אבי פרץ (זמר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבי פרץ
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 בדצמבר 1965 (בן 58)
בת ים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבי פרץ (נולד ב-18 בדצמבר 1965) הוא זמר, מלחין ויוצר ישראלי במוזיקה הים-תיכונית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרץ נולד וגדל בבת ים. סבו היה פייטן מפורסם במרוקו. מגיל צעיר למד לנגן על קלידים, ובגיל 13 החלה הקריירה המוזיקלית שלו.

בשנת 1993 הגיעה פריצתו הגדולה עם השיר "קשה לי" (מילים ולחן: דני שושן), שהפך ללהיט ענק תוך זמן קצר. באמצע השנה הוציא את אלבום הבכורה שלו, "גלגל הזמן", שממנו בלטו גם החידוש ל"שיר אהבה ישן ("אניטה וחואן") ו"יום ועוד יום" (מילים ולחן: גבי דהאן) האלבום זכה להצלחה גדולה, נמכר במאות אלפים והסינגלים שקידמו אותו הושמעו רבות בתחנות הרדיו. ניסים בן חיים הפיק את האלבום, ומנחם (מיכי) חייק עיבד את השירים באלבום. בסוף שנת 1993 הוציא את אלבומו השני, "אליך", שהצליח אף הוא. השירים הבולטים ביותר מהאלבום היה חידוש לשירו של אריס סאן "זוג או פרט" ("ערב ערב"), וכן "אמור אמורה" (מילים ולחן: דני שושן). אושר כהן, מיכי חייק ויניב שושן עיבדו את שירי האלבום. באותה שנה, בעקבות פתיחתה של התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, הקליט פרץ בדואט עם מרגלית צנעני את השיר "התחנה המרכזית" (מילים: יואב גינאי, לחן: יוני רועה, עיבוד: אריה ברקוביץ').

בשנת 1995 יצא אלבומו השלישי "לך שרתי", בו בלטו שיר הנושא (מילים ולחן: דני שושן), "ישנה עיר" (מילים: יהודה אופן, לחן: אלי קניאל) שבמקור שייך לנועם קניאל וחודש על ידי מס' זמרים בז'אנר הים תיכוני כמו אוריאל שלומי ומשה הלל, וחידוש ל"שירו של שפשף", שביצע במקור מאיר בנאי.

בשנת 1997 הוציא את אלבומו הרביעי "שלווה", אשר כלל חידושים לשירים שהלחין יאיר רוזנבלום: "אוריאנה", שהתפרסם בביצועה של רבקה זהר, חידוש ל ל"שיר של יום חולין" בדואט עם ירדנה ארזי, "היה לי חבר היה לי אח" ו"מיכלי", שיר שכתב רוזנבלום לחברתו לפני מותו והוקלט לראשונה (עם טעות בהדפסה, בה נכתב "מיכאלי" במקום "מיכלי").

בשנת 1998 יצא אוסף כפול שכלל את מיטב שיריו של פרץ וכן ארבעה שירים חדשים: "בך מאוהב" (מילים: דני שושן), "אור שבעת הימים" (מילים: דודו ברק, לחן: אבי טולדנו), גם הוא בדואט עם ארזי, "זה הלילה" (מילים ולחן: אביחי מליחי) ו"התחנה המרכזית" בדואט עם מרגלית צנעני, שהוקלט 5 שנים קודם לכן. בנוסף נכללו באלבום קטעי בונוס, שירים מהופעות, ורמיקס לשיר "קשה לי".

בשנת 1999 הלחין וביצע את שיר האליפות של קבוצת הכדורגל הפועל חיפה "אדום עולה עולה" (מילים: אהוד מנור, עיבוד: קובי אושרת ואבי פרץ)

בשנת 2001 יצא אלבומו "כל פעם מחדש". מתוך האלבום הזה יצאו השירים "שוב לשוב" שכתב יוסי גיספן, הדואט עם הזמר אוריאל שלומי "אהובה" ו"כל פעם מחדש" (בשניהם - מילים: רחל שפירא), שהגיע למקום השני בפסטיבל הזמר, שחזר באותה שנה באופן חד פעמי. בניגוד לאלבומיו הקודמים, באלבום זה עיבד פרץ את כל השירים. תשעה מתוך עשרה לחנים נכתבו על ידיו.

פרט לביצוע שירים, פרץ גם כתב שירים לאמנים רבים, ביניהם מרגלית צנעני ואלי לוזון.

בשנת 2004 יצא השיר "לך" שכתב יוסי גיספן והלחין פרץ בעצמו, וזכה להצלחה.

בשנת 2006 חמש שנים לאחר אלבומו הקודם, הוציא פרץ את הסינגל "קטנטנה" (מילים: יוסי גיספן), שאותו גם הלחין ועיבד. השיר זכה להצלחה בערוץ 24 ובתחנות הרדיו. במרץ אותה שנה הוא השתתף בקדם אירוויזיון עם השיר "בואו נרקוד" (מילים: אבי פרץ, דורון אלימלך, שרון אביחלק, לחן: עדי לאון, עיבוד: דורון אלימלך ושרון אביחלק) שזכה במקום האחרון.

בשנת 2012 הוציא סינגל בשם "קיץ אמיתי" כהכנה לאלבום אולפן שתכנן להוציא.[1] באותה שנה כתב והלחין פרץ לאומן דודו דרעי את השיר "שמחת חיים", שנחשב ללהיט במוזיקה הים תיכונית הדתית.[דרוש מקור]

בשנת 2016 הפיק והלחין לדודו דרעי את הסינגל "בואי בשלום כלה".

ב-18 בדצמבר 2020 הוציא את השיר "הולכת לאיבוד" שכתבו והלחינו אבירם דרעי ומייק צ׳זנה, לעיבוד והפקה מוזיקלית של בנו שימי פרץ.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרץ נשוי ליעל, אב לארבעה בנים, וסב.

מתגורר בבת ים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "גלגל הזמן" (1993)
  • "אליך" (1993)
  • "לך שרתי" (1995)
  • "שלווה" (1997)
  • "האוסף הכפול" (1998)
  • "כל פעם מחדש" (2001)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]