אבי לרנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבי לרנר
לידה 13 באוקטובר 1947 (בן 76)
חיפה, פלשתינה (א"י) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבינועם (אבי) לרנר (נולד ב-13 באוקטובר 1947) הוא מפיק סרטי קולנוע ישראלי-אמריקאי, בעיקר סרטי פעולה הוליוודיים. הוא המייסד והמנכ"ל של חברת ההפקות Millennium Films.

חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרנר נולד בחיפה, כשנה לפני קום מדינת ישראל. הוא גדל והתחנך בעיר הולדתו. הוא שירת בצה"ל במהלך מלחמת ששת הימים בצנחנים. בריאיון לפנאי פלוס ציין שהשתתף בקרב על רפיח לפני החדירה לתעלת סואץ. השתתף גם בתור חייל מילואים במלחמת יום כיפור. בראשית הקריירה שלו עבד באולמות קולנוע בתל אביב, אולם בגיל צעיר עבר לדרום אפריקה, שם הוא הפיק מספר סרטים והיה הבעלים של רשת בתי קולנוע. הוא עבר ללוס אנג'לס בראשית שנות התשעים. ב-1991 התמנה לנשיא חברת ההפקה וההפצה העצמאית Global Pictures.

לרנר ייסד שתי חברות הפקה ביחד עם טרבר שורט, דני דימבורט ואחיו דני לרנר: Nu Image ו-Millennium Films. החברות מפיקות מגוון סרטים, אם כי רובם הם סרטי פעולה. הללו מופקים ומצולמים בבולגריה, שם יש לו סטודיו שהיה מחסן בעידן הקומוניסטי. בבעלות חברות הסרטים שלו גם האולפן First Look Pictures.

ללרנר 3 ילדים.

כוכבי הפעולה בסרטיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחלק הארי של סרטיו של לרנר הופיעו כוכבי פעולה שהיו בשיאם בשנות השמונים והתשעים: ז'אן-קלוד ואן דאם, סטיבן סיגל, וסלי סנייפס, דולף לונדגרן וצ'אק נוריס, והם בדרך כלל משווקים ישירות לווידאו. לרנר הפיק את "רמבו" בכיכובו של סילבסטר סטאלון ואת "רצח מוצדק" בכיכובים של רוברט דה נירו ואל פצ'ינו אותם הפיקו החברות Millennium Films ו- Emmett Furla Films. [1] כיום הוא מפיק את הסרטים "ניתנים להקרבה" ו"אדגר אלן פו", שאת שניהם יביים סילבסטר סטאלון. בנוסף לרנר הפיק את הסרטים "בלתי נשכחים" ו"בלתי נשכחים 2" שגם הם בבימוי של סטאלון ובכיכובם של כל כוכבי סרטי הפעולה [פרט לסטיבן סיגל בגלל סכסוך שלו ושל לרנר]. סרטים נוספים של לרנר הם: "סוף המשחק" בכיכובו של קובה גודינג ג'וניור וג'יימס וודס, "אדיסון" בכיכובם של מורגן פרימן, קווין ספייסי וג'סטין טימברלייק, "לוחמי החופש" בכיכובו של פיטר פונדה, וכן את הסרטים "16 רחובות"; "הדליה השחורה" ואיש הקש. ב-2014 הפיק את הסרט "אנשים טובים" בכיכובו של ג'יימס פרנקו, וסרט "לפני שינה" עם ניקול קידמן על פי ספר של ס. ג'. ווטסון. בשנת 2019 הוא הפיק את הסרט "רמבו 5: המשחק האחרון", החמישי בסדרת סרטי "רמבו". בשנת 2020 הפיק את הסרט ״לכודים תחת אש״ המבוסס על סיפורם האמיתי של 54 חיילים אמריקאים שהותקפו על ידי מעל 400 לוחמי טאליבן (במאי רוד לוריא).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אבי לרנר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Movie Reviews: 'Shrek the Third', Studio Briefing, Imdb, 17 May 2007