תיכון השיר שלנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: כתיבה לא אנציקלופדית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: כתיבה לא אנציקלופדית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
תיכון השיר שלנו
סוגה דרמה, טלנובלה, מוזיקלי, קומדיה
יוצרים רונית ויס ברקוביץ, טמירה ירדני, אורי גרוס (רעיון)
כותבים ורד שפירא (תסריטאית ראשית), ערן ב.י(תסריטאי ראשי, עונה 2)
בימוי שירלי שטרן
שחקנים יהודה נהרי
תמר שם אור
ענבר דנון
אריאל וולף
רוני מרחבי
אריאל ברונז
עופר סקר
נועה וולמן
עליזה רוזן
נמרוד פלשנברג
עדן צוקהירה
אפרת אנזל (היועצת)
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 100
תוכנית המשך "היועצת"
הפקה
מפיק טמירה ירדני (מפיקה אחראית), דודו ירדני (מפיק אחראי), נאוה קולטון, עינת זילבר, צביקה הדר
חברת הפקה טדי יזמות והפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים רונית ויס ברקוביץ, דנה ירדני ליכטר, אייל שפירא, ליבי דואניאס (במאית עריכה)
אתר צילומים אולפני ברודקאסט, חולון
צלמים חגי מזור, חיים זדרבקו, ירון בנישתי, איציק ברכה, אהרון שם טוב, אייל זהבי
בעלי תפקידים נוספים כוריאוגרפיה: אונה הולברוק, אלדר גרויסמן
עיצוב אומנותי: ערד שאואט
אורך פרק 27-30 דקות
שידור
רשת שידור yesVOD kids
עונה ראשונה: yes stars ישראלי
זום (ש.ח)
KidZ (ש.ח, 2017 - 2019)
עונה שנייה: ערוץ ניקלודיאון
KidZ (ש.ח, 2017 - 2019)
וואלה! VOD
ערוץ טדי (ש.ח, 2020 - 2021)
תקופת שידור מקורית 3 במאי 200916 באוגוסט 2010
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תיכון השיר שלנו היא סדרה מסוג דרמה מוזיקלית מבית yes הטלוויזיה בלוויין סדרה זו היא סדרת בת של "השיר שלנו". העונה הראשונה עלתה לשידור ב-3 במאי 2009 בערוץ yes stars ישראלי. ב-6 ביוני 2010 חזרה לעונה שנייה בערוץ ניקלודיאון (למנויי חברת הלווין yes). הסדרה הופקה על ידי חברת טדי יזמות והפקות. שיר הנושא של הסדרה נקרא "האמת שלך", והוא נכתב, הולחן ובוצע על ידי לי בירן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1 - (50 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת בתיכון עירוני כ"א, תיכון כושל בו שולטת כנופיה אלימה של תלמידים בהנהגתו של אסי (יהודה נהרי), נער חסר גבולות העושה בבית הספר ובחבריו הלומדים את כל אשר חפץ בראשו. במהלך העונה מנסים התלמידים והנהלת בית הספר בראשותה של ירדנה טמיר להוכיח למשרד החינוך כי יש מקום להפוך את התיכון לתיכון לאומנויות, כשברקע נולדת מערכת יחסים רומנטית בין אסי לנועה, התלמידה החדשה שמגיעה מניו יורק. העלילה סבה סביב חייהם של התלמידים והמורים בתיכון המתהווה: האהבות, התככים הבית ספריים, הקנאות והבגידות, והעבודה לקראת מופע בו תלוי גורל בית הספר ולהפוך את תיכון עירוני כ”א לתיכון לאמנויות.

