אגרוף האל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אגרוף האל
The Fist of God
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת פרדריק פורסיית' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מתח וריגול
מקום התרחשות עיראק עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Bantam Press עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה שלגי
תאריך 1994
תרגום מיכאל אביב
מספר עמודים 367 (כריכה קשה)
סדרה
הספר הבא המניפסט השחור עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001334581
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אגרוף האלאנגלית: The Fist of God) הוא ספר מאת הסופר הבריטי פרדריק פורסיית'. הספר עוסק במלחמת המפרץ ובנסיונותיו של שליט עיראק, סאדאם חוסיין להשיג נשק להשמדה המונית. שם הספר נגזר מתותח האמור לשמש כנשק יום הדין המצוי בידי העיראקים. את הספר הקדיש המחבר, בין השאר, לאלמנות וליתומים של רגימנט ה-SAS.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר נפתחת בעת שד"ר ג'רלד בול, מומחה לתכנון נשק ארטילרי, נשכר בידי שליט עיראק, סאדאם חוסיין, על מנת לתכנן ולבנות לו תותח על. משוכנע שהדבר נועד לשם שיגור לוויינים לחלל, ואינו יכול לשרת שום מטרה צבאית, מתכנן בול תותח אשר יכול היה לירות רק פעם אחת, אולם לסאדאם תוכניות אחרות. בול נרצח בשנת 1990. עיראק פולשת לכווית באוגוסט אותה שנה. בכירים במודיעין הבריטי מבינים כי דרוש להם מודיעין עדכני על הנעשה בכווית[1]. סטיב ליינג, המשמש כמנהל המבצעים של אגף המזרח התיכון במודיעין הבריטי פונה להתייעץ עם ד"ר טרי מרטין, מזרחן המתמחה בתרבות עיראק. ד"ר מרטין ממליץ לליינג לפנות לאחיו הבכור, מייק מרטין, רב-סרן ברגימנט ה-SAS[2].

מייק מרטין התגייס לצבא הבריטי בשנת 1971 והתנדב לרגימנט המוצנח. הוא עבר הכשרה כלוחם ובהמשך קורס קצינים באקדמיה הצבאית המלכותית. לאחר ששימש כמפקד מחלקה בצנחנים התנדב מרטין, בשנת 1978, ל-SAS. לאחר שעבר את ההכשרה המפרכת ושימש במספר תפקידי פיקוד ביחידה, שב מרטין לצנחנים ולחם במלחמת פוקלנד[3]. בנוסף לשליטתו בשפה הערבית למרטין נכס נוסף. הוא ואחיו טרי בילו את ילדותם בבגדאד, עת שאביהם עבד כרואה-חשבון בעבור תאגיד בריטי גדול. המודיעין הבריטי מגייס את רב-סרן מרטין בהשאלה מן ה-SAS[1]. מרטין מסתנן לכווית, ומגלה עד מהרה כי לרודן העיראקי ישנו אס בשרוול, נשק להשמדה המונית העלול לשנות את כל מהלך המלחמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 פרדריק פורסיית', "אגרוף האל",הוצאת שלגי, 1994, עמוד 65.
  2. ^ פרדריק פורסיית', "אגרוף האל",הוצאת שלגי, 1994, עמוד 52.
  3. ^ פרדריק פורסיית', "אגרוף האל",הוצאת שלגי, 1994, עמודים 62-63.