רינת בר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רינת בר
לידה 3 במרץ 1984 (בת 40)
ישראלישראל אשדוד, ישראל
שם לידה רינה באזוב
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1996
עיסוק זמרת, יוצרת, כותבת, מלחינה
סוגה מוזיקה מזרחית - ים תיכונית
בן זוג אורון אפריאט
מספר צאצאים 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רינת בר (נולדה ב-3 במרץ 1984 באשדוד כרינה באזוב) היא זמרת, מלחינה ופזמונאית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בר נולדה באשדוד בשם רינה באזוב, למשפחה שעלתה מגאורגיה. לאביה איציק הייתה להקת חתונות שנקראה "לימוזין". בהיותה ילדה הייתה ניגשת לשיר במיקרופון כשסולן הלהקה יצא להפסקה, ועקב ההצלחה הצטרפה להופעותיה של הלהקה. לאחר מכך הוחתמה על חוזה אצל מפיק הלהקה.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

1996–2006: תחילת הקריירה וביסוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1996, בגיל 12, הוציאה בר את אלבומה הראשון ילדה קטנה, בו נכלל השיר "חיפשתי אהבה", שבהמשך הקליטה אותו עם תמיר גל, ודואטים של בר עם אבי ביטר "אלה החיים", ועם אבי סינואני "ילדה קטנה".[1] כבר אז הופיעה בתוכניתו של דן שילון ונחשבה ל"ילדת הפלא של הזמר הטורקי". לאור הצלחת האלבום, פרש אביה מהלהקה והפך למנהלה האישי. ב-1998 הוציאה אלבום שני בשם הנשיקה, שהגיע למעמד של אלבום זהב, ממנו התפרסם שיר הנושא.[2] איתן אלבז עיבד את שירי האלבום. בהמשך השנה הוציאה בחפלה גרוזינית, אלבום שלם בגאורגית, שפת האם של הוריה, שזכה להצלחה רבה.[2] בר סיימה את לימודיה בכיתה י"א, ולא התגייסה לצה"ל. באותה שנה כתבה את השיר "בית"ר הדגל של המדינה", לכבוד זכייתה של קבוצת בית"ר ירושלים באליפות המדינה בכדורגל.[3] במקביל להופעות בר השלימה את לימודיה.

ב-1999, הוציאה בר את האלבום כבר לא ילדה, שלא זכה להצלחה רבה, באלבום בלט השיר "פיו".[2] בשנת 2019, השיר הפך ללהיט ארצי בעקבות כך שהפך לוויראלי ברשת החברתית טיקטוק.[4][5] אחריו יצא אלבום האוסף להיטי זהב, שכשמו הוא אוסף מלהיטיה של בר עד אז.[2] עם הזמן, מיתנה בר את הסלסולים בקולה מתוך מטרה להתאים לפלח קהל רחב יותר. ב-2000 הוציאה את האלבום ליידי בר, שזכה להצלחה פחותה מקודמיו.[2]

באלבומה מלאכים, שיצא בשנת 2003, עבד איתה המעבד המוזיקלי יעקב למאי, והעבודה עליו ארכה כשנתיים.[2] באלבום נכלל גם השיר "פגישה עיוורת", אותו כתבה בר והלחינה בעצמה, ו"תאכל את הכובע", דואט עם הזמרת לילה מלקוס. את החשיפה הגדולה שלה חבה בר לצמד חיילי הנקמה.[5] בר ביצעה עם השניים את הדואט "אחת מאלף" שכתבו זאב נחמה ותמיר קליסקי מלהקת אתניX.

בשנת 2005 התחברה בר לזמר דניאל סלומון דרך התוכנית "מפגשיר" בערוץ 24 לשיר "סוף הקיץ". בשנת 2005 הוציאה בר את הסינגל "כמו חלום", איתו השתתפה בתחרות הקדם אירוויזיון, בה הגיעה למקום השביעי. בר כתבה והלחינה את השיר "בתלם אוהבים" ששר רגב הוד באלבומו, אני לא מלך, משנת 2006. בהמשך כתבה והלחינה להוד שירים נוספים. כמו כן שרה בר יחד עם הוד את הדואט "חולם על הירח". בשנת 2006 יצא סינגל הראשון מתוך אלבומה השביעי לעוף ברוח, "לכל אדם יש סיפור". בזמן יציאתו של האלבום באותה שנה, יצא סינגל של בר כהן בדואט עם בר, "שיר אהבה בשניים", שנכתב במיוחד ליום האהבה.

2008–2014: חתונה ואלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום הולדתה ה-24, פרסמה בר את הסינגל "אל תוותר", עוד באותו היום קיבלה בר הצעת נישואין מאורון אפריאט על יאכטה במרינה באשדוד שם הכירו שנתיים קודם לכן.

