אדם גורליצקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדם גורליצקי
אדם גורליצקי
אדם גורליצקי
לידה 1976 (בן 48 בערך)
ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר
שיתופי פעולה בולטים דני בסן, מירה עווד, ליאורה יצחק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדם גורליצקי (נולד ב-1976) הוא זמר-יוצר, פסנתרן ומפיק מוזיקלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדם גורליצקי הוא בנם של שחקן התיאטרון אילי גורליצקי והרקדנית רות לרמן. בגיל 12 התארח בתוכנית ”סופסופ” של גבי גזית יחד עם ניב רסקין.[1]

אדם גורליצקי החל קריירה מוזיקלית כקלידן של עברי לידר. ניגן עיבד והפיק אחר-כך לאומנים רבים כמו עמיר בניון, מיכה שטרית, עידן רייכל, מיקה קרני ואושיק לוי. בשנת 2007 הוזמן להצטרף ללהקת הפופ הבריטית מטאפיקס המוכרת מלהיטה Big City Life כנגן קלידים למסע ההופעות העולמי שלה. לאחר חזרתו לישראל החל לעבוד על אלבום בכורה שלו כסולן.

אלבום הבכורה "תמיד חוזר אלייך" הופק על ידי רונן הלל, ושיר הנושא הלהיט "תמיד חוזר אלייך" הגיע למקום החמישי במצעד הפזמונים של רשת ג' וזכה בתואר השיר המושמע ביותר בתחנה לשנת 2013.[דרוש מקור] המוזיקה של גורליצקי משלבת לחנים מלודיים עם הפקה רוקית מודרנית, שילוב הנשמר לאורך כל שירי האלבום. ב-2013 הופיע בפסטיבל הפסנתר, בו אירח את הזמרת מירה עווד.

בינואר 2016 יצא האלבום השני שלו "שתי ארצות", הכולל את הלהיט "מגדלים", בו הוא מארח את סולן תיסלם, דני בסן. האלבום משלב בתוכו אמירה חברתית חדה. השיר "מגדלים" טיפס עד למקום השלישי במצעד הישראלי של רשת גימל, ולווה בווידאו קליפ שהשתמש בתיעוד מהמחאה החברתית של קיץ 2011.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]