אבודים בניו יורק (1970)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבודים בניו יורק
The Out-Of-Towners
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ארתור הילר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פאול נתן
תסריט ניל סיימון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ק דניס
שחקנים ראשיים ג'ק למון
סנדי דניס
מוזיקה קווינסי ג'ונס
צילום אנדרו לזלו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
הקרנת בכורה 28 בינואר 1970
משך הקרנה 98 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 7,250,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבודים בניו יורקאנגלית: The Out-of-Towners) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1970 בבימויו של ארתור הילר, לפי תסריט של ניל סיימון, עם ג'ק למון וסנדי דניס בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על זוג שטס לניו יורק לראיון עבודה של הבעל וכל התקלות שהם עוברים בדרך לניו יורק ובעיקר בעיר עצמה עד שהם מחליטים לחזור לאוהיו.

הסרט צולם באתרים שונים של מנהטן כמו: תחנת גרנד סנטרל, סנטרל פארק, מלון וולדורף אסטוריה וכן בנמל התעופה הבינלאומי לוגן בבוסטון.

ב-1999 הופק רימייק בכיכובם של סטיב מרטין וגולדי הון.

ג'ק למון היה מועמד לפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי.

סנדי דניס הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי.

ניל סיימון זכה בפרס גילדת הכותבים של אמריקה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורג' קלרמן (ג'ק למון) עומד לטוס עם אשתו גוון (סנדי דניס) מאוהיו לניו יורק לראיון לפני קידומו לסגן מנהל החברה בה הוא עובד. הוא מתכנן עם אשתו את פרטי העברת שני ילדיו לדירה בניו יורק ומספר לאשתו החיים החדשים שמחכים להם שם.

הוא מתכנן טיסה לניו יום קודם בו יאכלו במסעדת יוקרה וילונו במלון וולדורף אסטוריה המפואר. לוח הזמנים שלו הוא מדויק אבל תקלות רבות משבשות אותו.

בגלל ערפל, המטוס לא יכול לנחות בניו יורק אלא בנמל התעופה הבינלאומי לוגן בבוסטון. אין טיסה לניו יורק והמזוודה שלו עם התרופות לכיב התריסיון שלו במזוודה ביחד עם הכסף. הוא רב וצועק על כל הפקידים בשדה התעופה, מאיים עליהם בתביעות. לבסוף מייעצים להם לתפוס את הרכבת לניו יורק. ברגע האחרון הם עולים על רכבת מלאה שהשירות בה מתחת לכל ביקורת, אין להם אוכל פרט לקרקרים שגורמים לו שבר בשן וגם שם הוא מאיים בתביעה.

בתחנת גרנד סנטרל מתברר שיש שביתה של האוטובוסים הרכבת הנהגים ועובדי הניקיון. הם נאלצים ללכת ברגל בגשם שוטף למלון וולדורף אסטוריה ושם מתברר כי איחרו והחדר נמסר לאחר.

לאחר צעקות ואיומים בתביעה, מישהו מציע להם מקום במלון סמוך אבל בדרך שודד אותם. הם מגיעים למשטרה אבל שם לא מתייחסים אליהם והשוטרים מתווספים לפנקס של התביעות של ג'ורג'. לבסוף השוטרים מסכימים להלין אותם ללילה בנשקיה אך בדרך הם נקראים לשוד. השוטרים עוצרים ויוצאים מהמכונית ובאותו זמן חודרים אליה הפושעים וחוטפים את ג'ורג' וגוון ולבסוף משאירים אותם בלילה בסנטרל פארק שם הם עוברים שוד נוסף.

כעת לג'ורג' אין כסף והוא מנסה לקחת מילד את כספו אך הילד צורח ושוטר רודף אחריהם אך הם מצליחים לברוח, נכנסים לאוטובוס והנהג זורק אותם כי אין להם כסף וזוכה בהבטחה לתביעה.

ג'ורג התשוש עומד ליד מכסה ביוב שמתפוצץ ומתחרש לזמן מסוים. הם נכנסים לכנסייה כדי לבקש רחמים אבל מגורשים משם על ידי מפיק טלוויזיה שאומר להם שמצולמת במקום תוכנית טלוויזיה. ג'ורג' מסרב להתפנות אבל אחר כך עוזב עם רישום פרטי המפיק והבטחה לתביעה.

כעת הם מנסים לעצור טרמפים. עוצר להם רכב של דיפלומט קובני בדרך לשגרירות קובה והם נקלעים שם להפגנה אנטי קובנית ומחולצים על ידי המשטרה. הנהג מביא אותם למלון וולדורף אסטוריה. לבסוף נמצא להם חדר וגם המזוודה הגיעה אלא שהיא נעולה והמפתח היה בארנק שנשדד.

לאחר כל זאת מגיע ג'ורג' לראיון בזמן בלתי מגולח וזוכה בתפקיד אבל גוון אומרת לו שלאחר התלאות שעברו בעיר היא אינה רוצה לחיות בניו יורק אלא לחזור לביתם באוהיו והוא מסכים אתה.

בטיסה חזרה, נחטף המטוס שלהם לקובה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]