אהבה מריקוד ראשון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהבה מריקוד ראשון
Finding Your Feet
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ריצ'רד לונקריין
הופק בידי ניק מורקרופט
מג לאונרד
אנדרו ברג
ג'יימס ספרינג
שארלוט וולס
תסריט ניק מורקרופט
מג לאונרד
שחקנים ראשיים אימלדה סטונטון
טימותי ספול
סיליה אימרי
ג'ואנה למליי
דייוויד היימן
ג'ון סשנס
ג'וזי לורנס
מוזיקה מייקל ג' מקאווי
מדינה הממלכה המאוחדת, קנדה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Powder Keg Pictures
Fred Films
Eclipse Films
Catalyst Global Media
חברה מפיצה אנטרטיינמנט ואן
Roadside Attractions
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 במרץ 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 111 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 15.5 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו findingyourfeet
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהבה מריקוד ראשוןאנגלית: Finding Your Feet) הוא סרט קומדיה רומנטית משנת 2017 בבימויו של ריצ'רד לונקריין ולפי תסריט מאת ניק מורקרופט ומג לאונרד. בסרט מככבים אימלדה סטונטון, טימותי ספול, סיליה אימרי, ג'ואנה למליי ודייוויד היימן. ב-23 בפברואר 2018 יצא הסרט לאקרנים בממלכה המאוחדת.[2]

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר ליידי סנדרה אבוט (אימלדה סטונטון) מגלה שמייק (ג'ון סשנס), בעלה זה שלושים וחמש שנה, בוגד בה עם חברתה פמלה (ג'וזי לורנס), היא מחפשת מקלט בלונדון אצל אחותה הגדולה אליזבת', המכונה ביף (סיליה אימרי). סנדרה מרגישה כמו דג מחוץ למים לצדה של אחותה המשוחררת, המדברת גלויות, והיוצאת לדייטים באופן סדרתי, החיה בדירה שיכון של העירייה.[3] אבל ההבדל ביניהן זה בדיוק מה שסנדרה הייתה צריכה, באי רצון מופגן היא נותנת לביף לגרור אותה לחוג הריקודים שבה היא פוגשת את החברים של אחותה, צ'ארלי (טימותי ספול), ג'קי (ג'ואנה למליי) וטד (דייוויד היימן). חבורה זאת של אנשים צבעוניים, אנרגטיים ומתריסים מראה לסנדרה שגירושים יכולים להיות התחלה של אהבה חדשה.

צ'ארלי מתגורר בסירה צרה העוגנת בנהר, לאחר שנאלץ למכור את ביתו כדי לשלם עבור דיור מוגן לאשתו לילי (שאן תומאס), החולה במחלת אלצהיימר. הוא אומר לסנדרה שיום אחד הוא יחצה את התעלה בסירתו וייסע בתעלות צרפת.

חוג הריקודים מופיע ברחוב כדי לגייס כספים לצדקה. מקדם של פסטיבל מחול איטלקי רואה סרטון של החבורה רוקדת ברשתות החברתיות ומזמין את כולם לפסטיבל ברומא ליומיים. בזמן שסנדרה וצ'רלי מתקרבים, ביף מגלה שהיא גוססת מסרטן הריאה. הקבוצה נוסעת לאיטליה ומופיעה בהצלחה, למרות שביף סובלת מכאבים ברורים. סנדרה וצ'ארלי יוצאים לטייל ביחד והוא מספר לה על אשתו. סנדרה אומרת שאינה רוצה להיות האישה האחרת, ומתרחקת.

