שון פנינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שון פנינג
Shawn Fanning
לידה 22 בנובמבר 1980 (בן 43)
ברוקטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים סן פרנסיסקו עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שון פנינג (Shawn Fanning; נולד ב-22 בנובמבר 1980, בברוקטון, מסצ'וסטס[1]) הוא מתכנת מחשבים הידוע בעיקר כמפתח השירות נאפסטר, במשותף עם שון פארקר, פלטפורמת שיתוף הקבצים הפופולרית הראשונה בשיטת עמית לעמית (peer-to-peer), שאותו פיתח בשנת 1998.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהיותו סטודנט במכללה, הוא קיבל השראה ל"נאפסטר" מחברו לחדר, אשר התקשה להשיג את קובצי ה-MP3 שרצה. פנינג בילה ימים ולילות בכתיבת הקוד הדרוש לתוכנה שתספק דרך קלה להורדת קובצי מוזיקה.

הוא פיתח את התוכנה בזמן שלמד באוניברסיטת נורת'איסטרן בבוסטון (Northeastern University, Boston). לאחר מכן, הופיע פנינג על שער המגזין Wired, והתפרסם. אולם, זמן קצר אחרי כן, מספר ארגונים של תעשיית המוזיקה האמריקאית הגישו תביעות משפטיות כנגד נאפסטר. בסופו של דבר, נאפסטר קרסה ונסגרה עקב התביעות המשפטיות. מאז נובמבר 2002, שמה של נאפסטר וסמליליה הם רכוש של חברת Roxio, בע"מ.

בשנת 2003, פנינג הקים חברה חדשה, בשם SNOCAP, יחד עם ג'ורדן מנדלסון ורון קונוויי. היעד של החברה הוא לשמש כמרכז סחר חוקי למדיה דיגיטלית. בדצמבר 2006, פנינג הקים את האתר "רפטור" (Rupture), רשת חברתית מקוונת של גיימרים שבה ניתן לפרסם פרופיל אישי וליצור קשר עם גיימרים אחרים הגולשים באתר. במקור, האתר הוקם על מנת להקל על התקשורת בין שחקני World of Warcraft.

ב-2003 הופיע בתפקיד עצמו בסרט "הג'וב האיטלקי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שון פנינג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]