אבודים (סדרת טלוויזיה ישראלית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבודים
שיר הנושא "Breathe Me"
סוגה סדרה תיעודית
בימוי אליאב לילטי (2011–2012)[1][2][3]
איריס אייזנברג זקס (2013)[4]
דוד דרעי (2013–הווה)
מנחים צופית גרנט
פסקול אבי מזרחי
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 16
מספר פרקים 76 (מאי 2023)
הפקה
מפיק שגית שלום
רוני מנור
מפיקים בפועל ירון סורוקה
חברת הפקה מעגלות הפקות
עורכים דוד דרעי
צופית גרנט
צלמים אבנר שחף
שי פוני
שחר רזניק
מוזיקה יונתן בר גיורא (עונה 4–הווה)
אורך פרק כ-75 דקות
שידור
רשת שידור בישראל ערוץ 2 (רשת) (2011–2017)
ערוץ 13 (2017–הווה)
פורמט (תמונה) PAL
תקופת שידור בישראל 2011 – רץ
קישורים חיצוניים
אתר התוכנית

אֲבוּדִים היא סדרת תיעודית בהנחיית צופית גרנט על אנשים המחפשים את קרוביהם. צופית וצוותה יוצאים למסע חיפוש אחר הקרובים האבודים ומלווים את המשפחות עד לרגע הגילוי והמפגש.

המפגשים מנסים לאחד ולחבר בין בני משפחות שהופרדו זה מכבר (או שהקשר לא היה קיים מעולם). בפרקים אחדים מושא החיפוש אינו בן משפחה, אלא איש משמעותי אחר בחייו של המחפש, כגון אדם שהציל את המחפש ממוות. גרנט טסה ברחבי העולם כדי לאתר את הקרובים האבודים, לעיתים ללא קצה חוט. התיעוד של המסע, נעשה לעיתים לאורך שנים, תוך ליווי הדמויות והכמיהה לאיתור, החל מן הרגע המכונן של ההחלטה לצאת למסע החיפוש והמחיר שבצידו, ועד לשלב האיתור והמפגש, באם מתקיים. גרנט עצמה ציינה כי המוטיבציה שלה בסדרה הוא סיפורה האישי, שבו הופרדה מהוריה בגיל צעיר.[5][6]

הסדרה זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה לסדרה העובדתית הטובה ביותר לשנת 2016.[7][8] הסדרה שודרה בין 2011 - עד אמצע 2017 בשידורי רשת בערוץ 2, והחל מ-6 בנובמבר 2017 בערוץ 13.

עונות שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1 (2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: תמונה משפחתית - אחרי 33 שנים, דליה, פרח וקאיש מחפשים אחר שני אחיהם, נילי ושי, שנמסרו ביחד לאימוץ כשהיו קטנים, במשפחה שהתפוררה על רקע הזנחה של האם הביולוגית.
פרק 2: אין כמו אבא - חנה שגדלה עם אמא שהתנכרה ואב חורג יוצאת לחפש ברוסיה אחרי אביה הביולוגי שידוע שוויתר עליה שלוש פעמים. וגם המשך סיפורם של דליה פרח וקאיש ואחיהם שאומצו, והפעם - המפגש עם האחות הבכורה קלאודיה שלא שותפה בדבר הגילוי, כיוון ששמרה על קשר עם האם הביולוגית.
פרק 3: "למה וויתרו עלי?" - אלונה שנמסרה לאימוץ ברומניה בגיל 4 על ידי אחותה, מחפשת אחר אחיה האובדים ואחר הסיבה שנמסרה לאימוץ.
פרק 4: חלומה של בטי - אחרי 42 שנה, בטי מחפשת בצרפת את אחיה האובד, אחרי שניתק הקשר ביניהם במריבה על רקע דתי, רק כדי לגלות כי הוא נפטר אחרי חיים של טרגדיה.
פרק 5: לבד מול כולם - אחרי 15 שנה, התאומים קארן וארי שנמסרו לאימוץ יוצאים לחפש בארץ את אחיהם למחצה ואת הסיבה שאומצו. וגם סיפורו של עמי שמאתר את בנו אבי בארצות הברית, 30 שנה אחרי שחזר לחיפה מטיול ושהייה בארצות הברית, כשהוא מותיר אותו בן 1/2 שנה.
פרק 6: תקוות גדולות - עוד טרם עלייתו לארץ, ארקדי ראה את אביו פעם אחת בגיל שש ולפני 17 שנה. הוא מחפש אותו בקירגיזסטן ופוגש אותו בפעם האחרונה לפני שזה נפטר. וגם סיפורו של אורי שחק, טייס פנטום שנחשב למת במלחמת יום כיפור ומחפש אחר המתווך האירופאי, כומר הולנדי בשם יוחנן סנוק, שהציל את חייו בשבי.

