא כמו פנטזיה של דיסני בנוסח כוריאוגרפיה ללא הפסקה, גישה חצופה וחיבה למחרוזות של להיטי פאנק". במהלך 2008 הופיעה ריהאנה בטקס פרסי MTV עם השיר "Disturbia". הופעה זו דורגה במקום ה-10 ברשימת ההופעות הטובות ביותר בתולדות הטקס, על פי סקר שערך בילבורד. מפלגתה השמרנית של מלזיה האסלאמית העבירה ביקורת על לבושה של ריהאנה במהלך סיבוב ההופעות "Good Girl Gone Bad Tour", ואמרה שצריך להחרים את סיבוב ההופעות הזה.

השפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוב מארלי (מימין) ומדונה (משמאל) השפיעו בצורה
משמעותית על ריהאנה ועל המוזיקה שלה.

ריהאנה הושפעה מאמנים רבים וביניהם ניתן למנות את מדונה ובוב מארלי, שתי ההשפעות המוזיקליות הגדולות ביותר שלה. ריהאנה אמרה שהיא רואה את מדונה "כאלילה והיא מי שהיא רוצה להיות, המדונה השחורה" ואף הוסיפה "אני חושבת שמדונה הייתה השראה גדולה עבורי במיוחד בעבודותיי הקודמות. אם הייתי צריכה לבחון את התפתחותה בזמן, אני חושבת שהיא המציאה מחדש את הסגנון שלה מבחינת בגדים ומוזיקה ותמיד הצליחה בכך ובו זמנית היא הותירה כוח אמיתי בעולם הבידור". ריהאנה אמרה כי גם אמנים כמו ויטני יוסטון, מריה קארי וג'נט ג'קסון היו עבורה אלילי מוזיקה והשפעות מוזיקליות עיקריות. על ג'נט ג'קסון אמרה: "היא הייתה אחד מסמלי הפופ הנשיים הראשוניים שאני יכולה להתייחס אליו". ריהאנה גם ציינה שמרילין מונרו ו-Vintage Clothing היו עבורה השראה לקליפים של השירים "Hate That I Love You" ו-"Rehab", והקליפ לשיר "Disturbia" היה בהשראת הקליפ לשיר "Thriller" של מייקל ג'קסון. השפעות מוזיקליות אחרות כוללות גם את אלישיה קיז, סלין דיון, ברנדי נורווד, פיפי דובסון, דסטניז צ'יילד וגוון סטפני. ואף ריהאנה טענה כי הזמרת המנוחה אליה, הייתה השפעה עצומה על הסגנון שלה. המוזיקה של ריהאנה מכילה השפעות רבות של האיים הקריביים, כאשר לדבריה, כשגדלה בברבדוס האזינה למוזיקת רגאיי, אך כאשר הגיעה לארצות הברית נחשפה להרבה סוגי מוזיקה. ריהאנה מושפעת מאוד מבוב מארלי, ואמרה על כך: "הוא אחד מהאמנים הכי אהובים עליי בכל הזמנים. הוא סלל לכל אמן את הדרך מהאיים הקריבים". במהלך הופעותיה נהגה ריהאנה לבצע גרסאות כיסוי לשירים "?Is This Love" ו-"Redemption Song" של מארלי. המוזיקה של ריהאנה מכילה השפעות רבות של מוזיקת האיים הקריביים, ובכלל של רגאיי ודאנסהול. הווידאו עבור "Rude Boy" היה בהשראת השורשים הקאריביים שלה.

דימוי ציבורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2009 ציין מגזין ניו יורק כי לריהאנה יש מראה של "מלכת עשרה" ושיש לה יכולת להעביר את המראה בקלות רבה. בזמן יציאת אלבום האולפן השני שלה A Girl Like Me, מבקרים רבים השוו את סגנון הקול והחומרים המוזיקליים של ריהאנה לאלה של ביונסה, בטענה שהם דומים. כתוצאה מכך, קליפים, הופעות ותמונות של ריהאנה הושוו לביונסה, ולריהאנה ניתנו ביקורות שליליות על כך. בתקשורת אף טענו שג'יי זי, בן זוגה של ביונסה באותה תקופה, ניסה לעצב את ריהאנה כהעתק של ביונסה. בעקבות כך ציינה ריהאנה: "ביונסה היא אמן גדול ומשפיע ואני אוהבת אותה, אבל אנחנו זמרות שונות עם סגנונות שונים". ב-2007, בקליפ לשיר "Umbrella", חשפה ריהאנה את התסרוקת החדשה שלה: שיער קצוץ שחור בצורת קארה. בעקבות כך נכתב במאמר של חדשות MTV: "באלבומה Good Girl Gone Bad נראה כי ריהאנה מבשרת על מה שעתיד לבוא. היא לא עוד זמרת שמשחקת לפי הכללים המצוחצחים של הפופ, ריהאנה התבגרה ונהייתה ללוהטת ומרדנית בכל מקום".

ריהאנה בטקס ה-AMA, נובמבר 2009.

