שלומי קוריאט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלומי קוריאט
לידה 24 בספטמבר 1976 (בן 47)
כ"ט באלול תשל"ו
בניה, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים שירה, ליהי, יונתן עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שלומי קוריאט, 2003

שלומי קוריאט (נולד ב-24 בספטמבר 1976) הוא שחקן, קומיקאי ומנחה טלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוריאט בהופעה באוניברסיטת אריאל בשומרון (2018)

קוריאט נולד למשפחה ממוצא מרוקאי במושב בניה וגדל ביבנה. בנעוריו למד במגמת התיאטרון והמשחק בתיכון לאמנויות "תלמה ילין".

הוא שירת כלוחם בצנחנים ובפיקוד העורף והחל ללמוד משחק ותיאטרון בבית הספר למשחק "בית צבי".

בשנת 2011 השתתף בעונה השישית של "רוקדים עם כוכבים", בה זכה במקום הראשון עם הרקדנית הדס פישר.

בשנת 2014 שודרה העונה השנייה של תוכנית הטלוויזיה "גולסטאר", בה קוריאט השתתף.

בשנת 2021 השתתף בתוכנית "סטנד אפ NATION".

תחילת דרכו המקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשסיים את לימודיו ב"בית-צבי", חבר לקומיקאים יובל סמו ואופיר לובל ויחדיו הקימו הרכב קומי שנקרא, "שלישיית פרוזאק". יחד עם השלישייה הוא הופיע בתוכניות טלוויזיה רבות ובמופעי בידור שונים ברחבי הארץ, בין היתר הופיעו יחד בתוכניות הטלוויזיה "דומינו" ו"המופע המרכזי" ששודרו בערוץ 2.

בשנת 2003 זכה קוריאט יחד עם "שלישיית פרוזאק" בתואר "אנשי השנה בבידור", ב"טקס אנשי השנה", שהופק על ידי ערוץ 2.

יחד עם השלישייה הופיע קוריאט בכ-800 הופעות בידור ברחבי הארץ, בארצות הברית ובפני חיילים בבסיסי צה"ל. ב-2005 לקחו חברי השלישייה פסק זמן מרצף ההופעות, אולם הם עדיין מופיעים בהרכב המקורי במקומות שונים בישראל ובפני חיילים.

קריירת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פסק-הזמן שלקחו "שלישיית פרוזאק", פנה קוריאט גם לתחום הדרמטי ושיחק בסדרות דרמה בטלוויזיה ובתיאטרון. ב-2006 גילם מורה בסרטו של חנן פלד, "מכתבים לאמריקה". באותה שנה השתתף בהצגת הילדים "עכבר העיר ועכבר הכפר" בהפקת התיאטרון שלנו.

בשנת 2007 גילם איש עם כדור בסרטו של ערן קולירין, "ביקור התזמורת"; גילם את דורון בסדרת הטלוויזיה של אורי ובני ברבש, "מילואים" ששודרה בערוץ 2 והחל לגלם את אבי "הטחול" אסולין בסדרת הפשע של HOT3, "הבורר", לצידם של משה איבגי, יהודה לוי, חנה אזולאי-הספרי ואחרים. באותה שנה שיחק בתפקיד אורח בסדרת הטלוויזיה "מסודרים" כשגילם מוביל מחאה של אוהדי קבוצת כדורגל.

ב-2008 גילם את יובל שחורי וג'ו בלאק בסדרת הטלוויזיה שביים שי קפון "בובות".

ב"תיאטרון הבימה" שיחק בין היתר במחזות המחודשים "חלום ליל קיץ" של שייקספיר ו"השוטר אזולאי" של אפרים קישון.

במקביל למשחק בתפקידים דרמטיים קוריאט לא זנח את העולם הקומי. בין השנים 2008–2009 הוא שיחק בין היתר בסדרות הטלוויזיה "הרצועה", ששודרה בערוץ ביפ, ב"טוב שבאת!", שאותה הנחה מוני מושונוב ובעונה השלישית של תוכנית הסאטירה, "שבוע סוף!", ששודרה בערוץ 2.

בשנת 2010 הנחה את תוכנית הבוקר "קיץ", לצדה של אורנה דץ בערוץ 24 והופיע בתפקיד אורח בעונה השישית של "הפיג'מות".