עונה 2 - (50 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה סובבת סביב תלמידי תיכון, שהפך, כפי שהבטיחה שרת החינוך בסוף העונה הקודמת, לתיכון לאמנויות בהנהלתה של ירדנה טמיר, ועבר למבנה חדש. אסי מנהל מערכת יחסים רומנטית אך מורכבת עם נועה, כאשר תוך כדי מרחף מעליו השחרור על "תנאי" שקיבל ושחרורו של אביו מהכלא. בעונה זו מצטרפת דבורה, תלמידה לשעבר של ירדנה ומורה למשחק בעלת עקרונות נוקשים. שיוצרת תככים חדשים בבית הספר. חייו של גלבוע משתנים כאשר אביו מעיד על משפחת פשע מהגדולות בארץ ועליו ועל משפחתו לעזוב את הארץ. לתיכון מגיע תלמיד חדש בשם משי. בהתחלה כולם חושבים שהוא גיי בגלל היותו רקדן, אך לבסוף הוא הופך להיות בן הזוג של סונג לי. בסוף העונה סונג לי צריכה לבחור בין התלמיד החדש לבין גלבוע, בן זוגה לשעבר. הסדרה מסתיימת כאשר סער, החונך החברתי, עוזב את התיכון ואומר לנועה שהוא אוהב אותה. נועה שרה שיר אישי עם יונתן חברה הקרוב. לאחר סיום השיר שלהם, עולה אסי לבמה ושר לה שיר. בסוף השיר, אסי פונה לנועה, השניים נפרדים סופית והסדרה נגמרת.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ירדנה טמיר (עליזה רוזן) - בעבר הייתה מנהלת של אקדמיה לאמנויות. מקבלת הצעה מחברתה מאי, המתפקדת גם כשרת החינוך להיות המנהלת של התיכון, ולהפוך אותו לתיכון לאמנויות. הצליחה להפוך את בית הספר לבית ספר לאמנויות. שיחקה בתור ירדנה טמיר גם בסדרת האם השיר שלנו.
  • אסי (אסף) דמתי (יהודה נהרי) - תלמיד עם תיק פלילי. הוא הרס את בית הספר בעונה 1 ויש קלטת המוכיחה זאת. במהלך עונה 1 התאהב בנועה, התלמידה החדשה, ועזב את גילי, שהייתה זוגתו זמן רב. במהלך עונה 1 הוא מתרכך, ואף עוזב את נבחרת הכדורסל בה צבר וותק לטובת המחזמר. באמצע העונה הראשונה, לאחר שהוא ונועה מגורשים מהמחזמר, הם מחליטים להקים להקה, בתור "כוכבים אורחים". בהמשך העונה מגלים שהוא הכניס את גילי להריון. בסוף העונה הראשונה מגלים כי אסי הרס את בית הספר וירדנה לא מרשה לו לעלות להופיע עם הלהקה, אך בסוף במפתיע אסי עולה לבמה ושר עם נועה. בתחילת עונה 2 הוא מועמד לדין, אביו של גלבוע הוא עורך דינו. פסק הדין הוא מאסר על תנאי. במהלך עונה 2 הוא מגלה שנועה בגדה בו עם סער, חונך חברתי בבית הספר, ונפרד ממנה בדרך קשה מאוד. במהלך עונה 2 הוא וסער משלימים. בסוף עונה 2 נועה שרה שיר אישי עם יונתן, אחרי שהיא מסיימת אסי עולה לבמה ומקדיש לה שיר, אחר כך הוא הולך אליה והשניים מחליטים להיפרד סופית. מופיע במופע הכישרונות, וזוכה במלגת הלימודים.
  • נועה שטרן (תמר שם אור) - גותית, מוזיקאית, אוהבת להתלבש בצבעים כהים וכבדים. בעונה 1 היא עוקרת מניו יורק לישראל ומתחילה ללמוד בבית הספר (שבעונה 2 הופך להיות בית ספר לאמנויות), במהלך עונה 1 היא גורמת לאסי לעזוב את גילי, והם הופכים לזוג במהלך עונה 1. היא ויונתן הם הידידים הכי טובים. בפרק 47 בעונה 1, הוא מספר לה שהוא הומו, והיא המומה. בעונה 2 היא וסער מתנשקים מאחורי גבו של אסי, אסי מגלה את זה ונפרד ממנה בדרך קשה, והיא וסער הופכים לזוג במהלך עונה 2. בסוף עונה 2 הופיעה במופע הכישרונות עם יונתן, ידידה הטוב, בדואט מרגש ומפתיע. בסוף העונה 2, אחרי שנועה שרה את השיר, אסי עולה לבמה ומקדיש לה שיר. הוא שואל אותה אם היא רוצה שהם יחזרו להיות ביחד, אך היא משיבה לאסי שהיא לא רוצה והיא מעדיפה שהם יהיו ידידים. העונה נגמרת בכך שאסי ונועה נפרדים סופית.
