רנדי רודס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רנדי רודס
Randall William Rhoads
לידה 6 בדצמבר 1956
סנטה מוניקה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 19 במרץ 1982 (בגיל 25)
Leesburg, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Mountain View Cemetery עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1972–1982 (כ־10 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון ברבנק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה הבי מטאל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה היכל התהילה של הרוק אנד רול (2021) עריכת הנתון בוויקינתונים
randyrhoads.us
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רנדול ויליאם "רנדי" רודסאנגלית: William Randall "Randy" Rhoads;‏ 6 בדצמבר 1956 - 19 במרץ 1982) היה גיטריסט הבי מטאל, הידוע בעיקר בהשתתפותו בהרכבו של אוזי אוסבורן. בנוסף היה רודס הגיטריסט הראשון של להקת ההבי מטאל Quiet Riot.

ילדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רודס נולד בדצמבר 1956 בבית החולים סט' גונס'-סנטה מוניקה, הצעיר מבין 3 אחים. כשהיה תינוק, אביו, ויליאם ארתור רודס עזב את אימו דולורס והתחתן שנית; מנישואיו השניים נולדו אחיו למחצה פול ודן. ויליאם שמר על קשר עם המשפחה במשך השנים. לדולורס היה מרכז למוזיקה בצפון הוליווד, קליפורניה מאז 1949; המרכז עדיין פעיל.

אחיו הגדול של רודס, דואג "קיילי" רודס, היה מתופף וזמר בלהקות שונות, ואחותו הגדולה קאטי למדה לנגן על גיטרה יחד עם רנדי באותה תקופה. רנדי התחיל לנגן בגיטרה בגיל 6 ולקח מספר שיעורים בסוגת "פולק" שבאותה תקופה נחשבה למקובלת ללמידה על גיטרה, אך לא הייתה לו את הסבלנות להמשיך וללמוד את הסגנון. אמו לימדה את רנדי מספר שיעורי פסנתר כדי שיוכל בעתיד לקרוא תווים וללמוד מוזיקה לעומק. בגיל 12 רנדי החל להתעניין במוזיקת רוק ובעיקר בנגינה על גיטרה חשמלית וכן לקח שיעורי גיטרה רנדי למד אצל סקוט שלי (Scott Shelly) במשך כמעט שנה עד ששלי פנה לאימו של רנדי ואמר לה שהוא אינו יכול ללמד את רנדי שום דבר חדש מכיוון שרנדי למד כל דבר שהוא ידע. בגיל 14 רנדי הקים את להקתו הראשונה, Violet Fox (על שמה האמצעי של אמו) יחד עם אחיו דואג על התופים. הלהקה הייתה קצרת ימים ופעלה כ-5 חודשים.

רנדי היה בעוד מספר להקות בילדותו כמו The Katzenjammer Kids וMildred Pierce יחד עם חברו הטוב קלי גרני, הבסיסט לעתיד של Quiet Riot שלמד נגינה אצל דולורס. רנדי וקלי גרני ניגנו יחדיו באזור ברבנק במסיבות עד שהקימו את להקת Quiet Riot ב-1976.

בשנת 1976 הוקמה להקת Quiet Riot עם הסולן קווין דוברו (Kevin DuBrow) והמתופף דרו פורסיט, רנדי על גיטרה מובילה וקלי גרני על גיטרה בס והוציאה שני אלבומים: Quiet Riot 1 וQuiet Riot 2 דרך חברת CBS/Sony Records היפנית; האלבומים הופצו ביפן וזכו לביקורות חיוביות. הלהקה צברה פופולריות בסצנת המועדונים של לוס אנג'לס והחלה להופיע במועדונים כמו The Starwood וWhisky a Go Go ובמסיבות באזור ברבנק. למרות שזכתה להכרה אזורית, הלהקה לא הצליחה להגיע להצלחה מסחרית משמעותית.

בשנות השתתפותו בלהקת Quiet Riot החל רנדי ללמד גיטרה במרכז המוזיקה של אמו והחדר שבו לימד שמור עד היום במצבו המקורי. רנדי לימד לעיתים קרובות 6 שעות ביום בשיעורים בני חצי שעה עם סטודנט אחד בכל פעם וניגן בלילות עם הלהקה.

הקריירה עם אוסבורן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1979 סולן להקת "בלאק סבאת'" לשעבר אוזי אוסבורן רצה לחדש את הקריירה שלו. הבסיסט דנה סטראם הציע לרנדי לעבור מQuiet Riot ללהקתו של אוסבורן. רודס ואוסבורן הגיעו לאנגליה במרץ 1980 כדי לעבוד על אלבומם החדש. הלהקה נכנסה לאולפנים כדי להקליט את אלבומם החדש "Blizzard of Ozz" שממנו יצא הסינגל "Mr. Crowley" והלהיט "Crazy Train", שממשיכים עד היום להישמע בהופעות.

המוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 במרץ 1982 הלהקה הייתה בדרכה לפסטיבל באורלנדו, פלורידה. הלהקה עצרה למנוחה אחרי נסיעה ארוכה באחוזה של מנהל חברת הנסיעות ג'רי קלאון. הנהג אנדרו איקוק לקח את רודס ואת מעצבת השיער רייצ'ל ינגבלוד לטוס במטוס קטן ללא רשות. במהלך הטיסה אנדרו החליט לטוס מעל האוטובוס שבו ישנו חברי הלהקה. המטוס חג מעל האוטובוס שלוש פעמים, אך בפעם הרביעית אנדרו פנה פנייה חדה ונכנס לתוך האחוזה של ג'רי קלאון. איש מיושבי האחוזה לא נפצע אך רודס, רייצ'ל ואנדרו מתו במקום. בנתיחה אחר המוות התגלה כי בדמו של אנדרו איקוק נמצאה כמות של סם קוקאין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רנדי רודס בוויקישיתוף