ריהאנה ידועה בהמצאה מחדש של הסגנון והתדמית שלה. היא שינתה אותה כמה פעמים ואת הופעתה האישית, והחליפה בעקביות תסרוקות שונות מאז יציאת אלבומה השלישי לאור. על כך אמרה: "זה ההפך מלקיחת סיכון, אני תמיד מחפשת את המראה שהוא לא הכי מעניין". ג'ס קרטן כתב כי "המלתחה של ריהאנה היא הכי מדוברת ומשפיעה בפופ עכשיו, וכל מה שהיא לובשת מיד כולם ינסו לשחזר". בשנת 2008 נכנסה ריהאנה לרשימת "10 הכוכבים האופנתיים ביותר של 2008". זמרת הקאנטרי מדינה מירנדה טענה כי היא מעריצה את סגנון הלבוש של ריהאנה ואמרה: "אני לא בהכרח אקבל השראה מכל העניין שהיא מתלבשת בלי חזייה, אבל אני אוהבת את זה שאתה אף פעם לא יודע מה היא הולכת ללבוש. זה תמיד משאיר לך מקום לנחש, מה שהופך את זה לחצוף ומעניין". במהלך הזמן רבים טענו שריהאנה היא מודל לחיקוי גרוע עבור מעריציה, על כך אמרה: "זה הפך יותר לעבודה שלי ממה שרציתי שזה יהיה. אבל לא, אני רק רוצה לעשות מוזיקה וזהו זה". במאי 2013 בריאיון ל-MTV סופרת המונולוגים והפמיניסטית איב אנסלר שיבחה את ריהאנה ואמרה: "אני מעריצה ענקית של ריהאנה. אני חושבת שהיא פתוחה לגבי המיניות שלה ושהיא מאוד מוכשרת". במהלך העשור השני של המאה ה-21 נהפכה ריהאנה לסמל סקס בקרב סלבריטאים ברחבי העולם. אמיל הווט מ-Metro כתב: "ריהאנה היא ה-אישה הכי סקסית בעולם. היא יכולה להיראות סקסית בכל דבר, כן בכל דבר אפילו בחליפת דוד בסירות צוללת כמו בסרט "Battleship".

היא הופיעה בעשירייה העליונה ברשימת 100 הנשים הסקסיות בעולם של ה-FHM במשך 5 פעמים ברציפות. בשנת 2007 היא נבחרה להיות ה-Venus Breeze's Celebrity Legs ואילו בשנת 2008 נבחרה לדיוות השנה. היא כיכבה על שערים של מגזינים כמו: Maxim ,FHM, הרולינג סטון וה-GQ. בשנת 2009 מגזין Glamour דירג אותה במקום ה-17 ברשימת "50 הנשים הזוהרות ביותר". ריהאנה הייתה לאישה הראשונה שהופיעה על שער מגזין GQ (מגזין לגברים) בדצמבר 2012 ואף דורגה ברשימת 100 הנשים הלוהטות של כל הזמנים במגזין קומפלקס. VH1 הציב את ריהאנה במקום השני ברשימת "100 האמנים הסקסיים ביותר".

לריהאנה יש אוסף של קעקועים לגופה ונכון להיום יש לה 20 קעקועים וביניהם: תו מוזיקה על הקרסול, מזל דגים מאחורי אוזנה הימנית, תפילה בסנסקריט על הירך שלה, המילה "אהבה" על האצבע האמצעית, הביטוי "חופש במשיח" בערבית בבית החזה שלה, שובל של כוכבים יורדים בעורף, גולגולת עם קשת ושיער ורוד בצד האחורי של רגלה, המילה "ששש ..." על אצבעה הימנית, התאריך 11/04/1986 בספרות רומיות על גבי הכתף השמאלית שלה, דרקון בסגנון חינה על ידה, אקדח בצלעותיה, את המוטו "לעולם לא כישלון, תמיד לקח" ליד כתף ימין, rebelle fleur על צווארה, המילים "Thug Life" על פרקי אצבעותיה, צלב קטן על עצם הבריח, בז מצרי מעוצב בצורת אקדח ברגלה הימנית, האל איזיס מעל בטנה, 1988 (שנת לידתה) ברגלה וכריש ברגלה השני.

במהלך הקריירה שלה נכנסה ריהאנה לרשימת "Honorific Nicknames In Popular Music", רשימה המציגה את כל האמנים הפופולריים ביותר במוזיקה שזכו לכינויים מיוחדים, כאשר נכנסה תחת הכינויים: "נסיכת הפופ", "נסיכת ה-R&B", "מלכת הפופ של ברבדוס", "מלכת הפופ החדשה" ו-"מלכת התרבות החדשה".

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה בהקרנה הבכורה של הסרט "Battleship", באפריל 2012.

מבקרי המוזיקה כינו אותה נסיכת פופ/אר אנד בי בזמן אלבומיה הראשנים. מבקר המוזיקה ניק לוין תיאר את האלבום Good Girl Gone Bad: Reloaded כ"הדבר הטוב ביותר במוזיקה שצפוי להתרחש ב-2007/8". "Umbrella" נחשב על פי עיתון הרולינג סטון לאחד מבין 500 השירים הטובים ביותר בכל הזמנים וזכה לשבחי הביקורות. ב-2011 השיר "We Found Love" הוכתר כלהיט ה-Top 20 ה-24 של ריהאנה במצעד הבילבורד. גם הקליפ לשיר זכה לשבחים ואף זכה בפרס גראמי בקטגוריית "וידאו המוזיקה הקצר הטוב ביותר". מגזין "טיים" כלל את ריהאנה ברשימת "100 האנשים המשפיעים ביותר" שלו לשנת 2012. מעצבת האופנה סטלה מקרטני כתבה על ריהאנה: "היא הכי לוהטת, הכי מגניבה, הכי מוכשרת והמרשימה ביותר בעבודה שלה מבין כל האמנים. היא עובדת קשה מאוד מאוד אבל עושה את זה בקלות". בנובמבר 2013 זכתה ריהאנה בטקס ה-AMA בפרס האייקון, שניתן לאמנים אשר תרמו רבות לתעשיית המוזיקה. מפיק הטקס, אר קליין אמר: "זהו פרס האייקון הראשון שניתן אי פעם בטקס זה לכבוד אמן שעבודתו השפיעה ברמה גלובלית על מוזיקת הפופ. קול אייקוני וחדשני כמו של ריהאנה איפשר לה להפוך לאחד מהאמנים המשפיעים והנמכרים בכל הזמנים". בין מאי 2011 למאי 2012 הרוויחה ריהאנה 53 מיליון דולר ודורגה במקום ה-4 ברשימת הסלבריטאים המרוויחים ביותר. ב-2 ביוני 2014, הוצגה ריהאנה עם פרס אייקון האופנה על מפעל החיים ממועצת מעצבי אופנה של אמריקה, פרס מיוחד השמור לאדם שסגנונו השפיע באופן משמעותי על התרבות הפופולרית על במה בינלאומית. מגזין טיים הכליל את ריהאנה במקום החמישי ברשימתם "10 הדברים הטובים ביותר שקראו בשנת 2010" תחת 10 ההצהרות האופנה הטובות ביותר לשנת 2010.[12]

