אווי רצ'י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אווי רצ'י
Evi Reçi
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 30 באפריל 1990 (בת 33)
דורס, אלבניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אלבניהאלבניה אלבניה
תקופת הפעילות מ-2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אווי רצ'יאלבנית: Evi Reçi; נולדה ב-30 באפריל 1990) היא זמרת, שחקנית ומנחת טלוויזיה אלבנית.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רצ'י נולדה ב-30 באפריל 1990 בדורס שבאלבניה, וגדלה באתונה, בירת יוון. את אהבתה למוזיקה פיתחה כשהייתה צעירה בזכות אמה, שהופיעה כזמרת מקצועית בקונצרטים ולימדה נגינה על צ'לו. אביה היה ביוכימאי. רצ'י למדה נגינה על פסנתר ופיתוח קול. ביוון השתתפה במספר אירועים מוזיקליים שונים בעיקר כסולוסטית, אם-כי לעיתים הצטרפה למקהלה גדולה או ליוותה את המבצעים עם פסנתר. כמו כן, היא פיתחה קריירה גם כדוגמנית.

בשנת 2010 הוציאה את הווידאו קליפ הראשון שלה לשיר "I Ngjan Asaj", שהופק על ידי פרו-וידאו. זה היה שיתוף הפעולה הראשון שלה עם המלחין פלורי מומאסי, והוא הפך ללהיט בקרב מדינות הבלקן. בדצמבר הוציאה את "Dhe Jemi Te Dy" לאור. את מילות השיר חיבר מומאסי, והקליפ שלו הופק על ידי אנטרמדיה. הוא קיבל את פרס "עריכת הווידאו הטובה ביותר" מטעם איגוד תעשיית ההקלטות האלבני.

רצ'י ביצעה את שיר הנושא של הסרט Lover.S, בו שיחק פרנצ'סקו טראוורס. הווידאו קליפ שלו צולם בפירנצה שבאיטליה. לאחר מכן הוציאה את להיט הקיץ "Si Limonade" ועיבוד מחדש ל-"Jeton Tek Ti Remix", שהופק על ידי די ג'יי אריאן. רצ'י גם הגישה תוכנית מוזיקלית משלה בשם "World and Retro Music" ברדיו פלר. היא סיימה את לימודיה באוניברסיטת פירנצה, קיבלה תואר ראשון בתקשורת, רדיו ועיתונות, ובהמשך גם תואר שני באותו התחום.

בדצמבר 2020 השתתפה בקדם האלבני לאירוויזיון 2021 עם השיר "Tjerr". שנה לאחר מכן ניסתה את מזלה פעם נוספת עם "Më duaj". באוקטובר 2022 רשות השידור האלבנית דיווחה כי רצ'י עתידה להשתתף במהדורה ה-61 של פסטיבלי אי קנגס עם השיר "Ma kthe". ב-28 באוקטובר אושר באופן רשמי שיטת ההצבעה של האירוע: שלושת המקומות הראשונים יבחרו כרגיל על ידי חבר השופטים, אך הזוכה בפסטיבל לא יהפוך לנציגה הרשמי של אלבניה באירוויזיון באופן אוטומטי. הנציג הלאומי לאירוויזיון יבחר על ידי מערכת הצבעה נפרדת מזו הקודמת, בהתאם לקולות הציבור בלבד.[1] מכיוון שנחשפו רק שלושת המקומות הראשונים בפסטיבל, לא ידוע לאיזה מקום הגיעה רצ'י.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Adams, William Lee (2022-09-11). "Albania: Report says RTSH will add televote to Festivali i Këngës 61". wiwibloggs (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2022-10-28.