  • גילי אסייג (ענבר דנון) - שחצנית, משוגעת ומלכת הכיתה. חושבת שיש לה "סטאר קוולטי" ושהיא "טאלנט". הייתה בחלק קצר בעונה 1 חברתו של אסי, לאחר מכן גלבוע מתחיל איתה, אך היא מסרבת לחיזוריו. בהמשך העונה נכנסת להריון מאסי ומתכננת לעשות הפלה. דקלה עוזרת לה והן מתקרבות חזרה. גילי כתבה שיר בז'אנר הפופ הנקרא "בייבי בובה", יונתן ויניב מלחינים לה אותו בעזרת תוכנת מחשב מיוחדת, והשיר הופך ללהיט הפופ בזכות זה שהיה לה פטרוזיליה על השן. כתוצאה מכך, גילי הופכת להיות מפורסמת, מבוקשת, ואף מתחילה לעבוד עם סוכן לא מוכר בשם "סבי כוכבי". בתחילת עונה 1 מראים את גילי כבת זוגו הקבועה של אסי, אך כתוצאה מכך שנועה הגיעה לתיכון והוא התאהב בה, היא מתעבת את נועה וקוראת לה בכינויים מבישים. יניב היה מאוהב בה בעונה 1, וכך גם גלבוע. בנוסף לכך, באותה עונה מסופר כי גילי היא נוצצת ומלכת הכיתה, אך רק אדם המתבונן מהצד היה מבחין שהיא בודדה, ושכולם רק מנסים להתרחק ממנה.
  • גלבוע בלקין (אריאל וולף) (עונה 1, אורח בעונה 2) - חתיך, מקובל. קפטן נבחרת הכדורסל, מתמודד עם אב לא פשוט שדורש ממנו להגשים את חלומותיו שלו עצמו. שונא את אסי אבל בסוף עונה 1 הם משלימים. בן זוגה לשעבר של ספיר. בעונה 1 מתאהב לזמן קצר בגילי שלא רוצה אותו. בעונה 2 מתאהב בסונג לי, אבל נאלץ לעזוב את הארץ עם אביו כיוון שהעדות שלו הפלילה את אחת ממשפחות הפשע הגדולה בעולם וכך שהם ואמא של גלבוע יקבלו זהות חדשה. בסוף עונה 2 חוזר אבל מגלה שסונג לי עם משי. בסוף עונה 2, לא ידוע במי סונג לי בחרה. בעונה 1 נישק את גילי (על אף רתיעתה), והם כמעט הפכו לזוג.
  • דקלה גולד (רוני מרחבי) - מלאה, מכונה גם "דיקי". תלמידה בעלת עקרונות, לוחמת אקולוגית אינטליגנטית עם שליחות חברתית. חברה טובה של נועה. בעונה 1 היא מאוהבת בגלבוע, ויוצאת עם עידו אבל בעונה 2 הם נפרדים בעקבות כך שהשתגע מהמסע הרוחני. בעונה 1 רואים שהיא מנהלת יחד עם גילי, חברתה לשעבר את תחנת הרדיו, ובהמשך עונה 1 רק גילי מנהלת את תחנת הרדיו ולדקלה יש צו הרחקה מתחנת הרדיו. לאחר שעידו חוזר מהמסע הרוחני בעונה 2, היא נפרדת ממנו באופן סופי. המציאה את שם תוכנית הרדיו שלה גולדי עצבנית על פי השם "זהבי עצבני".