בשנת 2011 שלומי קוריאט שיחק תפקיד אורח בסדרה החברים של נאור בתפקיד נצח אזולאי, ותפקיד אורח בפרק אחד לפני האחרון של הסדרה החיים זה לא הכל. כמו כן, שיחק בסדרת הקומדיה של ערוץ 2 "השנים הכי יפות" בתפקיד השוטר מוטי כהן.

בשנת 2011 השתתף בסרט הקומדיה של הבמאי אריק לובצקי "הפנטזיה הגדולה של סימיקו הקטן" בתפקיד מכלוף לצידם של ציון ברוך, נטע גרטי, מיכה אוזין סליאן ואורי גבריאל. כמו כן, שיחק בתפקיד נסים בסרט של שמי זרחין העולם מצחיק ובסדרה נשואים פלוס והשתתף בפסטיגל הקרוב לסירוגין עם אלי פיניש. במהלך אותה שנה החל לשחק במחזמר "פרח השכונות" בתיאטרון באר שבע, פרי עטו של קובי אוז.[1]

בשנת 2013 החל לשחק לצדם של ישראל קטורזה והילה סורג'ון פישר בסדרה הקומית "ישראל", המשודרת בערוץ 10. בהמשך החל להשתתף בעונה השנייה של "גולסטאר" .

בשנת 2014 עלתה לשידור התוכנית "דרבי הקריוקי של ישראל" בערוץ 24 אותה הנחה קוריאט. בכול פרק לצד אומנים מוכרים שונים ("שופטים").

בשנת 2015 החל להופיע בעונה השנייה של הסדרה שנות ה-80, בתפקיד מורדי, טיפוס תמהוני, נשי ומוחצן, אשר נוטה להתעמר, לאיים ולקלל הרבה, ובסדרה "אטלנטיקה" של HOT בתפקיד צידקי.

בפברואר 2016 החל לשחק במחזה "שלא תתעורר הילדה", מאת שי שבתאי ותומר אבירם ובבימויו של רוני ניניו לצד השחקנים: משה איבגי, אלמה דישי ויוסף אבו ורדה. באותה שנה השתתף בסרטו של שי כנות "ארבע על ארבע" וכמו כן חזר לשחק בסדרה "החברים של נאור" בעונה הרביעית.

ב-2017 שיחק בסרטי הקולנוע "מסע הטבעת" ו"מבצע ביצה". בשנת 2018 גילם את תפקיד צבי בסדרה הקומית ד"ר קראז' המשודרת בערוץ מַכַּאן 33. ב-2019 שיחק בסרטו של אריק לובצקי "סדקים". באותה שנה שיחק גם בקומדיות "אול אין" ו"המוסד" והחל לגלם את סרג'יו קונסטנזה (במקביל למשה אשכנזי) במחזמר "גבעת חלפון אינה עונה" המבוסס על הסרט של הגשש החיוור בתיאטרון הבימה. בחנוכה באותה שנה גילם את השריף מנוטינגהם במחזמר "רובין הוד ולוחמי הצדק" שהוצג בכל רחבי הארץ. ב-2020 שיחק בסדרה "הבאר" בנוסף באותה שנה שיחק בסרט סנולנד.

בשנים 20212022 שיחק בסדרת הנוער ספיידרז בתפקיד דייוויד.

ב-2022 חזר שלומי לשחק את מורדי בסדרת ההמשך שנות ה-90, ומשתתף במחזמר "החבדניקים" בתפקיד מנשה המאפיונר (במקביל ליניב סוויסה) בתיאטרון הקאמרי, ושיחק מספר דמויות שונות בסדרה "פשע לא מאורגן" של קשת 12.

בנובמבר באותה שנה לוהק קוריאט לסדרת הטלוויזיה בת השוטר וישחק לצד ליאנה עיון, עוז זהבי ועוד, קוריאט מגלם את דניאל פאר וצולם לסדרה בקיץ 2023.

ב-2023 גילם פעם נוספת את מורדי בסרט "ההילולה". בנוסף השתתף בסדרה איסט סייד ששודרה בכאן 11 וגם בסדרה 4:20 המשודרת בהוט.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוריאט נשוי לאורית קוריאט, ואב לשלושה ילדים. מתגורר בפתח תקווה.[2]

קוריאט ידוע בחיבתו לכדורגל ולאהדתו לקבוצת הכדורגל הפועל פתח תקווה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שלומי קוריאט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]