ריהאנה מכרה 200 מיליון תקליטים ברחבי העולם, מה שהופך אותה לאחד מהאמנים הנמכרים ביותר בכל הזמנים. בארצות הברית, מכרה ריהאנה מעל 10 מיליון אלבומים ואף נחשבת לאמנית הדיגיטלית הנמכרת ביותר בכל הזמנים, כאשר שברה שיא גינס ומכרה 58 מיליון עותקים דיגיטליים (נכון ל-2012). שישה מאלבומיה הצליחו להגיע למעמד אלבום פלטינה בארצות הברית. 9 משיריה של ריהאנה נכנסו לרשימת "הסינגלים הנמכרים ביותר בכל הזמנים": "Love the Way You Lie" "Umbrella" ,"Disturbia" ,"Only Girl (In the World)" ,"We Found Love" ,"Live Your Life" ,"Stay" ,"S&M ו-"Diamonds". ארבע עשרה משיריה של ריהאנה הגיעו למקום ה-1 במצעד הבילבורד הוט 100, מה שממקם אותה במקום השלישי ברשימת האמנים שהצליחו להכניס הכי הרבה שירים לצמרת המצעד. ריהאנה היא במקום ה-2 עם הכי הרבה שירים שהגיעו ל-Top 20, שלושים ושישה שירים, 23 מתוכם נכנסו ל-Top 10 של הבילבורד (מה שמדרג אותה במקום ה-9 בהישג זה) ו-17 שירים שנכנסו ל-Top 5. ב-2012 הפכה ריהאנה להיות אחת מבין 40 האמנים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו בעולם. ריהאנה גם נחשבת לאחד האמנים הנמכרים ביותר בבריטניה אי פעם. עד יוני 2012, היא מכרה בבריטניה 14 מיליון סינגלים ו-6 מיליון אלבומים, מה שהופך אותה לאמנית הנמכרת ביותר בבריטניה לשנת 2012. ריהאנה היא האמן העשירי הנמכר ביותר בבריטניה והשנייה בקטגוריית הזמרות (אחרי מדונה). באוגוסט 2013 דירג מגזין בילבורד את ריהאנה ברשימת "15 האמנים הגדולים ביותר של בילבורד". באותו החודש, הכניס אותה גם לרשימת "100 האמנים הלוהטים של שנות ה-2010".

במהלך השנים השפיעה ריהאנה על אמנים רבים, ביניהם: ליטל מיקס, ואן דיירקשן, מיילי סיירוס, סלינה גומז, ג'סטין ביבר, אוסטין מאהון, ג'סי ג'יי, אלי גולדינג, דמי לובאטו, ווילו סמית'. בנוסף לכך, אמנים רבים אחרים שיבחו והעריצו את האמנות והאופנה של ריהאנה ואת מוסר העבודה שלה, ביניהם: אמינם, קשה, ריטה אורה, כריסטינה אגילרה, שאקירה, מרי ג'יי בלייג', שריל קול, טוני ברקסטון וכריס מרטין. ריהאנה זכתה לתואר של שגרירת התרבות והנוער בברבדוס ומגזין פורבס דירג אותה במקום הראשון ברשימת "כוכבי על ברשתות חברתיות". באוקטובר 2013, נודע כי ריהאנה שברה שיא גינס, כשזכתה לכ-90 מיליון לייקים בדף הפייסבוק שלה. מספר העוקבים אחרי ריהאנה מבין האמנים הוא ה-4 בטוויטר עם 102.7 מיליון עוקבים (נכון ליולי 2021). ביוטיוב, ריהאנה היא האמן הפופולרי ביותר, וכ-20 מיליון משתמשים נרשמו לערוץ היוטיוב שלה, מה שהופך אותה לאמן עם מספר העוקבים הגדול ביוטיוב, ואף ערוץ היוטיוב שלה גרף הכי הרבה צפיות נכון לנובמבר 2015 - כ-7.8 מיליארד צפיות.