לקראת סוף ספטמבר 2008, בר עזבה את ישראל עם ארוסה כדי לנסות את מזלה בארצות הברית, במקביל פרסמה בארץ סינגל נוסף, "אהבה משגעת". לאור הצלחתו של הסינגל בר חזרה לארץ בדצמבר. לקראת סוף פברואר 2009, הוציאה בר סינגל שלישי, "בנק האהבה". למרות הצלחותיהם של שלושת הסינגלים, האלבום השמיני שהשירים היו מיועדים לו, נגנז, ובר פנתה לדרך חדשה בחברת המוזיקה "תטה עושים מוזיקה". לקראת חתונתה ב-2009 כתבה והלחינה שיר לכניסתם לחופה, "אהוב שלי", שלא יצא באופן רשמי אך זכה להצלחה רבה באתרי המוזיקה והשיתוף ובתחנות הרדיו. לאחר כשנתיים, הקליטה גרסה לו חדשה שבהמשך הושקה בסמוך לצאת האלבום השמיני ואף נכלל באלבום.

בר בחתונתה עם אורון אפריאט ב-2 באוגוסט 2009.

בדצמבר 2009 הוציאה סינגל בכורה "שמלת כלולות". הסינגל השני "הגיע הזמן" יצא באמצע ינואר 2010, ובהמשך יצא הסינגל השלישי "עֲשֵׂה לה טוב". ב-14 בפברואר 2011, יום האהבה הבינלאומי, פרסמה בר את הסינגל הרביעי מותך האלבום, חיכיתי לך. ב-27 במרץ של אותה השנה פורסם הסינגל "רק אגדה". ב-6 ביולי יצא הסינגל השישי "קרוב אלי". ב-6 בנובמבר באותה השנה, יצא הסינגל השביעי "זוכרת". ב-23 בינואר 2012, יצא הסינגל השמיני "איתך עד סוף הדרך". לפני צאת האלבום יצא סינגל נוסף "לילה חגיגה"; האודיו הרשמי שלו הופץ ביוטיוב ב-18 במרץ באותה השנה. ב-15 במרץ, יצא אלבומה השמיני והכפול, חיכיתי לך.[6]

ב-6 בדצמבר 2012, יצא שיר הנושא המקורי של "בלדה לאביב הבוכה"; סרט קולנוע ישראלי בבימויו של בני תורתי. את שיר הנושא ביצעה בר עם הזמרת אישתאר. ביצוע נוסף לשיר מבוצע על ידי אישתאר ושחקנית הסרט הזמרת הדר גולד. ב-11 בדצמבר, יצא לאור הסינגל הראשון מאלבומה התשיעי "אני כאן מחכה" אותו כתבה והלחינה בר למתמודדות העונה הראשונה של "אייל גולן קורא לך". בר כתבה והלחינה גרסה ל"מברוק עליק" על בסיס השיר המקורי ויצא לאור ב-3 בינואר 2013.

ב-7 בפברואר 2013, יצא הסינגל שני "שימני כחותם", הוא שיר תפילה משיר השירים. ב-5 במאי 2013, הושק סינגל חדש "אביר חלומותי". ב-23 במאי 2013, יצאה גרסה מיוחדת ל"אם ננעלו" של הזמרת-יוצרת הישראלית עפרה חזה, בו התארחה רינת על ידי ההרכב האירופאי RELIGHT ORCHESTRA, השיר יצא לאור ברחבי אירופה כבר בינואר. באוקטובר 2013, בר הוציאה את "מחרוזת תפוֹס תפוֹס", שזכתה להצלחה רבה כאשר צברה למעלה מ-1.9 מיליון צפיות ביוטיוב. חודש לאחר מכן רינת ממשיכה בקצב המחרוזות ומוציאה את "מחרוזת לגאורגיה באהבה 2". בינואר הוציאה בר "מחרוזת עיראקית" (שצברה למעלה ממיליון צפיות) ובפברואר את "מחרוזת אש" הכוללת את הלהיטים: "מלכת הלבבות", "בת שמונה עשרה", "שקרן", "נערת החלומות".

2014–הווה: אלבומים והמשך הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2014, הוציאה בר דואט עם הזמר מאור אדרי "אהבנו" לקראת הופעתו של מאור בהאנגר 11. ביוני 2014, יצא הדואט "עד הסוף" אותו כתבה והלחנה לאייל גולן ושרית חדד להופעותיהם עם ניקוס ורטיס באצטדיון בלומפיד. ביולי 2014, הוציאה בר את השיר "גברים גברים" סינגל נוסף מהאלבום התשיעי. בנובמבר 2014, המשיכה רינת עם הקצב המחרוזות והוציאה לאור את "מחרוזת דידם" הכולל את השירים מזרחיים ואת "דידם" / "Didem" הטורקי. ב-13 בדצמבר 2014, בר קיימה לראשונה מופע אינטימי בבית היוצר בנמל תל אביב, במופע מבצעת רינת שני סינגלים חדשים "דף חדש" ו"חצוף ורומנטי" שיצא לאחר מכן כסינגל ב-16 בדצמבר. "חצוף ורומנטי" הוא גרסת כיסוי ל-"Run Away" של להקת דה סאונדלאברס משנות ה-90 של המאה ה-20. השיר הגיע למקום השביעי במצעד השבועי של מדיה פורסט. ב-14 במאי 2015, הוציאה את השיר "האחד שלי", השיר זכה להצלחה באירועים.