עונה 2 (2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: מחפשת תשובה - תהילה שגדלה אצל סבתה מאחר שאמה לא הייתה כשירה לטפל בה, יוצאת לחפש בארץ ובצרפת אחר אביה שאותו מעולם לא פגשה.
פרק 2: תעלומה בגרמניה - לפני 22 שנה, בהיותה בת שנה וחצי אמה הגרמנייה של רחלי הלכה ולא שבה ואף נטשה גם את אחותה למחצה בת השש. רחלי יוצאת למסע בעקבות אמה ואחותה האובדות.
פרק 3: הגילוי הדרמטי של מרינה - עד גיל 10 וחצי בהגיעה לארץ לפנימייה, גדלה מרינה בבתי יתומים ברוסיה. היא יוצאת לחיפוש אחר אמה האובדת, אך דווקא ביום הגדול הדחייה מצד האם משבשת הכל.

עונה 3 (אפריל 2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: ליסה מחפשת את אמא - ליסה מקהילת העבריים מחפשת את אמה האובדת באמריקה 29 שנים לאחר שהאם גורשה מישראל כשהיא מותירה את ליסה ואחותה הקטנה מאחור.
פרק 2: המפגש עם אבא - בת חן עלתה עם אמה לארץ בעליית שלמה ונותקה כך מאביה ומחפשת אותו באתיופיה אחרי 20 שנה. וגם המשך סיפורה של ליסה - ליסה מספרת לאחותה על הגילוי.
פרק 3: בני נחטף מידי אמו - בני עלה לארץ עם אביו במבצע שלמה כשאימו נשארת מאחור מסיבה כלשהי. הוא מחפש את אמו באתיופיה אחרי 20 שנה.
פרק 4: שירין חוזרת לאמה - לאחר 14 שנה, שירין שנחטפה על ידי אביה באוזבקיסטן, מתאחדת עם אמה אנג'לה, שנאלצה לעלות לארץ בלעדיה.

עונה 4 (אוקטובר 2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: חוזרת לגיהנום - טניה שנחטפה ממולדובה לישראל בסחר נשים מחפשת את אמה 32 שנה אחרי שנטשה אותה.
פרק 2: המסע לעזה - סברי ולטיפה, זוג פלסטינים מעזה, מחפשים אחר בנם האובד מזה 33 שנה.[9]
פרק 3: האב הנעלם - סוניה ושתי אחיותיה למחצה, אורטל וליטל מחפשות אחר אביהן האובד במאוריציוס.
פרק 4: חוזרת לאמא - המשך סיפורה של שירין שחזרה לאמה אחרי 14 שנה.

עונה 5 (מאי 2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: שומרת אחותי - 62 שנה אחרי שלא ראו את אחיותיהם, סימי שרה ויהודה דהן, שלושה אחים ממשפחה של 14 נפשות שעלתה לארץ ללא שתי אחיות, יוצאים למרוקו למצאן.
פרק 2: מסתבכים במרוקו - המשך המסע לחיפוש האחות במרוקו בעקבות רמזים על הימצאות האחות. וגם סיפורן של נג'את ושתי בנותיה שמאז שהתגלה שהן יהודיות הן נמלטות מהגיהנום מצד הבעל ומשפחתו המוסלמית ומחולצות לישראל.
פרק 3: זהות אבודה - גלית חושדת מילדות שהיא מאומצת ויוצאת למסע בעקבות אביה ואמה הביולוגים בטג'יקיסטן.