הישגים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פרסים ומועמדויות של ריהאנה

ריהאנה קיבלה פרסים רבים במהלך הקריירה שלה וביניהם 8 פרסי גראמי, 12 פרסי בילבורד, 12 פרסי AMA, ארבעה פרסי VMA, ארבעה פרסמי EMA, שני פרסי BRIT Awards ו-8 פרסי People's Choice Awards. בנוסף קיבלה את פרס "האייקון" מטעם ה-AMA בשנת 2013 על תרומתה לתעשיית המוזיקה ובכך הפכה לאמן הראשון שקיבל פרס זה ובטקס ה-VMA של 2016 קיבלה את פרס מפעל חיים ע"ש מייקל ג'קסון גם על תרומתה הרבה לתעשיית המוזיקה. מכירותיה עומדות של כ-230 מיליון שירים ואלבומים מה שהופך אותה לאחד מהאמנים הנמכרים ביותר בהיסטוריה. בארצות הברית היא מכרה כ-10 מיליון אלבומים והוכתרה על פי Nielsen SoundScan כהאמנית הדיגיטלית הנמכרת ביותר במדינה ובכך שברה שיא גינס עם מכירות של 58 מיליון עותקים דיגיטליים בארצות הברית עד שנת 2012. ב-1 ביולי 2015 נודע כי היא הגיעה למכירות של 100 מיליון הורדות דיגיטליות חוקיות ובכך הפכה לאמן הראשון בהיסטוריה לעשות זאת. בבריטניה היא הגיעה למכירות של 7 מיליון אלבומים ובכך הפכה לאמן השלישי הנמכר ביותר במדינה במאה ה-21, לאמן הנשי הנמכר ביותר בהיסטוריה אחרי מדונה, והאמן העשירי הנמכר ביותר בהיסטוריה ולאמן השני שמכר הכי הרבה שירים אחרי הביטלס ונכון לשנת 2014 היא מכרה כ-18 מיליון שירים במדינה. נכון להיום מכירות אלבומיה עומדות על 54 מיליון אלבומים בכל העולם.

בנוסף היא הצליחה להכניס 14 שירים למקום הראשון במצעד הבילבורד מה שהופך אותה לאמן השלישי בהיסטוריה עם הכי הרבה שירים שהגיעו למקום זה ולאמן הסולו השני עם הכי הרבה שירים שהגיעו למקום זה. בעקבות כך היא נכנסה לרשימת 40 האמנים המצליחים של ה-20 שנה האחרונות של בילבורד כאשר היא מחזיקה ב-42 שירים שהגיעו לעשרים המובילים במצעד, 30 שירים שהגיעו לעשירייה הפותחת, 24 שירים שהגיעו לחמישייה הפותחת ו-14 שירים שהגיעו למקום הראשון. ברשימת הסינגלים הנמכרים ביותר בכל הזמנים היא הצליחה להכניס 16 שירים יותר מכל אמן אחר בהיסטוריה. בנוסף ריהאנה מחזיקה ב-5 שיאי גינס: "האמן הנשי שהצליח להכניס הכי הרבה שירים למקום הראשון במצעד הבילבורד בשנה אחת", "האמן שהצליח להכניס הכי הרבה שירים למקום הראשון במצעד הדיגיטלי של ארצות הברית", "האמן ששהה הכי הרבה שבועות במקום הראשון במצעד השירים הבריטי בשנה אחת", "האמן הדיגיטלי הנמכר ביותר בארצות הברית" ו"האמן ששהה הכי הרבה שבועות במקום הראשון במצעד השירים הבריטי". בנוסף ריהאנה נחשבת לאחד מהאנשים הפופולריים ביותר ברשתות החברתיות, נכון לאפריל 2017 יש לה 11 מיליארד צפיות בערוץ היוטיוב שלה ו-24 מיליארד שיתופים מה שהופך את הערוץ לאחד הערוצים הפופולריים ביותר ביוטיוב והערוץ החמישי עם הכי הרבה שיתופים. ב-2014 דף הפייסבוק שלה הוכתר כפופולרי ביותר עם 80 מיליון סימוני 'לייק'.

מיזמים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2005, חתמה הזמרת על חוזה עם חברת Secret Body Spray. בשנת 2010 חתמה ריהאנה חוזה עם חברת המסחר Optus שתמכה בסיבוב ההופעות הרביעי שלה. באותה השנה לקחה חלק גם בחברת המסחר Kodak ביחד עם הראפר פיטבול ובשנת 2010 הוציאה ספר בעל שם זהה, הכולל תמונות מסיבוב ההופעות השלישי שלה ותמונות מאחורי הקלעים של הקלטת האלבום Rated R.

בינואר 2011, הושק הבושם הראשון על שמה, "Reb'l Fleur", שזכה להצלחה רבה והרוויח 80 מיליון דולר. קולקציית הבגדים הראשונה של הזמרת הפכה לזמינה בנובמבר 2011. בחגיגות 100 שנה לחברת מוצרי הטיפוח Nivea ב-2011, הופיעה ריהאנה במספר הופעות ואף הסינגל "California King Bed" יצא בשיתוף הקמפיין של החברה. הבושם השני של הזמרת, "Rebelle", הושק בפברואר 2012. באוגוסט 2012 השתתפה ריהאנה בתוכנית בריטית בת 10 שבועות בה היא ומעצבי האופנה ניקולה רוברטס, ליסה קופר והנרי הולנד מסייעים למעצבי אופנה עם קווי הביגוד שלהם. בנובמבר 2012, השיקה את הבושם השלישי, "Nude".

בפברואר 2013, הציגה את קולקציית האביב הראשונה שלה בשבוע אופנה בלונדון עם הסטייליסט האישי שלה אדם סלמן. באותה השנה שיתפה פעולה עם חברת הקוסמטיקה MAC, והוציאה דרכם קו קוסמטי משלה בשם "RiRi hearts MAC". קולקציה זו אזלה לחלוטין תוך 3 שעות. ביולי 2013, שיתפה פעולה עם חברת ההפקות Made For Music בקמפיין בשיתופו של ג'יי זי, וידאו מסחרי המציג את הסינגל "Right Now" של ריהאנה. הבושם הרביעי שלה הושק ב-14 בספטמבר 2013 ונקרא "Rogue" והגיע לחנויות בישראל ב-3 בדצמבר. ב-2014, הושק הבושם "Rogue" גם לגברים. ב-2016 הציגה שני בשמים חדשים בשם "RiRi" ו-"Crush". ב-2017 הציגה את הבושם התשיעי שלה "Kiss". ב-17 בדצמבר 2013, נודע כי אחרי התלבטות בין ריהאנה לבין הזמרת ביונסה, נבחרה ריהאנה להיות הפרזנטורית של מותג האופנה הצרפתי Balmain בקמפיין אביב-קיץ 2014.