ב-18 בספטמבר 2016, יצא אלבומה התשיעי, מלכה. לאור הצלחת אלבום החפלות "חפלה מטורפת" מאלבומה הקודם, נכלל באלבום זה דיסק חפלות באותו השם הכולל 7 מחרוזות שירים בעברית, ערבית, טורקית, עיראקית וגאורגית. לאחר צאת האלבום הופץ ממנו סינגל נוסף ואחרון "כבר לא אותה ילדה". בדצמבר 2017 הופצה גרסה מחודשת לשיר "הנשיקה". בסוף 2017 השתתפה בעונה החמישית של תוכנית המציאות "הכוכב הבא לאירוויזיון", ופרשה מיד לאחר שלב "הדו-קרב".[7] ב-2017 הוציאה גרסאות כיסוי ל"חי חי" של הזמרת עפרה חזה מתוך אירוויזיון 1983, ל"חלומות של אחרים" של עידן רייכל, ול"יא חביבי יעני" – אותם שרה בתוכנית. ב-23 במרץ 2018 הוציאה את השיר "כדי שאשאר". באותה השנה יצאו השירים "מי יכול עלייך", "שוב", "צעקתי", וגרסה מחודשת ללהיטה "אחת מאלף". בהמשך, הוציאה גרסת כיסוי לשיר "Ne Olsun" הטורקי.

ב-23 בדצמבר 2018 יצא השיר "אדם וחווה". בהמשך החליפה בר ניהול חדש. ב-14 בנובמבר 2019 הוציאה לאור סינגל ראשון "שלושה ילדים וכלב".[8] ב-20 בפברואר 2020 הוציאה לאור סינגל שני "בחיבאק אווי". ב-2 ביוני 2020 הוציאה לאור סינגל שלישי "מה שהביא אותך אליי". ב-1 בספטמבר הוציאה גרסה מחודשת לשיר "חיפשתי אהבה". ב-25 בספטמבר 2020 הוציאה גרסת כיסוי ללהיט הטורקי "Muhur" של הזמרים אירמק אריג'י ומוסטפא ג'ג'לי. ב-1 באוקטובר 2020 הוציאה לאור סינגל רביעי אותו כתבה והלחינה "יאללה ביי אני נוסעת לדובאי" שזכה להצלחה וצבר למעלה ממיליון צפיות.

ב-15 בנובמבר הוציאה גרסת כיסוי ללהיט "Aramam" של הזמר איברהים טטליסס. ב-26 ביולי הוציאה לאור סינגל חמישי אותו כתבה והלחינה "ילדה של אמא". בספטמבר הוציאה הזמרת מאיה דדון את אלבום הבכורה שלה, חוץ ממך, במסגרתו הקליטה את להיטה של בר, "פיו פיו". קליפ מילים נלווה הופץ בסמוך ליציאתו. באוגוסט 2023 הוציאה את "אמיתי איתי". בסוף ספטמבר 2024 שחררה בר למעריציה את "נופלת לך", אך שחרורו הרשמי נדחה בארבעה חודשים בעקבות מלחמת חרבות ברזל. במהלך המלחמה רינת הופיעה בפני אלפי חיילים בעשרות בסיסים צבאיים. לפי פרסומיה, רינת עתידה לשחרר דואט יחד עם דודו אהרון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 באוגוסט 2009, התחתנה עם אורון אפריאט.[9] אורון ורינת הורים לשלושה ילדים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רינת בר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יעקב בר-און, ‏כבר לא ילדה קטנה: הזמרת רינת בר שועטת אל אלבומה העשירי, באתר מעריב אונליין, 3 ביוני 2020
  2. ^ 1 2 3 4 5 6 רינת בר | qube.co.il, באתר www.qube.co.il
  3. ^ רינת בר חוגגת 30: סיכום מאז ועד היום, באתר web2.shidur.net
  4. ^ שגיא בן נון‏, כמו צמח בר, באתר וואלה!‏, 5 בדצמבר 2019
  5. ^ 1 2 איתמר רונאל, ‏פתאום הילדים התחילו להחזיק ממני, באתר ‏מאקו‏, 19 במרץ 2020
  6. ^ Hikiti Leha, נבדק ב-2021-07-01
  7. ^ ליהי עטר בכר‏, איזה סרט, ערבי: הכוכבת שפרשה מ"הכוכב הבא", באתר וואלה!‏, 11 בינואר 2018
  8. ^ יעקב בר-און, ‏כבר לא ילדה קטנה: הזמרת רינת בר שועטת אל אלבומה העשירי, באתר מעריב אונליין, 3 ביוני 2020
  9. ^ רינת בר מציגה את נעם רפאל, באתר ashdodnet.com