עונה 6 (אוקטובר 2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: בעקבות האם לפרו - מיגל, קלאודיה ומילי, שלושה אחים שמחפשים את אמם שנעלמה לפרו לפני 31 שנה, בעקבות אלימות במשפחה.
פרק 2: התעלומה עולה מדרגה - המשך המסע של שלושת האחים מיגל, קלאודיה ומילי לחיפוש האם בפרו.
פרק 3: ההסתבכות באתיופיה - יונסו שעלתה לארץ עם אביה בעליית הפלשמורה מחפשת באתיופיה את אמה שמסרה אותה לאביה בילדותה, על רקע תיבת פנדורה שנפתחת לפניה בהקשר של רצח ונקמת דם, ועל רקע אונס שיונסו עברה בילדותה.
פרק 4: איפה אבא שלי? - חני מנסה לאתר בארץ מי היה יכול להיות אביה, על רקע זה שאמה הייתה חולת נפש.
פרק 5: בעקבות האח האבוד - אחרי 60 שנה, שלושת האחים אריה, מאיר וחנה מחפשים אחר אחיהם למחצה מאמם ניצולת השואה וחושפים גם סוד משפחתי על האונס הקבוצתי שאמם עברה בידי הגרמנים כשהייתה ילדה.

עונה 7 (2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: חילוץ באפריקה - מארי, פרי אהבתם של ישראלית ואפריקאי מהרפובליקה המרכז-אפריקאית רוצה להגיע לישראל לחיות ולאתר את אמה וזקוקה לחילוץ.[10]
פרק 2: הילדה האמיצה - מישל מאתרת ברוסיה את אביה האובד שלא רוצה להימצא ולא מוותרת.
פרק 3: הגילוי המפתיע - יאנה מנסה לאתר ברוסיה את אביה חסר הבית ובדרך גם מגלה אח למחצה בבית יתומים.
פרק 4: מאחורי הקלעים - ריקי מגלה את הסוד שאמה הסתירה ממנה כל השנים על אביה בן המיעוטים וגם מאחורי הקלעים של סיפורי עבר.

עונה 8 (2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: הסודות של אבא - סוזנה ושלוש בנותיה, ברנדה ביאנקה וברברה, יוצאות לארגנטינה לחפש אחרי אב המשפחה בטו, שזכור כאב מסור עד שנעלם לפתע ביום אחד, לפני 32 שנה, כשהוא משאיר אותן בחובות ועם סימני שאלה לגבי חיים כפולים ועוקץ.
פרק 2: הדרמה מגיעה לשיאה - החלק השני של הסיפור של סוזנה ושלוש בנותיה. בטו מאותר בארגנטינה עם משפחה חדשה. משפחתו המקורית מפתיעה אותו ומתעמתת עמו עם המון כעס על העבר ובניסיון לקבל תשובות, וסוזנה האם מקבלת סוף סוף גט.
פרק 3: תודה לך, קוביאק - ישראל אורזך, ניצול שואה בן 90, יוצא למסע לחפש אחר גרמני בשם הרברט קוביאק, שהציל את חייו במחנה ריכוז ואותו חיפש כל חייו, כדי להגיד לו תודה לפני מותו. לאחר מסע ארוך של תחנות בזיכרונות הנוראים שלו, הוא מגלה כי לא ניתן למצאו ושעליו להפסיק את חיפוש חייו.
פרק 4: תפנית מדהימה - ישראל אורזך יוצא שוב למסע חיפוש אחר אדם נוסף שהציל אותו ממוות בטוח, ברוך מייסטר, "זקן היהודים" במחנה ושלגבי אופיו יש עדויות סותרות. במסע בעקבות נתיב הבריחה לארגנטינה לנאצים ומשתפי הפעולה איתן, הוא מגלה כי נפטר בגיל צעיר, אך מספיק לפגוש בבנו שעלה לארץ.
פרק 5: מגרוזיה[11] באהבה - אביה של אירמה, נעלם לפני 42 שנה והותיר אחריו עדויות לאלימות וקשר לעולם התחתון. למרות זאת, היא נחושה למצוא אותו ואת אחותה למחצה ומחפשת בגאורגיה וקנדה ומקומות נוספים, מגלה שנדודיו הובילו למותו בבדידות, אך מוצאת דווקא בארץ את אחותה למחצה.
פרק 6: סודות ושקרים - לוורוניקה ואמה רותי היה אב משפחה נפאלי שהיה דמות מסתורית עם עבר לא ברור. כיום אחרי מותו הן מבקשות לגלות את דמותו האמיתית ואת משפחתו וחייו בנפאל, ומגלות חיים כפולים עם נשים מרובות בישראל ונפאל.

