אהוב המוות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהוב המוות
Любовник смерти
מידע כללי
מאת בוריס אקונין עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
תורגם לשפות עברית, אנגלית, צרפתית
סוגה ספרות בלשית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ידיעות ספרים
ספרי עליית הגג
הוצאה בשפת המקור הוצאת "זכרוב"
תאריך הוצאה 2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
עורך פטר קריקסונוב (המהדורה העברית)
הוצאה בעברית
הוצאה ספרי עליית הגג
תאריך 2013
תרגום יגאל ליברנט
סדרה
סדרת ספרים תיבת פנדורין
ספר קודם אהובת המוות עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא מרכבת היהלום עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-5-8159-0152-0
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהוב מוותרוסית: Любовник смерти) הוא ספר מאת בוריס אקונין, שראה אור ברוסיה בשנת 2001, התשיעי בסדרת הספרים אודות אראסט פנדורין[1]. הספר ראה אור בעברית בשנת 2013.

אירועי הספר מתרחשים במקביל לאירועי הספר הקודם בסדרה, "אהובת המוות". בספר זה המחבר מתאר אירועים בסגנון צ'ארלס דיקנס: הרפתקאות וחיפוש מטמון ולכן נושא את תת-הכותרת "פרשה נוסח דיקנס".

תקציר עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוכים הבאים למוסקבה, שנת 1900. זמן חילופי המאה. הכירו נא את 'מוות': עלמה עם יופי עוצר נשימה. יש לה למוות תכונה משונה על גבול המיסטי: כל מאהביה מוצאים במהרה את מותם. הייתם יכולים לחשוב שאימת המוות תרתיע את הגברים הרוסיים מלהתחיל עם מוות, אבל זה אומר שאתם לא מכירים רוסים. בטח לא את אלו של המאה ה-19, שם אהבה חסרת גבולות עומדת בערך מעל כל ערך אחר בעולם. אחד המאהבים שמוות סוחפת הוא החבר הנוכחי שלה: הנסיך. ראש אחת מכנופיות הפשע האכזריות של מוסקבה. מאהב נוסף הוא סנקה; נער יתום מהיר מחשבה ושאפתן. סנקה הוא אחד מתושבי חיטרובקה, שכונת הפשע הקשוחה ביותר במוסקבה. הוא גם הדמות הראשית בסיפור ודרך עיניו מתגלגלת תעלומת פשע של מעמד הפועלים המוסקבאי של המאה ה-19.

מוות הוא הכינוי של הגיבורה של הרומן. כינוי שניתן לה, כאמור, בגלל מותו של כל אחד מבני זוגה לשעבר. סנקה סקוריקוב מרובע חיטרובקה, הידוע לשמצה במוסקבה, רוצה לתפוס את תשומת לבה ונכנס לסדרה של הרפתקאות, שבסופו של דבר, מובילות אותו אל אראסט פנדורין. סנקה מעורב במלחמת כנופיות, חודר לכנופייתו של הנסיך, שגר עם מוות. אחר כך הוא מראה לה אהדה ואפילו מפתה אותה. הנסיך, ששומע על זה, מאיים להרוג אותו. סנקה נמלט מהחבורה ונכנס למסתור. אבל זמן קצר לפני כן, מוות מורה למצוא פקיד ולתת לו פתק, בעוד היא עצמה גרה במרתף. עם זאת, סנקה מוצא רק את משפחתו הנרצחת של הפקיד, בעוד הפקיד מתבוסס בדמו, רואה בסנקה דמות בן ומוריש לו את אוצרו ששוכב במרתף. שם סנקה מוצא מטילי כסף בני 200 שנה בכמויות גדולות ומוכר חלק מהם. פנדורין נרתם לעזור כדי למנוע את נקמת הנסיך בעודו חוקר את רצח הפקיד ומשפחתו.

בתהליך החקירה פנדורין, סנקה ומוות עובדים יחד כדי לחשוף את האמת, הם מצליחים למשוך את החשודים למרתף ולכלוא אותם כאשר כל העבריינים נענשים. אך המוות לא שרדה וסנקה נסער מאוד. למרות זאת, הוא כעת מחזיק בעושר רב וקשרים שימושיים — אראסט פטרוביץ' מטפל בצעיר ודואג לו דאגה אבהית ועוזר לו לעלות חזרה אל הדרך הנכונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]