תומאס היידן צ'רץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף תומאס היידן צ'רץ)
תומאס היידן צ'רץ
Thomas Haden Church
צ'רץ ,(2009)
צ'רץ ,(2009)
לידה 17 ביוני 1960 (בן 63)
יולו, קליפורניה שבארצות הברית
שם לידה Thomas Richard McMillen עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת דרמה, סרט קומדיה, מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Harlingen High School (1979)
  • אוניברסיטת צפון טקסס עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומאס היידן צ'רץ'אנגלית: Thomas Haden Church; נולד בשם תומאס ריצ'רד מקמילן; באנגלית: Thomas Richard McMillen ב-17 ביוני 1960) הוא שחקן, במאי וסופר אמריקאי זוכה פרס אמי, אשר היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר בשנת 2004 על תפקידו בסרט "דרכים צדדיות".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'רץ' נולד ביולו, קליפורניה לאב שוטר במשטרה הצבאית ולאם, אשת מכירות בחברת טלפונים. צ'רץ' גדל בלארדאו, טקסס ולמד ב"תיכון הרלינגן" שם סיים את לימודיו בהצלחה לפני שעבר ללמוד ב"אוניברסיטת צפון טקסס".

לצ'רץ' בת אחת בשם קודי, מעולם לא היה נשוי.

צ'רץ' החל את דרכו על מסכי הטלוויזיה ב-1990 בקומדיית מצבים מועמדת 3 פרסי אמי "כנפיים", שם שיחק במשך כ-5 שנים. את דרכו בקולנוע החל צ'רץ' בשנת 1993 כשלוהק לתפקיד משני בדרמת המערבונים ההיסטורית "מצבה" לצידם של ואל קילמר וקורט ראסל.

תפקידו הראשי הראשון של צ'רץ' היה בשנת 1997 לצד ברנדן פרייז'ר בקומדיה "הג'ונגל מת מצחוק" בו גילם את אורסולה-לייל אהובה של אורסולה סטנהופ. לאחר מכן השתתף צ'רץ בסרטים כמו הקומדיה "המיוחדים" לצידו של רוב לאו, מותחן הפשע "פריצה ללאס וגאס", "מוניקבון", "הג'ונגל מת מצחוק 2" ובדרמה הקומית "ספנגליש" בכיכובו של אדם סנדלר.

בשנת 2004 שיחק צ'רץ' בתפקיד ראשי בדרמה הקומית "דרכים צדדיות" שם גילם את דמותו של ג'ק לופט, שחקן סדרות טלוויזיה מצליח בעברו וקריין תשדירי פרסומת בהווה שיוצא למסע עם חברו מיילס (פול ג'יאמטי). ג'ק העומד להינשא נכנס במהלך המסע של השניים לרומן עם אשה אחרת בשם סטפני (סנדרה או) ותוהה אם עליו לבטל את החתונה. על משחקו בסרט קיבל צ'רץ' מועמדות לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר, אך הפסיד למורגן פרימן, על תפקידו קיבל צ'רץ' גם מועמדות לפרס גלובוס הזהב.

בשנת 2006 זכה צ'רץ' בפרס אמי על תפקידו בסדרת המערבונים "זנב שבור", על תפקידו קיבל גם מועמדות שנייה לפרס גלובוס הזהב, באותה שנה אף הספיק צ'רץ' גם לדבב בסרט האנימציה "מעבר ליער" את דמותו של האיש דוויין לאפונטאנט, ובקומדייה המשפחתית " חוות הקסמים" את דמותו של ברוקס העורב.

בשנת 2007 השתתף צ'רץ' בחלק השלישי שובר הקופות בסדרת סרטי ספיידרמן של סם ריימי "ספיידרמן 3", בסרט גילם צ'רץ את דמותו של "איש החול" פלינט מארקו, האיש שהרג את דודו של פיטר פארקר בן.

לאחר מכן בשנת 2008, שיחק צ'רץ' בקומדיות "אנשים חכמים" לצידה של שרה ג'סיקה פרקר ו"הכול אודות סטיב" לצד בראדלי קופר וסנדרה בולוק.

בשנת 2011 שיחק בסרט "מקום לחלום עליו" בו מככב מאט דיימון.

בשנת 2016 החל לשחק בסדרת הדרמה הקומית "גירושים" ברשת HBO לצידה של שרה ג'סיקה פרקר.

בשנת 2021 דיבב צ'רץ' את דמותו של איש החול בהופעה חוזרת בסרט "ספיידרמן: אין דרך הביתה".

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומאס היידן צ'רץ' בפרמיירת הסרט "ספיידרמן 3" בניו יורק ,2007.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]