עונה 9 (מרץ 2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: התעלומה המסתורית בברזיל - חלק א - ליאור, רחלי, גיל וחן שאומצו לישראל כחלק מסחר בילדים שהתקיים בשנות ה-80 בין כנופיות בברזיל וישראל, יוצאים לחפש את אמותיהם הביולוגיות בברזיל. הם מגיעים להיינרט מארגן הדרכונים המזויפים, לביתה לשעבר של מריבל, שומרת התינוקות, וביתה הנטוש של ארלט הילו, סוחרת הילדים.
פרק 2: התעלומה המסתורית בברזיל - חלק ב ואחרון - במחלקת החקירות לסחר בבני אדם מובילים את ליאור למשפחה פוטנציאלית ולבדיקת ד.נ.א איתם, את גיל לאישה עם מספר זיהוי שהופיע ב"מסמכי האימוץ" לכאורה, אך רק רחלי מגיעה בעקבות רישום ביה"ח שבו נולדה לאמה הביולוגית יולנדה. במסמכים של חן לא נמצא אף נתון אותנטי.
פרק 3: המסע של יסמין סידו - יסמין, סיפור רווחה מדימונה, שאמה מזל נפטרה בילדותה, תוך סירוב לחשוף מי היה אביה, אחיה נמסר בסתר לאימוץ ועברה ניצול מיני במשפחות אומנות, מבקשת לגלות מי מבין הגברים הרבים שניצלו את תמימותה של אמה וגם הכו אותה היה אביה, וצופית מפסיקה את החיפוש בעקבות הגילויים.
פרק 4: המסע של חיים אלפסי - אחיה למחצה של יסמין סידו, שגדל באימוץ, מחפש בדימונה אחר אבא בשם יוסי נחמני, שלפי המידע היחיד עליו היה עבריין והכה את נשותיו. הוא מגלה אותו בדימונה כאיש מזדקן וערירי שחולה בסרטן, ושבמפתיע חיכה לו כל השנים, וגם אחים נוספים למחצה מנשותיו השונות.

עונה 10 (נובמבר 2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: אבודים במרוקו - פרק 1 - לפני 50 שנה במרוקו, אסתר, בתה התינוקת של מארי פרץ נחטפה בידי המטפלת המוסלמית ומשהקימה מהומה, שלושת הילדים האחרים נלקחו בידי רשויות הרווחה מטעם הקהילה היהודית, תוך האשמתה בסחר, הזנחה וטירוף. במסע למרוקו, היא מתעמתת עם הקהילה וסימנים ראשונים לגבי אסתר, שחיה בשכונה בשליטת דאעש.
פרק 2: אבודים במרוקו - פרק 2 - צופית מצליחה לשים את ידה על תיק הרווחה שהוסתר ממרי, וממנו עולה כי שלשות הילדים נמסרו למשפחות יהודיות בצרפת, כשילדה אחת הופרדה למשפחה אחרת, וסימנים למעשים לא כשרים בתהליך. ויקטור ושולמית שנמסרו לאותה משפחה מאותרים בישראל ומתאחדים עם אמם והאחים שנותרו בידיה.[12]
פרק 3: אבודים במרוקו - פרק 3 ואחרון - ויקטור ושולמית ממשיכים בחיפושים בצרפת בעקבות האחות השלישית מתיק הרווחה, זרי. במסמכים נוספים שמתגלים, ראיות למניע כספי, הפרדה מכוונת של זרי, ומידע שהוסתר מהמשפחות המאמצות. כשזרי מאותרת, היא מגלה כמו אחיה, את האמת, שמעולם לא ויתרו עליה בשום מסמך ומתאחדת עם אמה ואחיה.
פרק 4: אבודים בלבנון - המסע מתחיל - בתקופה בה צה"ל ישב בדרום לבנון החליטה זינאב, מכפר מזוהה עם צד"ל, להימלט לישראל לאחר שאביה רצה לאלצה להתחתן עם גבר נכה והקשר נותק לחלוטין עם נסיגת צה"ל. עיתונאית טורקייה נשלחת ליצור קשר עם בני משפחתה של זינאב ולשכנע אותם לבוא ולפגוש אותה בטורקיה ומסתבכת.
פרק 5: אבודים בלבנון - החלק השני והאחרון - העיתונאית הטורקיה משוחררת מחקירת חזבאללה ומשפחתה של זינאב, שחלקם כנראה כבר מעורב בארגון, מבקשת דרכה הוכחות מצולמות לסיפור שזינאב מתגוררת עכשיו בטורקיה, ולבסוף, רגע אחרי שהסכימו לפגישה שם, מסכימים לדבר איתה רק בווידאו-צ'ט, ולשמור כך על קשר.

