אבודים ביונקרס (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבודים ביונקרס
Lost in Yonkers
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה "אבודים ביונקרס" של פול סיימון
בימוי מרתה קולידג' עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ריי סטארק
תסריט ניל סיימון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סטיבן כהן
שחקנים ראשיים ריצ'רד דרייפוס
מרסדס רוהל
מוזיקה אלמר ברנסטין עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'וני ג'נסן
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 במאי 1993
משך הקרנה 114 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סיפור התבגרות, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 15,000,000 דולר
הכנסות 9,000,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו lostinyonkers
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבודים ביונקרסאנגלית: Lost in Yonkers) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 1993, בבימויה של מרתה קולידג', עם ריצ'רד דרייפוס, מרסדס רוהל ואיירין וורת' בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי ניל סיימון והוא מבוסס על המחזה שלו "אבודים ביונקרס" שהועלה בברודוויי בהצלחה וזיכה אותו בפרס פוליצר. המחזה זכה בפרס טוני ומרסדם רוהל ואיירין וורת' זכו בפרס טוני לשחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 1942 מביא אדי קורניץ (אדי לאופר) את שני בניו, ארתור "ארטי" בן 13 (מייק דאמוס) וג'אקוב "ג'יי" בן 15 (בראד סטול) לגור אצל אימו בעיר יונקרס ליד ניו יורק. אשתו של אדי נפטרה לאחר מחלה קשה והוא נכנס לחובות וקבל משרה כסוכן נוסע ולכן היה עליו להביא את ילדיו לאימו.

הסבתא (איירין וורת') היא אישה אלמנה נכה צולעת ונזקקת למקל הליכה. לפרנסתה היא בעלת חנות ממתקים ובית קפה. הסבתא היא אישיות דומיננטית. אתה גרה בתה בלה (מרסדס רוהל), בת 36 שמתנהגת כילדה ומתחברת מיד עם שני הילדים שרמת המשכל שלהם היא כשלה.

בלה אוהבת סרטים רומנטיים, ארבע פעמים היא הלכה לראות את "ועתה, הנוסע" עם בטי דייוויס. היא מתאהבת בסדרן של בית הקולנוע, ג'וני. ג'וני (דייוויד סטראתיירן) סובל מפיגור שכלי קל, הוא גר עם הוריו ואינו יודע לקרא ולכתוב. למרות זאת בלה אוהבת אותו, רוצה להתחתן אתו ולהקים משפחה. הוא דוחה אותה כל הזמן בטענה של "לא היום".

בן נוסף הוא לואי (ריצ'רד דרייפוס), עבריין שמתעסק בגניבות ובשוד ונרדף על ידי העבריין "הארי הוליווד" (רוברט מירנדה) שרוצה לחסלו. הוא מתחבא בבית הסבתא ומתחבר לשני הנערים שעוזרים לו להסתתר ונהנים מסיפוריו.

בת נוספת היא גרטרוד "גרט" (סוזן מרסון) שגרה בבית משלה.

לבלה יש תוכנית להתחתן עם ג'וני ולפתוח אתו מסעדה בהשקעה של 5,000 דולר. היא אוזרת אומץ ומכנסת את כל המשפחה כדי להודיע להם זאת. היא נתקלת בהתנגדות עזה מצד האם ומצד לואי שמביע התנגדותו שתינשא למפגר. בלה פורצת בבכי ואומרת שכל רצונה להקים משפחה וללדת ילדים. לבסוף לואי מרחם עליה ונותן לה את הכסף מכספי השוד שלו. האמא נשארת אדישה. כאשר האמא חושבת שאת הכסף היא גנבה ממנה, בורחת בלה מהבית לג'וני אבל הוא מודיע לה כי אינו יכול/מסוגל להתחתן.

לאחר מספר ימים אצל אחותה גרט, חוזרת בלה כנועה לאימה. הילדים מסייעים ללואי להימלט מרודפיו והאב אדי מגיע ומחזיר אותם לניו יורק. לבסוף בלה עוזבת את הבית לפלורידה לבנות את עתידה רחוק מאימה השתלטנית.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ריצ'רד דרייפוס לואי קורניץ
מרסדס רוהל בלה קורניץ
איירין וורת' סבתא קורניץ
דייוויד סטראתיירן ג'וני
מייק דאמוס ארטי קורניץ
בראד סטול ג'יי קורניץ
ג'ק לאופר אדי קורניץ
סוזן מרסון גרט קורניץ
רוברט מירנדה הוליווד הארי גנגסטר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]