בשנת 2015, חתמה חוזה עם חברת האופנה הספורטיבית פומה והפכה למנהלת הקריאייטיבית של החברה ואחראית על עיצוב קו האופנה הנשי. ריהאנה עיצבה לפומה קולקציית בגדים שלמה בשם "FentyxPuma" הכוללת נעלי סניקרס, נעלי ספורט, כפכפים, בגדים וכובעים. ב-22 באוגוסט 2016, הציגה את קולקציית הבגדים הראשונה שעיצבה לפומה לעונת החורף בשבוע האופנה בניו יורק. ב-28 בספטמבר 2016, הציגה את הקולקציה השנייה לעונת האביב בשבוע האופנה בפריז. ב-6 במרץ 2017, הציגה את קולקציית הבגדים השלישית לעונת הקיץ בשבוע האופנה בפריז. ברבעון האחרון של 2015, הודיעה החברה כי המכירות עלו ב-11.5% בזכות הזמרת. ריהאנה החזירה את נעלי הסינקרס של פומה לאופנה עם שם חדש, "Creepers", ושברה שיא כאשר בפעם הראשונה הוצאו הנעליים למכירה הם אזלו ב-35 דקות בלבד. במשך השנים 2016 ו-2017, הציגה ריהאנה נעליים נוספות שהראו הצלחה גדולה במכירות.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה בפסטיבל הקולנוע בקאן, מאי 2017

ריהאנה הופיעה בטלוויזיה לראשונה בתפקיד קמע בסרט "תן הכל: או כלום" שיצא לאקרנים באוגוסט 2006.[13] היא כיכבה בתור הקצינה קורה רייקס בסרטה העלילתי הראשון בקולנוע "צוללות", שיצא לאקרנים במאי 2012.[14] בהתבסס באופן חופשי על המשחק באותו השם, גם הסרט וגם ההופעה של ריהאנה זכו לביקורות מעורבות במחלוקת ואף שליליות; הניו יורק טיימס אמר שהיא "יחסית בסדר גמור בתפקיד הנגרי".[15] ב-2015 הופיעה ריהאנה בתפקיד הדיבוב בתור טיפ בסרט האנימציה "בית" לצד ג'ים פרסונס וג'ניפר לופז.

ריהאנה גילמה את מריון קריין בעונה החמישית והאחרונה של סדרת הדרמה בייטס מוטל.[16] התוכנית זכתה לפרסום והצלחה בינלאומית, הן מצד המבקרים והן מצד הצופים.[17] ריהאנה כיכבה בתפקיד ראשי גם בסרט "ולריאן ועיר אלף הכוכבים" של לוק בסון, המבוססת על סדרת הקומיקס "ולריאן ולורלין". כמו כן, בארצות הברית, ריהאנה הייתה אחת מצוות השחקנים הנשי בלבד בסרט הפשע "אושן 8", בבימויו של גארי רוס, שיצא לאקרנים ביוני 2018.[18] הסרט הכניס 300 מיליון דולר בכל רחבי העולם והפך להצלחה מסחרית עצומה.[19]

בתחום העסקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011 שחררה ריהאנה את הבושם הראשון שלה:"Reb'l Fleur". הבושם זכה להצלחה רבה כאשר הניב רווח של 80 מיליון דולר עד סוף שנת 2011. בפברואר 2012 שחררה את הבושם השני שלה "Rebelle" ובנובמבר אותה שנה שחררה את הבושם השלישי שלה "Nude". ב-14 בספטמבר שחררה את הבושם הרביעי שלה Rogue וב-2014 שחררה את הגרסה הגברית של הבושם "Rouge Men".

ב-30 במרץ 2015 הוכרז כי ריהאנה הצטרפה לשירות המוזיקה של הראפר ג'יי-זי "טיידל" ביחד עם 16 אמנים שונים ובניהם ביונסה, מדונה, קניה ווסט, קולדפליי, ניקי מינאז' ועוד. בנובמבר 2015 ריהאנה בנתה את סוכנות היופי והסטיילינג הראשונה שלה "Fr8me." העסק הוקם בלוס אנג'לס ומטרתו לסייע לאומנים לאמנים בהזמנת פרסומות, קטעי וידאו, מסעות פרסום, הופעות של שטיח אדום וכו'... ריהאנה דיברה על הסוכנות ואמרה: "שיער, איפור וסטיילינג משחקים תפקיד חשוב ביצירתיות, אני מאוד מעורבת עם חלק זה של התהליך שלי, אז הסוכנות הזאת היה דבר הנכון בשבילי לעשות." הסוכנות כוללת את המאפרת של ריהאנה, מילא מוראלס, סטייליסט הבגדים ג'ייסון בולדן ומעצבות השיער פטרישיה מוראלס ומארשה המילטון. בנוסף ריהאנה פתחה סוכנות צילום בשם "A Dog Ate My Homework", המייצגת את הצלמים אריק אסלה ודבורה אנדרסון.

ב-2017 ריהאנה השיקה את חברת הקוסמטיקה "Fenty Beauty" תחת המותג "LVMH" במהלכה ריהאנה שחררה מוצרי קוסמטיקה וטיפוח שונים.

