שאול בן-אדרת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שאול בן-אדרת
שאול בן-אדרת
שאול בן-אדרת
שאול בן-אדרת
לידה 6 בנובמבר 1964 (בן 59)
פתח תקווה
מסעדות
  • "צצה" (נסגרה)
  • "קימל" (נסגרה אחרי 25 שנות פעילות)
  • "קימל בגלבוע"
  • "התרנגול הכחול"
  • "מיסטר אנד מיסיס לי" (נסגרה)
טלוויזיה
שאול בן-אדרת, יולי 2018

שאול בן-אדרת (נולד ב-6 בנובמבר 1964) הוא שף ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בפתח תקווה וגדל בתל אביב. רכש את אהבתו למטבח מאמו וסבתו שהגיעו מעיראק, וקיבל חיזוק מהצד היווני של אביו. למד בתיכון "ליידי דייוויס" במגמת מכניקה ושירת בצבא כטכנאי מטוסים. לאחר שחרורו מהצבא פתח את המועדון-מסעדה-בר "צצה" ברמת השרון, שפעלה כ-6 שנים. במקביל ל"צצה" פתח אדרת במתחם הבורסה של רמת גן את "קפה סול", בית קפה איטלקי חלבי, אותו ניהל כשנתיים.

בשנת 1991 פתח את מסעדת "קימל" - מסעדת מעדנים כפרית ששכנה מול כלבו שלום בתל אביב, שהגישה מטבח צרפתי כפרי, המסעדה נסגרה ב-2017.

במרץ 2010 פתח את "קימל בגלבוע" – ביסטרו כפרי המשקיף מההר אל נוף עמק יזרעאל.

בינואר 2011 פתח את מסעדת "התרנגול הכחול" - מטבח עונתי עם בר גדול, בקניון G שבלב מתחם צמרת בתל אביב.

בן-אדרת השתתף בתוכנית "קרב סכינים" המשודרת בערוץ 10, שם העפיל לגמר ועונה אחר-כך היה שופט בתוכנית. כמו כן, הוא השתתף בתוכנית "השף הבריא" בהנחיית תיקי דיין בערוץ 10.

נכון לנובמבר 2011 מנחה את סדרת התוכניות "מפגש השף" שמשודרת בערוץ 10 ובערוץ האוכל. במסגרת התוכנית צולמו כ-40 פרקים בהם בן-אדרת מטייל בישראל ומבקר במסעדות, במפעלי מזון שונים, ויצרני אוכל מיוחדים.

תוכניתו האישית, המשודרת בערוץ האוכל, נקראת "מתכון לחופשה". במסגרת התוכנית הוא מבקר במקומות שונים בעולם ומעביר מהם טעמים ומתכון לחופשה המושלמת באותו האזור. בן-אדרת משתתף בתוכנית נוספת הנקראת "קולינריה מקומית" על מקומות בארץ, בהם פתח תקווה, רמלה, חבל מודיעין ואזור הגלבוע.

בן-אדרת משתתף בעונה השנייה של התוכנית "ארוחת שבת" בהגשת קובי אריאלי.

במסגרת עבודתו כשף נסע לייצג את ישראל דרך משרד החוץ לברזיל, לאורוגוואי, וליפן וערך שם אירועי אוכל גדולים, פסטיבלי אוכל ישראליים, ארוחות גאלה, ואירועי צדקה והדגמות.

בן-אדרת מעביר סדנאות בישול, ייעוץ קולינרי, כותב טור על אוכל בעיתון "גלובס", ומקיים אירועי קייטרינג עם חברת קימל אירועים.

שאול בן-אדרת נשוי לאורית, שעובדת עמו במסעדות. יש להם ארבעה ילדים, והם מתגוררים בתל אביב.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שאול בן-אדרת בוויקישיתוף