עונה 11 (פברואר 2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: ליבי מחפשת את הוריה האבודים ברוסיה - ליבי נולדה בשם לובה ברוסיה וגדלה עם אמא אלכוהוליסטית שזכור שעסקה בזנות ואחותה עד גיל 5 וחצי, עד שהוצאה לבית יתומים ומשם אומצה לישראל. היא יוצאת במסע אל עברה אותו מחקה מזכרונה ומגלה את אביה הביולוגי, ז'ורבה יבגני, אדם חסר בית ואסיר משוחרר, אך כזה שחיכה לה כל השנים.[13]
פרק 2: כנגד כל הסיכויים, האם ליבי תמצא את אמא? - המשך המסע של ליבי. בחיפוש אחר אמה ילנה ליבי מגלה שהיא הביאה עוד חצי אח ואחות אחריה שגם הם נלקחו מאמם לאימוץ, וכשהאם מאותרת היא פוגשת בה ומגלה שהיו לה חיים נורמטיביים עד שהיא נאנסה באכזריות על ידי חמישה גברים והידרדרה לאלכוהול וחיים לצד גברים מכים.
פרק 3: סיגי במסע בעקבות אביה ובעלה - סיגי גדלה על סיפור שאביה הארגנטינאי נהרג בשבי, אך גילתה בבגרותה שלמעשה נעלם מרצונו. בפרק חיפוש אחר אביה מריו בדרום, אך רגע לפני המפגש עם משפחת הנפטר, מתבררת טעות בזיהוי. תוך כדי מתעורר רצון לחיפוש אחר הגרוש האלים קלאדיו שנעלם לארגנטינה לפני 16 שנה והשאיר אותה בחובות.
פרק 4: סיגי מחפשת את בעלה ואביה בארגנטינה - חלק 2 - סיגי וילדיה טל ושני ממשיכים את המסע בעקבות האב בארגנטינה ומתברר כי דפוס הנוכל והאב האלים המשיך גם עם המאהבת שאיתה ברח, והם פוגשים את האחים למחצה. משם הם מגלים את מקום הימצאו של האב עם אישה שזה עתה נישא לה ומתלבטים אם להיפגש ולהתעמת איתו.
פרק 5: סיגי סוגרת מעגל עם בעלה לשעבר ומגלה פרטים על אביה - סיגי וילדיה מתעמתים עם קלאודיו שמקבל אותם בחיבוק, מביע חרטה וחותם על מסמך החובות, ובאותה עת מתברר שאביה נפטר ושאחיה למחצה שהותיר, מרטין, מסרב להפגש אך אימו מגוללת לצופית סיפור דומה לזה של סיגי ואמה. אחרי חצי שנה מרטין מתרכך ומגיע לארץ לפגוש בה.
פרק 6: נועה מחפשת את אביה שמעולם לא הכירה בישראל - נועה ותומר שנלקחו מידי אמם גלית על ידי הרווחה ופגשו בה לאחר 24 שנה, שבים אליה שוב בחיפוש אחר אביה של נועה, אורי, ותוך כדי מגלים שיש להם אמא מוזנחת כתוצאה מהיעלמותם מחייה ולא להפך. האב אורי מאותר ומתרגש לגלות שיש לו בת ונועה נפתחת רגשית לאמה כתוצאה מהגילויים.
פרק 7: המסע של תומר - תומר, האח למחצה של נועה בעקבות סיפור אביו המנוח, שהיה לוכד נחשים כריזמטי, אניגמטי ובעל מעללים רבים עם נשים ונרצח במפתיע, מידע שנודע לו בגיל 18. הוא מגלה בפרק אחות למחצה שחיה כיום בניו יורק, אך היא מתלבטת אם לפגוש בו וממש אחרי שהיא מסכימה סוף סוף היא לא מסוגלת נפשית לעשות זאת.