  • עידו (אריאל ברונז) - שאנטי ורוחני מאוד. תלמיד מוזר, בעל שיער מוזר, היה מאוהב בדקלה בעונה 1, ואף הפכו לזוג. בעונה 2, לאחר שחזר לגמרי אחר מהמסע להודו, הוא ודקלה נפרדים סופית. בעונה 2 עידו חווה שלל הארות רוחניות שמשגעות את הסובבים אותו, הוא נודר נדר שתיקה, חוזר בתשובה ועוד. עידו תמיד היה מוזר, אך הוא היה נחוש בדעתו.
  • יניב אברמסון (עופר סקר) - החנון של השכבה, גאון שכולם נעזרים בו לימודית. בעונה 1 היה מאוהב בגילי, אך לאחר שהשפילה אותו מול כולם דעכה אהבתו אליה והוא נהיה מבודד. בעונה 1 היה ה"סגן המאולתר" של אסי, פחד ממנו מאוד ולכן עשה כל מה שעלה על דעתו. בעונה 2 הוא ויונתן מתקרבים והוא רוצה להיות בן זוגו, אבל יונתן לא רוצה בכך. בהמשך העונה הוא מתאהב בסונג לי. נהיה עשיר במהלך העונה אחרי שזכה במשחק בטלפון ובסוף איבד את כל הכסף.
  • ספיר (נועה וולמן) - התלמידה הכי יפה בשכבה ובבית הספר. בת זוגו לשעבר של גלבוע שאחר כך נהייתה רווקה. משתפת פעולה עם גלבוע וגילי בתוכניתם, ועקב כך נהיית חברה של אסי על מנת שיתרחק מנועה. בעונה השנייה היא נחתמת אצל סוכן לא מוכר בשם "סבי כוכבי" (כמו גילי). באמצע עונה 2 מתעלפת עקב הפרעות אכילה ובסוף עונה 2 מנחה את תחרות הכישרונות.
  • יונתן לנדרמן (נמרוד פלשנברג) - חבר של נועה מניו יורק. לאחר שמשחק בתפקיד אורח בעונה 1, עובר באמצע עונה 1 אל ביתה של נועה. בעונה 2 הוא גר עם הוריו בישראל ועובר לתיכון, אך לא רוצה להתגייס לצה"ל. בעונה 1 מתגלה שהוא הומו, הוא מתאהב בגלבוע ורוצה להיות איתו בזוגיות, אבל הוא מבין שגלבוע אינו מעוניין בו. בעונה 2 הוא ויניב מתקרבים, אך יונתן מסרב להיות בן זוגו של יניב. הוא פוגש בטל, מכר מהצבא של סער שמגיע להתארח בתיכון. טל והוא מתקרבים ונעשים לבני זוג, אך הם נפרדים בגלל חילוקי הדעות של יונתן על אי גיוסו לצבא. יונתן הוא מוזיקאי וכותב עם נועה שירים וחומרים מקוריים.
  • דליה דמתי (אדוה עדני) - אמו של אסי וגרושתו של דוד. דוד, אביו של אסי, היה מכה אותה כי היה קנאי ורכושני. בעונה 1 אסי, בנה, התבייש בה ולא היה מוכן להכיר לנועה את אמו שהייתה עוזרת בבית של נועה, אך בסוף הן נפגשו בדרך מפתיעה. בעונה 2 היא נתקלת בדוד ברחוב והוא מאיים להכות אותה, ואז אסי בא ומאיים עליו. לא הייתה מודעת לכך שאסי ודוד נעשו ידידים, כאב ובנו. מנהלת משק הבית של אביגדור.
  • מאי ברטו (רבקה נוימן) (עונה 1) - שרת החינוך, חברתה של ירדנה טמיר ומציעה לה להפוך את התיכון לבית ספר לאמנויות.
  • אביגדור שטרן (פולי רשף) (עונה 1) - בעלה החדש של אילנה שנועה שונאת אותו והם גרים בבית שלו. בהמשך נועה מתחברת אליו יותר.