בתחום האופנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הקריירה שלה, ריהאנה הבהירה את העניין שלה אופנה והרצון לעבוד בתעשיית עיצוב הבגדים. בנובמבר 2011, ריהאנה הודיעה על מיזם האופנה הראשון שלה עם ארמאני. בחודש פברואר 2013, ריהאנה הציגה את קולקציית האופנה הראשונה לנשים בשבוע האופנה בלונדון, ריבר איילנד, בשיתוף פעולה עם הסטייליסט האישית שלה, אדם סלמן. הם פרסמו שתי קולקציות נוספות עבור המותג, מהדורת קיץ שפורסמה ב-25 במאי 2013 ומהדורת סתיו ששוחררה ב-10 בספטמבר 2013. האוסף הרביעי והאחרון של ריבר איילנד, היה מהדורת החורף ששוחררה ב-7 בנובמבר 2013. ריהאנה המשיכה לשתף פעולה עם חברות אופנה רבות, ביניהם דיור, סטאנס, ומנולו בלאניק.

חודש דצמבר 2014, אושר כי ריהאנה תהפוך למנהלת היצירתית של חברת האופנה פומה, במהלכה תפקח על קו אופנה של נשים אשר יכלול פרטי הלבשה והנעלה. בסתיו 2015, ריהאנה שחררה את הקולקציה הראשונה שלה עם פומה, נעלי התעמלות אשר נמכרו באינטרנט והביאו לסולד אאוט תוך 3 שעות בלבד מרגע תחילת המכירה. במהלך השנתיים הבאות, ריהאנה שחררה נעליים שונות אחרות ובסגנונות שונים, אשר זכו להצלחה. ב-2016 ריהאנה הראתה לראשונה את קו הבגדים הראשון שלה בשיתוף עם פומה בשבוע האופנה של ניו יורק, האוסף התקבל בביקורות נלהבות מצד מבקרי אופנה. באביב של אותה שנה, ריהאנה לראשונה הציגה את הקולקציה השנייה שלה בשבוע האופנה בפריז והיא זכתה לשבחים רבים. מגזין "ווג" שיבח את האוסף של ריהאנה: "לפעמים, כשאדם מפורסם מנסה לשים את ידו על משהו אחר, התוצאות יכולות להיות לא אחידות, ובכל זאת יש מקרים מיוחדים כאלה כאשר עושים את המעבר ומובילים להפתעה טובה. היא הראתה את זה היום ואנחנו יכולים להוסיף ריהאנה לרשימה הזאת."

ריהאנה הפכה לסמל אופנה בעצמה. ב-2 ביוני 2014, ריהאנה קיבלה את פרס אייקון האופנה מטעם מועצת מעצבי האופנה של פרסי אופנה לשנת 2014, באולם אליס טולי בלינקולן סנטר. בקבלת הפרס אמר כי "האופנה הייתה תמיד מנגנוני ההגנה שלי". הזמרת המקסיקנית בקי ג'י סיפרה שריהאנה היא אחת מסמלי הסטייל שלה למגזין לטינה. במרץ 2015 הוכרז כי ריהאנה נבחרה לפנים החדשות של דיור ובכך הפכה לאישה השחורה הראשונה שזכתה בתפקיד זה.

פילנתרופיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006, פתחה ריהאנה קרן לילדים החולים במחלות סופניות בשם "Believe". כדי לסייע, להעלות את המודעות ולהילחם במחלת האיידס, פיתחו ריהאנה ואנשי ציבור אחרים קו בגדים עבור H&M נגד איידס בפברואר 2008. בשנת 2008 יצאה למיני סיבוב הופעות בשם A Girl's Night Out. המופעים נערכו בחינם לציבור והרווחים מהמופע ניתנו לנותני חסות ומפרסמים שנתרמו כדי לספק ציוד רפואי, ציוד לבתי ספר וצעצועים לילדים נזקקים. בספטמבר 2008, התארחה בשיר "!Just Stand Up" עם 15 אמניות אחרות, כאשר כל רווחי הסינגל נתרמו לחולי סרטן. בשנת 2010, הוציאה גרסת כיסוי לשיר "Redemption Song" של בוב מארלי, שכל הכנסותיו הלכו לקמפיין סיוע להאיטי.

בפברואר 2012, הופיעה בתוכנית קצרה בלוס אנג'לס על מנת לגייס כספים למרכזי אורתופדיה בבתי חולים בעיר. בנובמבר 2012, תרמה ריהאנה 100,000 דולר לבנק מזון עבור הוריקן סנדי.[20] חודש לאחר מכן, תרמה 1.75 מיליון דולר לבית החולים בברידג'טאון, ברבדוס.[21] בנובמבר 2013, תרמה 61,000 יורו ליוניסף על מנת לסייע לקורבנות של טייפון האיאן.[22] בינואר 2014, לקחה ריהאנה חלק בקמפיין Viva Glam של חברת הקוסמטיקה MAC, שכל הכנסותיו יתרמו לנשים, גברים וילדים החיים עם HIV/איידס.[23]

הון אישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2008, חשפה ריהאנה כי היא כמעט פשטה רגל בעקבות עבודה כושלת של משרד רואי החשבון שלה Berdon LLP. ריהאנה קנתה נכס בשווי 7-7.5 מיליון דולר, ומאוחר יותר הוא נמכר והביא להפסד של 2 מיליון דולר. באותה התקופה הוצאותיה של ריהאנה הוכפלו, והיא אף הפסידה כסף מסיבוב ההופעות שלה ללא ידיעתה. על פי ה"ניו יורק פוסט", ריהאנה הגישה תביעה נגד חברת ברדון LLP תמורת 35 מיליון דולר, ובסופו של דבר זכתה בלמעלה מ-10 מיליון דולר.