עונה 12 (אוקטובר 2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: לאן נעלמה פלר? - חלק א' - לפני 30 שנה נחטפה פלור, בתו של יצחק צרפתי, מגן ילדים בתל אביב בידי שני בריונים ואמה היפנית מימי ונעלמה. יצחק יוצא למדינה האסייתית בהתחקות אחריהן ומגלה שזו תופעה נרחבת שהרשויות מחפות עליה מתוך הבנה תרבותית למעשי חטיפות אם ושלאם היו חיים כפולים עוד טרם נפרדו דרכיהם.
פרק 2: לאן נעלמה פלר? - חלק ב' - החקירה מעלה שמימי ופלור, יחד עם גבר אמריקאי בשם שמידט, עקרו אחרי שנתיים ביפן לפרבר עשיר בקליפורניה. בלוס אנג'לס שמידט מתאר נישואין קצרים עם מימי אך אין לכך אימות. צופית מתעמתת עם יצחק לגבי מה הצד שלו בסיפור? ומסמכי גירושין של מימי מ-2017 מגבר נוסף עולים על עקבותיה.
פרק 3: לאן נעלמה פלר? - חלק ג' - יצחק מתעמת עם מימי שמטיחה בו שהתעלל בה ולכן עזבה ולקחת את הבת. צופית גם שומעת ממנה שיצחק לא רצה להחזיר כלל את הבת ואיים עליה שתחזור אליו. סימנים נוספים לדברים מפוקפקים שמימי עשתה כדי לטשטש את עקבותיה שלה ושל בתה ומימי פולטת בטעות את שמה החדש של בתה.
פרק 4: לאן נעלמה פלר? - החלק האחרון - פלר מאותרת בקליפורניה וכועסת על מה שמתגלה לה בדבר החטיפה. במפגש מרגש עם אביה היא מתארת יחסי קרירות ושקרים מצד אמה, ושגם היא כמו אביה חיפשה וכמהה לו במשך 30 שנה ושאמה סרבה לנדב לה פרטים מלבד טיעוניה שהוא איש רע ומתעלל. היא נוסעת ומתאחדת גם עם המשפחה המורחבת בישראל.[14]
פרק 5: פרק סיום העונה - מרים, כהת עור בת 41 מסטוקהולם יודעת רק שהיא מאומצת מישראל ושאמה נתנה לה את שמה. מסמכי האימוץ המפוקפקים ונסיעתה לישראל מגלים אמא מוסלמית-בדואית, במקור מהשטחים וממשפחה עבריינית, שנכנסה להריון בגיל 17 ונאלצה להסתיר על רקע כבוד המשפחה. תחת מעטה של סודיות הבת והאם נפגשות.

עונה 13 (2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: התאומות משוודיה - סיפורן של אמה ומתילדה (מונה ויסמין), תאומות שוודיות שגילו כי נולדו בישראל ואימם מתה בלידה. הסיפור מתחיל הכי תמים כשמתוכו משתחרר סוד מזעזע אחרי שלושה עשורים.
פרק 2: הדרמה בחדר לידה - המסע של צופית גרנט והתאומות השוודיות נמשך בארץ. עדותן של מיילדות שנכחו בתהליך לידתן נחשפת, האם ייתכן שתעלומת החיפוש אחר הורי התאומות הופכת לתעלומת רצח?
פרק 3: מי הרעיל את אמא? - המסע של צופית והתאומות השוודיות ממשיך, והפעם צוות אבודים מאויים על ידי קרובי התאומות המסרבים לשתף פעולה בחקירת הרצח של אמם של התאומות, וו'רדה עבדאללה.
פרק 4: בשם האב - המסע של צופית גרנט והתאומות השוודיות מגיע לסיומו. אחרי לא מעט לבטים התאומות מחליטות להתייצב מול אביהן ג'מאל איברהים, שישב על רצח אימן וטוען לחפותו, בידיעה שרק מפגש פנים אל מול פנים יסגור להן מעגל.
פרק 5: הילדים של סוניה - חלק א' - צופית גרנט יוצאת למסע חדש ביפו יחד עם יובל ודניאלה שנמסרו לאימוץ, ומחפשים מי היה אביהם ואולי אחיהם ואחיותהם ומה הסוד הגדול שהסתירה אימם סוניה-שמחה לוי?
פרק 6: הילדים של סוניה - חלק ב' - צופית גרנט ושני ילדיה של סוניה ממשיכים במסע לגילוי עברה של אימם. האם אבותיהם הם גברים מזדמנים ממועדוני יפו? ומפגש עם נהג המונית המסתורי שחי עם אמם כמה שנים שופך מעט אור על התעלומה.
פרק 7: הילדים של סוניה - חלק ג' - המסע של צופית גרנט וילדיה של סוניה ממשיך, סוניה לקחה איתה סוד גדול לקבר. האיש שגידל את סוניה כמו אבא, מתברר כאבא של הילדים שלה.