  • בני (איצ'ו אביטל) (עונה 1) - אביה של נועה והגרוש של אילנה.
  • אילנה שטרן (חני נחמיאס) - אִימה של נועה, גרושתו של בני ואשתו של אביגדור. היא ונועה ביחסים לא כל כך טובים. בעונה השנייה היא לא נמצאת הרבה כי נסעה לחו"ל ומתברר שכנראה יש לה סרטן וזה מקרב בינה לבין נועה. בסוף היא מגלה שאין לה סרטן.

מורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זויה (זיוה) קוזניצוב (תמרה קליינגון) (עונה 1, תחילת עונה 2) - סגנית המנהלת. מאוד קשוחה ומרשעת. שונאת את אסי. מתאהבת בדרור. בתחילת עונה 2 ירדנה מפטרת אותה בעקבות כל מה שעשתה.
  • מיכל/מיקה (מיכל אמדורסקי) - ניהלה מערכת יחסים עם דרור ואבא של גלבוע. מיכל היא הכוריגראפית של התיכון ומכינה את התלמידים לקראת ריקודים סוערים. בעונה 2 היא וגיא, מאמן הספורט מתקרבים, ולבסוף נעשים לבני זוג. מיכל התקרבה לאסי וחשקה בו.
  • גיא בן ציון (גיל דסיאנו ביטון) - מאמן נבחרת הכדורסל. בעונה 2 הוא נאלץ להיות המורה לספורט בעקבות הפיכת התיכון לתיכון אמנויות. נהיה בן זוגה של מיקה.
  • גדעון בלקין (דן תורג'מן) (עונה 1, אורח בעונה 2) - עורך דין, אביו של גלבוע. שולט על הרצונות שלו. התאהב במיקה בעונה 1 והיה הספונסר של המופע. בעונה 2 מסתבך ונאלץ לקחת את גלבוע לחו"ל.
  • דרור קלצ'ניקוב (אלדד פריבס) (עונה 1) - הבמאי של המחזמר. הוא וזיוה מנהלים רומן. ניהל בעבר מערכת יחסים עם מיקה. בעונה 2 דרור מקבל הצעה מפתה במיוחד: לעבור להיות במאי ב"תיאטרון השחור" בפראג. הוא נענה להצעה ודבורה מחליפה אותו בעונה 2.
  • עמוס שיינרמן (עודד פז) (עונה 1) - עיתונאי שמגיע לתיכון. זיוה והוא פועלים ביחד.
  • אריה (שמואל וולף) (עונה 1) - המורה להיסטוריה. בהמשך יצא לפנסיה.
  • נגה (אפרת אנזל) - היועצת של התיכון. מופיעה ב"היועצת", סדרת-הבת של הסדרה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דוד דמתי (אלי דנקר) - אביו של אסי ובעלה של דליה. מרצה בכלא שנות מאסר על כך שהיה מכה את דליה. חוזר לחייהם של אסי ודליה בעונה 2, נותן לאסי לבטוח בו והם נהיים חברים טובים, אך הידידות ביניהם נפסקת כאשר דוד נותן לאסי לשמור על אקדח. לאחר שמתגלה למשטרה שאסי ודוד הם חשודים, עוצרים את אסי ודוד, אך לבסוף מתגלה שרק דוד היה שותף לפשע החמור.
  • סונג לי (עדן צוקהירה) - בת לעובדים זרים, יפה, יודעת לרקוד. עד מהרה מתאהבים בה: גלבוע, יניב ומשי. היא קרועה בין שלושתם. בהתחלה היא הייתה בת זוגו של גלבוע, אך לאחר שעזב את הארץ וסונג לי חשבה שלא תראה אותו לעולם, התגברה על גלבוע ונהייתה חברתו של משי. (לפני כן הייתה חברה של יניב למשך תקופה קצרה). הופיעה במופע הכישרונות, ובזכות הריקוד שלה ושל משי קיבלה את המלגה יחד עם אסי. לא ידוע במי היא בחרה בסוף.
