אביטל דיקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אביטל דיקר
אביטל דיקר, 2004
אביטל דיקר, 2004
לידה 29 בנובמבר 1964 (בת 59) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אביטל דיקר (נולדה ב-29 בנובמבר 1964) היא סופרת ועורכת דין ישראלית. בעברה הייתה שחקנית וכיכבה בסרטים כגון "החיים על פי אגפא", "הקיץ של אביה", "קשר דם", "ג'נאם ג'נאם" ועוד.

קורותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה כבת בכורה למשפחה בת שתי בנות. אביה נהרג מפגיעת פגז במלחמת ששת הימים, במהלך שירותו כקצין חבלה. כשהייתה בת 12 נישאה האם בשנית ובני הזוג עסקו שניהם בעריכת דין. עד גיל עשר גרה בשכונת רחביה בירושלים ואחרי כן גדלה בצפון תל אביב.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיקר למדה משחק בבית הספר למשחק ניסן נתיב ובמכון לי שטרסברג לתיאטרון ולקולנוע בניו יורק. תפקידה הראשון בקולנוע היה בסרט "פוטו רומן", סרטו של אסי דיין בשנת 1987. התפרסמה לראשונה בזכות משחקה בסרט "הקיץ של אביה", בשנת 1988. לאחר מכן קיבלה תפקידים שונים הן בקולנוע הישראלי והן בסרטים הוליוודיים כגון "טריפל בוגי" (1991), "ליל הקשת" (1994) ו"החטא ועונשו" (2002). בשנת 1992 השתתפה דיקר בסרט "החיים על פי אגפא" וזכתה על הופעתה בו בפרס אופיר לשחקנית המשנה.הופיעה גם בסרט ״שירת הסירנה״(1994).

בתיאטרון הופיעה דיקר בין השאר בהצגות "הזוג המוזר" ו"על עכברים ואנשים", וזכתה על תפקידה בהצגה "מי מפחד מווירג'יניה וולף?" בפרס התיאטרון הישראלי לשחקנית משנה לשנת 1997. הופעתה הראשונה בטלוויזיה הייתה בשנת 1996 בסדרה "רמת אביב גימל", בשנת 2003 הופיעה דיקר בסדרה "אסתי המכוערת" ומאוחר יותר גם בסדרות ההמשך "אלביס, רוזנטל והאישה המסתורית" ו"אלביס". כל הסדרות שודרו בערוץ 2.

עיסוקים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־2005 פצחה דיקר גם בקריירת דוגמנות, כאשר נבחרה להוביל את צילומי קולקציית קיץ 2005 של מעצבת האופנה אורלי גולן. ב־2007, לאחר גירושיה מגבעון שניר, פרסמה דיקר שני רומנים, "מאז הלילה ההוא" ו"יומן על רומן שהיה". במקביל החלה לכתוב בעיתונות.

סיימה לימודי משפטים וממשל במרכז הבינתחומי הרצליה ב-2015 ועובדת מאז בתחום עריכת הדין[1].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נישאה שלוש פעמים. בגיל 24 נישאה לאמריקאי בניו יורק. בעלה השני היה סופר ואיש עסקים. נישאה בשלישית לבמאי ואיש העסקים גבעון שניר. השניים חיו יחד שמונה שנים. דיקר היא אם לשתי בנות.

ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]