למחרת בבוקר סנדרה מגלה שביף נפטרה במהלך הלילה. כולם חוזרים הביתה וסנדרה מפזרת את האפר של ביף בבריכות המפסטד הית' שבהן הן שחו. בעלה לשעבר של סנדרה נפגש איתה בטקס פיזור האפר ומשכנע אותה לחזור לחיות אתו כיוון שמערכת היחסים שלו עם פמלה התפרקה. היא חוזרת לביתה הישן וממשיכה מהמקום שבו הפסיקה. מכתב מצ'ארלי מגיע ואומר לה שאשתו נפטרה והוא נוסע לצרפת. כשהבינה שהיא לא רוצה יותר את החיים עם מייק והגבלותיו, סנדרה עוזבת באמצע מסיבת יום ההולדת שלה ומצטרפת לצ'ארלי במסעו בסירה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
אימלדה סטונטון סנדרה, נפרדת מבעלה, מייק, לאחר שגילתה שבגד בה במשך חמש שנים
סיליה אימרי ביף, אחותה של סנדרה
טימותי ספול צ'ארלי, שיפוצניק, ידיד של ביף
ג'ואנה למליי ג'קי, ידידה של ביף
דייוויד היימן טד, ידיד של ביף
ג'ון סשנס מייק, בעלה של סנדרה
ג'וזי לורנס פמלה, המאהבת של מייק
אינדרה אובה קורינה
שאן תומאס לילי, אשתו הדמנטית של צ'ארלי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על הפקת הסרט הוכרז ב-2016 בפסטיבל הקולנוע בקאן, והצילומים החלו ב-31 באוקטובר 2016 בלונדון וברומא.[4] ההפקה הסתיימה ב-16 בדצמבר 2016.[5] הסרט יצא לאקרנים בממלכה המאוחדת ב-23 בפברואר 2018. זכויות ההפצה בארצות הברית היו של חברת Roadside Attractions, והוא יצא לאקרנים באמריקה ב-30 במרץ 2018.[6]

הסרט נמכר ב-American Film Market ב-2 בנובמבר 2017.[7]

יציאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 באוקטובר 2017 פורסם שהסרט "אהבה מריקוד ראשון" יפתח את פסטיבל הסרטים של טורינו ה-35. הבמאי ריצ'רד לונקריין והשחקנים טימותי ספול וסיליה אימרי הציגו את הסרט (בשם "Ricomincio da me") בפסטיבל בטורינו ב-24 בנובמבר 2017. פסטיבל הסרטים של טורינו הוא השני בחשיבותו באיטליה אחרי פסטיבל הסרטים של ונציה. הסרט הופץ באיטליה על ידי חברת CINEMA.[8]

הקרנת הבכורה של הסרט בצפון אמריקה הייתה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של פאלם ספרינגס ב-6 בינואר 2018.[9] הסרט הוקרן לקהל הרחב ב-15 בינואר.

רימייק בצרפתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2021 הופק רימייק בצרפתית לסרט, בשם "Alors on danse" (צר'), על פי התסריט לסרט המקורי. את הרימייק ביימה מישל לארוק, שאף גילמה את סנדרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "'Finding Your Feet (2017)". The Numbers. Nash Information Services, LLC. נבדק ב-9 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Wiseman, Andreas (8 בספטמבר 2016). "Timothy Spall, Joanna Lumley, Celia Imrie join Protagonist dance comedy 'Finding Your Feet'". Screen Daily. Screen International. נבדק ב-6 במרץ 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Alberge, Dalya (8 בספטמבר 2016). "Finding Your Feet to star Timothy Spall, Joanna Lumley and Imelda Staunton". London Evening Standard. נבדק ב-6 במרץ 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Lodderhose, Diana (15 במאי 2016). "Cannes: Imelda Staunton Finds Her 'Feet' (EXCLUSIVE)". Variety. Penske Business Media. נבדק ב-6 במרץ 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Grater, Tom (12 בדצמבר 2016). "First look: Imelda Staunton, Timothy Spall in UK rom-com". Screen Daily. Screen International. נבדק ב-6 במרץ 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Finding Your Feet (2018)". Box Office Mojo. IMDb. נבדק ב-4 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Screening Guide - Day 2 THURSDAY November 2nd". The Business of Film. Elspeth Tavares. נבדק ב-30 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Caroli, Clara (19 באוקטובר 2017). ""Ricomincio da me", una prima mondiale inaugura ("I start again from myself", a world premiere opens) il 35° Torino Film Festival". la Repubblica (באיטלקית). נבדק ב-3 בדצמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Kilday, Gregg (15 בדצמבר 2017). "Palm Springs Film Festival: Steven Spielberg's 'The Post' to Screen on Opening Night". The Hollywood Reporter. Prometheus Global Media. נבדק ב-4 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)