  • דבורה גלילי (אירית סוקי) - המורה החדשה לדרמה במקום דרור. הייתה תלמידה של ירדנה. כריזמטית ומרבה לקשר בין משחק לשגרת תלמידיה.
  • סער לב ארי (ברק סרילן) - החונך החברתי בעונה 2. הגיע ממושב. הוא עוזר לתלמידים בבעיות שלהם כמו נימי. כשהוא התנשק עם נועה התחיל לסבול בבית הספר, אך בהמשך כשהציל את סונג לי מבריונים ונפצע חזר להיות במעמד גבוה. בסוף עונה 2 הוא נוסע לחו"ל ורגע לפני שהוא עולה למונית הוא אומר לנועה שהוא אוהב אותה ולא יודעים איך זה נגמר.
  • נימי (ירון לוי סבג) - המוכר בקפיטריה של התיכון. עוזר לתלמידים בבעיותיהם, ואף למספר חניכים ומורים. לאחר שנימי מגלה שמשי גנב לו ממתקים מהדוכן, הוא מאלץ אותו לנקות את דוכנו ולעבוד בדוכן בתור מוכר.
  • משי (שחר פרץ) - תלמיד חדש שמגיע לבית הספר. מתאהב בסונג לי. רקדן מצטיין. מתחרה על ליבה בהתחלה עם יניב ולאחר מכן עם גלבוע. רקד עם סונג לי בתחרות הכישרונות, וגרם לה לנצח בה.

דמויות אורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שימי (יניב פולישוק) (עונה 1) - עיתונאי ספורט שלא אוהב את זה שלקחו לנבחרת הכדורסל את המגרש בשביל שיעורי דרמה, מעריץ את אסי, וחושב שאסי יכול להגיע לרמות גבוהות בכדורסל.
  • MC שנאוצר (עונה 1) - ראפר שמראה ליניב את הדרך להיות מקובל ואהוב.
  • זוהר להט (רן דנקר): בא לבקר את ירדנה בתחילת עונה 1, הדמות השתתפה גם ב"השיר שלנו".
  • נחי בן חגי (פיני טבגר): בא לבקר את ירדנה בתחילת עונה 1, הדמות השתתפה גם ב"השיר שלנו".
  • דנה שניר (אליענה בקייר): באה לבקר את ירדנה בתחילת עונה 1, הדמות השתתפה גם ב"השיר שלנו".
  • רועי בר (יובל אברמוביץ'): בא לבקר את ירדנה בתחילת עונה 1, הדמות השתתפה גם ב"השיר שלנו".
  • יריב ארד (עמוס תמם): הוא הופיע בתחילת עונה 1 בקליפ הכוכבים של ירדנה שהחבורה הישנה צילמה, הדמות השתתפה גם ב"השיר שלנו".
  • מיקי אפלבוים (מיה דגן): היא הופיעה בתחילת עונה 1 בקליפ הכוכבים של ירדנה שהחבורה הישנה צילמה, הבת של ירדנה, הדמות השתתפה גם ב"השיר שלנו".

היועצת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוגו "היועצת", סדרת-הבת של הסדרה

לסדרה הופקה סדרת בת אינטרנטית שבועית בת 10 פרקים בשם "היועצת", אשר מלווה את "תיכון השיר שלנו". בכל פרק מגיע אחד משחקני הסדרה המקוריים להיוועץ עם יועצת בית הספר, נגה (אפרת אנזל), ומשתף אותה בבעיות עמן הוא מתמודד בפרקי הסדרה המקורית ששודרו באותו שבוע. את סדרת-הבת כתב יריב גוטליב, אחד מכותבי הסדרה המקורית, ומשתתפים בה שחקני הסדרה המקורית – תמר שם אור, יהודה נהרי, ענבר דנון, עופר סקר, אריאל וולף, אריאל ברונז ורוני מרחבי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]