אהבה ממבט שני (סרט, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהבה ממבט שני
Mon inconnue
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי הוגו ג'לין עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט הוגו ג'לין
איגור גוטסמן
בנג'מין פרנט
שחקנים ראשיים פרנסואה סיביל
ג'וזפין ג'אפי
בנג'מין לאוורן
צילום ניקולס מסאר
מדינה צרפת
בלגיה
הקרנת בכורה 3 באפריל 2019 (צרפת)
18 ביולי 2019 (ישראל)
משך הקרנה 117 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה
קומדיה רומנטית
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהבה ממבט שניצרפתית: Mon inconnue; באנגלית: Love at Second Sight) הוא סרט קומדיה צרפתי משנת 2019 בבימויו של הוגו ג'לין.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רפאל (פרנסואה סיביל) הוא תלמיד בית ספר תיכון שכותב רומן מדע בדיוני על דמות בשם זולטאן במהלך השיעורים, אך לא מעז להראות אותו לאיש. יום אחד הוא מתאהב באוליביה (ג'וזפין ג'אפי), תלמידה אחרת באותו בית הספר, שהיא פסנתרנית מחוננת ומבטיחה. רפאל משכתב את הרומן שלו, ומשלב בו דמות חדשה המבוססת על אוליביה, בשם שאדו. בעזרתה ובתמיכתה של אוליביה, רפאל הופך לסופר מדע בדיוני מפורסם. השניים מתחתנים, אך בחלוף 10 שנים מאז שהכירו לראשונה, רפאל ואוליביה מתרחקים זה מזו, בין השאר על רקע העובדה שאוליביה זונחת את הקריירה המוזיקלית שלה לטובת זו של רפאל (בזמן שהוא מתעלם ממנה), והופכת למורה פרטית למוזיקה.

לילה אחד, פורץ ויכוח בין רפאל לבין אוליביה. רפאל הכועס מסיים את כתיבת רומן ההמשך שלו, שבסופו הוא הורג את שאדו, הדמות המבוססת על אוליביה. באותו לילה, יורד שלג כבד על פריז ורפאל יוצא לשתות משקה חריף בבר. למחרת הבוקר, רפאל מוצא עצמו בעולם מקביל, שבו מעולם לא פגש את אוליביה, שכיום היא פסנתרנית מצליחה ומפורסמת ומאורסת לגבר אחר המשמש כסוכן האישי שלה, והוא מעולם לא השלים את כתיבת הרומן שלו. רפאל, לאחר שהבין מה שקרה, מנסה לתקן את טעותו ולשחזר את מסלול חייו.

ביום שבו התעורר ביקום המקביל, מגלה רפאל שהוא מלמד ספרות בתיכון שבו למד, ומתגורר בדירת הרווקים שבה חי עם אוליביה טרם הצלחתו ושיפוץ הדירה. זמן קצר לאחר מכן, כאשר הוא יוצא לרחוב, פליקס (בנג'מין לאוורן), חבר ילדותו מבית הספר מזהה אותו. רפאל מסביר לו כי הגיע ליקום מקביל שבו אוליביה לא מכירה אותו, וזה מזלזל בו. הוא ממשיך בהסבריו כי המעבר ליקום המקביל קשור ישירות לתורת היחסות של אלברט איינשטיין ולבסוף פליקס משתכנע.

בהמשך, רפאל נתקל באוליביה כאשר הייתה בדרכה לאירוע תרבות, והיא מעניקה לו את חתימתה. הוא מגלה ממעריץ עובר אורח היכן היא תופיע ביום המחרת, ומסתנן למקום תוך שהוא מתחזה למלצר. שם הוא מדבר עם אוליביה למספר דקות ומוביל אותה לתיכון שבו שניהם למדו. בגלל השעה המאוחרת, הגיעה שעת סגירת ספריית בית הספר, והשניים נאלצו לברוח מן המקום בחשאי, כפי שקרה ביום בו הכירו ביקום הקודם שבו חיו. ניסיונו של רפאל נכשל, וחברו פליקס מתחזה לסוכנו של רפאל, ומציג את רפאל בתור סופר צללים אשר מחבר ביוגרפיות. באופן זה, פליקס מצליח לקבוע פגישה עבור רפאל עם אוליביה ומנהלה האישי. בהגעת פליקס ורפאל לפגישה, הם מגלים שסוכנה של אוליביה הוא בעלה לעתיד. אוליביה מתנגדת לכתיבת הביוגרפיה משום שסבורה שתהילתה אינה רבה מספיק לשם כך. למזלו של רפאל, אוליביה היא בעלת אופי הפכפך ונוהגת לשנות את דעתה בעיתוי סופי. לכן, הסכימה לכתיבת הביוגרפיה ורפאל נפגש עימה, אך במטרה לגרום לה להתאהב בו ולא כדי לכתוב על קורותיה.