במאי 2013 קבע מגזין "פורבס" כי ריהאנה הרוויחה 43 מיליון דולר בין מאי 2012 למאי 2013, ודורגה במקום ה-5 ברשימת הסלבריטאים המרוויחים ביותר מתחת לגיל 30.[24] ב-11 בנובמבר 2013 נודע כי ריהאנה הרוויחה בין נובמבר 2012 לנובמבר 2013, 90 מיליון דולר.[25] באוגוסט 2021 פרסם מגזין "פורבס" כי הונה האישי של ריהאנה מוערך ב-1.7 מיליארד דולר, מה שהופך אותה למוזיקאית העשירה בעולם.[26]

השקפות ועמדות פוליטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2014, במהלך מבצע צוק איתן של צה"ל, ריהאנה צייצה ברשתות החברתיות כשרשמה "FreePalestine#" (שחררו את פלסטין), אך מחקה זאת כעבור דקות ספורות והחליפה באימרה נייטרלית בעד שלום[27].

ב-2015 במהלך הופעתה בפסטיבל "Madness Madness Music" של ה-NCAA, הביעה ריהאנה את התנגדותה לחוק אמריקאי חדש במדינת אינדיאנה, המאפשר לחברות וליחידים להשתמש באמונתם או דתם כהגנה, במקרה של האשמה באפליה נגד קהילת הלהט"ב.[28]

ב-2016 ריהאנה השתתפה יחד עם סלבריטאים נוספים בסרטון שהועלה לאינטרנט תחת הכותרת "23 דרכים בהן אתה יכול להיהרג אם אתה שחור באמריקה".[29] הסרטון יצא לאור בשיתוף עם תנועת "אנחנו כאן" וקרא לפעול נגד אכזריות משטרתית בארצות הברית.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה בהופעה בפסטיבל קולן, 2012.

בשנת 2008, החלה ריהאנה לצאת עם הזמר האמריקאי כריס בראון. בפברואר 2009, ביום בו התרחש טקס פרסי גראמי ה-51, נעדר הזוג מהטקס, ומאוחר יותר התברר כי בראון הכה את ריהאנה בעקבות ויכוח שפרץ ביניהם, כשהשניים היו בתוך רכב, ולאחר מכן השאיר אותה על רצפת ביתה כאשר היא חבולה ופצועה עד ששכנתה מצאה אותה. התמונה של פניה של ריהאנה חבולות כתוצאה מהמקרה דלפה לאתר TMZ עוד באותו ערב ובעקבות כך ארגון הפועל נגד פפראצי פעל לקדם הצעת חוק שאותה כינה "חוק ריהאנה", שיאסור על הפצת תמונות מסוג זה. בראון הסגיר את עצמו למשטרה המקומית, ובעקבות אותו מקרה קיבל צו הרחקה מריהאנה של 50 מטרים לפחות ובאירועים מתוקשרים מרחק של 9 מטרים. ב-22 ביוני, נערך המשפט בו בראון הואשם באיומים פליליים ותקיפה פיזית וקיבל מאסר על תנאי של 5 שנים.[30] במהלך פברואר 2011, ביטלה ריהאנה באופן חלקי את צו ההרחקה נגד בראון, כך שיתאפשר להם להופיע ביחד. במהלך שנת 2012, ביטלה ריהאנה את צו ההרחקה באופן מלא, ולאחר מספר חודשים הם חזרו להיות שוב ביחד. במאי 2013 נפרדו.

מדצמבר 2009 עד דצמבר 2010, יצאה ריהאנה עם שחקן הבייסבול מאט קמפ.[31] בשנת 2011 ניהלה גם מערכת יחסים עם הראפר הקנדי-יהודי דרייק. הזוג נפרד בתחילת שנת 2012. במרץ 2014, נודע כי השניים שוב במערכת יחסים. לאחר חודש ומספר ימים הם נפרדו.[32]במרץ 2016 נודע כי ריהאנה ודרייק שוב במערכת יחסים אך לאחר 8 חודשים השניים נפרדו.

ביוני 2017 ריהאנה החלה בקשר זוגי עם המיליארדר הסעודי חסן ג'מיל (ער'), ממנו נפרדה ביוני 2018.

במאי 2022 ילדה בן בכור לראפר האמריקאי אייסאפ רוקי.[33] ב-12 בפברואר 2023 בזמן הופעת המחצית בסופרבול LVII, חשפה ריהאנה את הריונה השני.[34] באוגוסט 2023 ילדה את בנם השני.[35]

במצעד הבילבורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

14 משיריה של ריהאנה כבשו את ראש מצעד הפזמונים האמריקאי במצעד הרשמי בילבורד הוט 100, בתור אמנית סולו או בתור אורחת בשיר, מה שהופך אותה לאמן השלישי בהיסטוריה עם הכי הרבה שירים שנכנסו למקום זה. בנוסף 30 משיריה הגיעו לעשרת הגדולים במצעד.