עונה 14 (מאי 2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: המסע של ארז, חלק א' - ארז פרץ נולד ברומניה וגדל בבית ילדים בתנאים קשים כאחד מ"ילדי צ'אוצ'סקו", עד שאומץ על ידי זוג ישראלים. הוא ידע לספר שבשלושת החודשים הראשונים לחייו הוא היה עם אימו או סבתו, אבל החיפושים בארץ הולדתו מגלים שהפרטים היו שגויים. פריצת דרך בחקירה מובילה לשיחת טלפון ראשונה בין צוות אבודים לבין אמו הביולוגית.
פרק 2: המסע של ארז, חלק ב' - המפגש עם אימו הביולוגית של ארז, שנדמה היה שיקרה רגע אחרי שנמצאה, נתקל בקשיים בגלל סוד מטריד מעברה על הריון לא רצוי בגיל 17 "בנסיבות לא משמחות" שמוסתר עד היום ממשפחתה, אך בסופו של דבר היא מתרצה ומסכימה לפגוש ולהתאחד איתו.
פרק 3: המסע לאמת של לירן, חלק א' - היא נולדה ברומניה כאוולין ואומצה לישראל. מאוחר יותר עברה הליך לשינוי מין והפכה ללירן. בחיפושים הוא מגלה מבן זוגה האחרון של אימו כריסטינה, שנפטרה זה מכבר, שבעברה עסקה בזנות ומכרה אותו יחד עם שתי אחיותיו, בשתיקת הרשויות, ומאוחר יותר ניסתה גם למכור את ילדיו המשותפים עימו. לירן מתאחד עם דניאל ואנה אחיו למחצה.
פרק 4: המסע לאמת של לירן, חלק ב' - לירן מחפש אחר אביו הביולוגי, כריסטין, והעדויות עליו הן כי היה אדם מפוקפק שישב בכלא וברח לספרד, לא ברור אם בהקשר לילדיו שנעלמו. כריסטין נאתר למפגש חם עם לירן, בו הוא מכחיש כל קשר לחטיפה בטענה שהאם סיפרה שנמסר לאימוץ בזמן שישב בכלא על עריקות. האב גם מקבל בחום את בנו כטרנסג'נדר.

עונה 15 (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: החזרה למרוקו, חלק א' - חמש שנים עברו מאז שמרי פרץ התאחדה עם 3 מילדיה 50 אחרי שנה שנלקחו, אבל ילדה אחת, אסתר שמה, עדיין לא נמצאה. קצה חוט חדש מוביל שוב לקזבלנקה וצוות "אבודים" יוצא שוב בעקבות האחות שנחטפה בילדותה.
פרק 2: החזרה למרוקו, חלק ב' - בעקבות מידע על זהותה של החוטפת של אסתר בהיותה תינוקת, צוות אבודים יוצא לחקירה סמויה בביתה של פטנה חלאווי, החוטפת, וזו מתוודה שיש לה בת מאומצת. בינתיים מרי פרץ וילדיה מבקרים ביקור אמוציונאלי בבית ילדותם במרוקו ממנו נלקחו מאימם.
פרק 3: החזרה למרוקו, חלק ג' - באחת מהבדיקות הדי.אנ.איי שנעשות בעקבות פניות למערכת מתגלה כי הבת "המאומצת" של פטנה חלאווי החוטפת היא אסתר (פיירוז חלאווי). אסתר מספרת לצופית על ילדותה הקשה עם החוטפת המתעללת ושבגיל 14 נודע לה שהיא מאומצת. מאוחר יותר נודע לה גם שנלקחה מהיהודים. אסתר מתאחדת עם אמה ואחיה הביולגיים.
פרק 4: החזרה למרוקו, החלק הרביעי והאחרון - צופית ומשפחתה של מרי מחליטים להגיש תלונה למשטרה המרוקאית בגין החטיפה לפני 55 שנה. לראשונה מרי פרץ מתעמתת במשטרה עם החוטפת, אך כיוון שההליכים מתעכבים צופית פונה לחוטפת שתספר לעיני המצלמות את סיפורה. לאחר מכן, אסתר באה לבקר בארץ ומצהירה שהיא חוזרת לשמה המקורי אך לא לדת היהודית.
פרק 5: תעלומה בבולגריה, חלק א' - בת חן ושונטל, אלבנה ונדקה בשמן המקורי, אומצו באותו יום ומאותו בית יתומים בבולגריה אל חיק שתי משפחות ישראליות בקיבוץ. הן יוצאות עם צופית והצוות לבולגריה בעקבות עברן והפרטים המעטים בידם אודות העורכת דין שמסרה אותן ומבקרות גם בבית היתומים הנטוש ממנו נמסרו.
פרק 6: תעלומה בבולגריה, חלק ב' - מסמכי האימוץ במשרד הרווחה בבולגריה מראים כי בת חן היא צועניה. קצה חוט מוביל את צופית וצוותה אל הכפר בו נולדה ואל אמה ואביה הביולוגיים והיא מתאחדת איתם ועם אחיה וכך גם מתברר שנמסרה עקב עוני קיצוני של המשפחה ולחציה של הסבתא, וחששותיה לגבי האפשרות כי נמסרה בעבור כסף מתפוגגים.
פרק 7: תעלומה בבולגריה, חלק ג' - קצה חוט מגלה כי שונטל היא גם כן צועניה ואמה היגרה מבולגריה לגרמניה. כשהיא מאותרת שם מתגלה כי בניגוד לחששותיה של שונטל היא חיכתה לה כל החיים ושמסרה אותה כי הייתה צעירה חסרת אמצעים שבעלה דאז נטש אותה. שונטל מתאחדת עם אמה ואחיה.