רפאל נפגש עם סבתה של אוליביה, פסנתרנית עבר, החיה בדיור מוגן. בחייו הקודמים, סבתה של אוליביה העניקה לרפאל את טבעת נישואיה כדי שיעבירה לאוליביה בהצעת הנישואין. בהגיעו לדיור, הוא מגלה כי הקשישה אינה זוכרת את רפאל משום שהיא סובלת מאלצהיימר וכי היא עדיין עונדת את הטבעת אשר תישמר לנכדתה. רפאל מנסה לחלץ ממנה פרטים נוספים על אוליביה, אך ללא הצלחה. זמן מה לאחר מכן, בביקורו הבא בבית האבות, הוא מגלה שהקשישה מסרה את טבעתה לארוסה הנוכחי של אוליביה.

אוליביה דוחה את מפגשה הבא עם רפאל משום שמתכננת לנסוע לבית ילדותה למשך סוף השבוע, ומבקשת מרפאל שלא להצטרף. בהמשך היא משנה את דעתה ומתירה לו להצטרף. למרות השניים מתקרבים זה לזה במהלך אותם ימים, רפאל לא חזר ליקום ממנו בא. לאחר מכן, רפאל משחזר שיחה ששמע מתלמידיו בתיכון אותם מלמד ספרות. הם שוחחו על מחזו של שייקספיר, בו אחת הדמויות הנשיות נרצחה. הוא הבין כי עליו לכתוב מחדש את הרומן מימי התיכון שלא סיים לחבר מעולם, ולכתוב שהדמות הראשית הגברית נרצחה במקום זאת הנשית. רפאל משנה את שם הרומן מ"זולטאן" ל"שאדו", על שם הדמות הנשית ששורדת, מגיש את העותק לאוליביה בערב הופעתה וממתין בחוץ. בזמן שהיא קוראת את כתב-היד, מתחיל לרדת שלג כפי שקרה ביום הריב לפני המעבר ליקום המקביל. אוליביה לא מסיימת לקרוא את הרומן עד לסופו, מאחר שהיא נקראת לעלות לבמה, וכשהיא מפסיקה לקרוא - השלג פוסק מלרדת. רפאל מבין שאם החיים שלהם ישובו להיות כפי שהיו אז הקריירה של אוליביה תיהרס והיא תהיה שוב מורה פרטית לפסנתר. במהלך ההופעה, הוא חודר אל חדר ההלבשה של אוליביה, ולוקח את העותק של הסיפור שלו ומשליך אותו לפח. בטוח שנכשל, רפאל יוצא מאולם הקונצרטים. להפתעתו, אוליביה יוצאת החוצה מיד אחריו, ומנשקת אותו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
פרנסואה סיביל רפאל / זולטאן סופר מדע בדיוני מצליח, בעלה של אוליביה
ג'וזפין ג'אפי אוליביה / שאדו פסנתרנית מוכשרת, אשתו של רפאל
בנג'מין לאוורן פליקס חברו הטוב ביותר של רפאל
קאמיל ללוש מלאני סטוץ של רפאל
אדית סקוב גבריאלה סבתה של אוליביה, חולה במחלת אלצהיימר, דיירת בדיור מוגן
אמורי דה קריינקור מארק הסוכן, המנהל האישי ובן-זוגה של אוליביה
ז'ולייט דול מורגן בת-זוגו של פליקס
סמיר בויטארד מורה לספרות
כריסטיאן בנדטי אטיין רוברט עורך ספרותי
לורן דלהאוס לורן דלהאוס בתפקיד עצמו
פרנק פרובו פרנק פרובו בתפקיד עצמו

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסואה סיביל היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים של אלפ ד'ואז.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]