להיטי מקום ראשון:

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דיסקוגרפיה של ריהאנה

אלבומי אולפן

אלבומי DVD

אלבומים אחרים - אוספים

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות

סיבובי הופעות משותפים

מיני סיבובי הופעות

  • Rihanna's Secret Body Spray Tour :2005
  • A Girl's Night Out :2008
  • Summer Tour :2012
  • 2012: Tour ‏777

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2011: רבל הרט
  • 2012: רבל
  • 2012: ניוד
  • 2013: רוג (נשים)
  • 2014: רוג (גברים)
  • 2014: רוג לאב
  • 2015: רירי
  • 2016: קראש
  • 2017: קיס
  • 2018: רבל פלר: לאב אולוויז
  • 2021: פנטי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Adelle Platon Rihanna Celebrates a Million 'Anti' Downloads on Twitter, January 28, 2016, Billboard
  2. ^ Steven Kolb Introducing the 2014 CFDA Fashion Icon of the Year, March 24, 2014, CFDA
  3. ^ Rihanna appointed as ambassador by Barbados, BBC, ‏22 בספטמבר 2018 (באנגלית)
  4. ^ Madison Roberts, Rihanna Named 'Extraordinary & Plenipotentiary' Ambassador for Home Country of Barbados, people.com, ‏20 בספטמבר 2018
  5. ^ Christine Thomasos, Rihanna Focuses on Obeying God, August 16, 2012, Christian Post
  6. ^ טל פרי, ‏מי הרוויחה יותר, ריהאנה או ביונסה?, באתר ‏מאקו‏, 30 ביולי 2009
  7. ^ אסף נבו, ‏ד"ר דרה המוזיקאי שעשה הכי הרבה כסף השנה, באתר ‏מאקו‏, 30 בנובמבר 2012
  8. ^ ריהאנה בישראל: יהלומים, איחור ופלייבק לרוב, באתר nrg
  9. ^ אסף נבו, ‏טקס ה-AMA: סוויפט שברה שיא, גאגא וסיירוס הדהימו, באתר ‏מאקו‏, 25 בנובמבר 2013
  10. ^ ינאי בן גיגי, לריהאנה הוענק פרס מפעל חיים, 29 באוגוסט 2016, Nrg
  11. ^ Akaash (26 באוקטובר 2022). "Rihanna Announces New Song 'Lift Me Up', A Tribute To Chadwick Boseman; Another Song 'Born Again' Also Due". HipHopNMore. נבדק ב-27 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Luscombe, Belinda (2010-12-09). "The Top 10 Everything of 2010 - TIME". Time (באנגלית אמריקאית). ISSN 0040-781X. נבדק ב-2022-10-12.
  13. ^ Tecson, Brandee J., Rihanna Brings On Acting Career With New 'Bring It On' Flick, mtv.com, ‏3 בנובמבר 2005 (ארכיון)
  14. ^ Dinh, James, "Rihanna Begins Filming 'Battleship' In Hawaii", MTV, ‏2 בספטמבר 2010
  15. ^ Genzlinger, Neil, Aliens, Your Weapons Are Utterly Useless Against Our Rogues, The New York Times, ‏17 במאי 2012
  16. ^ Abrams, Natalie, "Bates Motel: Get your exclusive first look at Rihanna", אנטרטיינמנט ויקלי, ‏31 בינואר 2017
  17. ^ "Bates Motel: Season 5 Reviews", Metacritic, ‏23 בפברואר 2017
  18. ^ Washington, Arlene, "All-Female 'Ocean's 8' Gets Summer 2018 Release", The Hollywood Reporter, ‏5 באוקטובר 2016
  19. ^ "Ocean's 8 worldwide box office gross", Box Office Mojo
  20. ^ David Greenwald Taylor Swift Named 2012's Most Charitable Star, Rihanna Gives $1.75 Million, 12/26/2012, Billboard
  21. ^ Sierra Marquina Rihanna Donates $1.75 Million to Barbados Hospital in Honor of Her Late Grandma, Dec 23, 2012, E!
  22. ^ Rihanna donates money to Philippines relief effort, Nov 27, 2013, Express
  23. ^ Rihanna Strips Down for MAC Viva Glam, Jan 3, 2014, Rap-Up
  24. ^ אתר למנויים בלבד רונית דומקה, עם 80 מיליון ד' בשנה: ליידי גאגא - הסלבריטאית הצעירה המרוויחה ביותר, באתר TheMarker‏, 23 ביולי 2013
  25. ^ That's rubbing it in! Rihanna dresses up her casual outfit with flashy gold 'rich' necklace as she leaves New York hotel
  26. ^ עכשיו זה רשמי: ריהאנה הצטרפה למועדון המיליארדרים, באתר כלכליסט, 4 באוגוסט 2021
  27. ^ https://www.independent.co.uk/news/people/rihanna-tweets-freepalestine-support-deletes-it-posts-something-far-less-controversial-about-the-9608782.html
  28. ^ Rihanna Gets Explicit Telling Indiana Crowd How She Really Feels About Anti-LGBT Law, HuffPost, ‏2015-04-06 (באנגלית)
  29. ^ 23 Ways You Could Be Killed If You Are Black in America (באנגלית אמריקאית), YouTube, 2016-07-13
  30. ^ טל פרי, ‏"ריהאנה לא מעוניינת בקשר עם כריס", באתר ‏מאקו‏, 16 בפברואר 2009
  31. ^ קרן בר לב, ‏תכירו: החדש של ריהאנה, באתר ‏מאקו‏, 6 בינואר 2010
  32. ^ עכשיו זה רשמי: ריהאנה ודרייק ביחד
  33. ^ הוט מאמא: ריהאנה ילדה בן בכור, באתר וואלה!‏, 19 במאי 2022
  34. ^ Rihanna Is Officially Pregnant, Rep Confirms After Super Bowl Performance
  35. ^ https://www.facebook.com/peoplemag, Rihanna Welcomes Second Baby with A$AP Rocky, Sources Confirm, Peoplemag (באנגלית)


ריהאנה - פרסים