עונה 16 (מאי 2023)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1: המסע לקזחסטן, חלק א' - דיאנה ושיר, תאומות בנות 22 שנולדו באלמטי קזחסטן למשפחה ענייה במיוחד, ואומצו על ידי זוג ישראלים אמידים. הן יוצאות למסע בעקבות האב שויתר עליהן כשהיה בכלא, זהות האם, והאם הן באמת אחיות. האב הרוסי מגלה כי אינו האב הביולוגי מאשתו דאז קזרינה ילנה באלמטי ושיש להן שתי אחיות.
פרק 2: המסע לקזחסטן, חלק ב' - המסע של שיר ודיאנה מגיע לשיא במפגש עם האמא, שחיה בעוני קיצוני עד קבצנות ומעידה שהרתה מאונס וכי הן נלקחו ללא ידיעתה והסכמתה כשהיו חולות והיא השאירה אותם בבית ילדים באופן זמני ושתמיד חיפשה אותן. התאומות מתאחדות גם עם אחיותיהן.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלש העונות הראשונות של הסדרה לוו במוזיקת ספריה. ב 2013, עם כניסתו של הבמאי דוד דרעי לעבודה בסדרה, החל להלחין לה מוזיקה מקורית המוזיקאי יונתן בר גיורא. במהלך העונות הופקו לפרקי הסדרה השונים, לצד עשרות שעות של מוזיקה מקורית, גם מספר שירים שנכתבו והופקו במיוחד, לצד גרסאות כיסוי לשירים קיימים שהותאמו לנושאי הפרקים. בר גיורא היה מועמד פעמיים לפרס האקדמיה על עבודתו כמלחין בסדרה.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לתוכנית 10 מועמדויות (כולן של האקדמיה הישראלית לטלוויזיה) מתוכן זכייה אחת בפרס "הסדרה העובדתית הטובה ביותר" בשנת 2016. 4 מועמדויות הן בתחום ההפקה על "הצילום הטוב ביותר" ועל "המוזיקה המקורית הטובה ביותר". החל מ-2012 מתמודדת התוכנית בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה ברצף (למעט פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2018).

שנה טקס פרס המועמד/ים תוצאה
2012 פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2012 סדרת התעודה הטובה ביותר אבודים מועמדות
הצילום הטוב ביותר אבנר שחף מועמדות
2013 פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2013 סדרת התעודה הטובה ביותר אבודים מועמדות
המוזיקה המקורית הטובה ביותר יונתן בר גיורא מועמדות
הצילום הטוב ביותר אבנר שחף מועמדות
2014 פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2014 סדרת התעודה הטובה ביותר אבודים מועמדות
המוזיקה המקורית הטובה ביותר יונתן בר גיורא מועמדות
2015 פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2015 סדרת התעודה הטובה ביותר אבודים מועמדות
2016 פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2016 הסדרה העובדתית הטובה ביותר אבודים זכייה
2017 פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2017 הסדרה העובדתית הטובה ביותר אבודים מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]