אוזי ודריקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוזי ודריקס
Ozzy & Drix
כותרת הפתיחה
כותרת הפתיחה
מבוסס על "אוסמוזיס ג'ונס" מאת מארק היימן
שיר הנושא "Ozzy & Drix" (בביצוע קנת' גריי)
סוגה פעולה
הרפתקאות
קומדיה משרדית (אנ')
יוצרים אלן ברנט
מארק היימן
מדבבים פיל למאר
ג'ף בנט
ג'סטין קאודן
טסיה ולנסה
אלנה אובאך
ג'ים קאמינגס
קרלוס אלאזראקי
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 26 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק אלן ברנט
רון מיריק
בראדלי תומאס
מפיקים בפועל פיטר ובובי פארלי
זאק פן
סנדר שוורץ
חברת הפקה Conundrum Entertainment
Warner Bros. Animation
הפצה Warner Bros. Television Distribution
עורכים מרגרט הו
מוזיקה רנדל קריסמ
אד דריסקול
ג'ון זוקר
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור Kids' WB
רשת שידור בישראל ערוץ לוגי
פורמט (תמונה) NTSC
תקופת שידור מקורית 14 בספטמבר 20025 ביולי 2004 (22 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוזי ודריקסאנגלית: Ozzy & Drix) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מונפשת המבוססת על הסרט "אוסמוזיס ג'ונס" משנת 2001, שעלילתה מתמקדת באוסמוזיס "אוזי" ג'ונס, תא דם לבן חצוף ואימפולסיבי, ודריקס, כמוסה נגד הצטננות, שנלחמים בחיידקים ובווירוסים בתוך גופו של הקטור קרוז, נער מתבגר. הסדרה מתרחשת בגרסה מסוגננת של גוף האדם, הדומה לעיר שבה חיים מיקרואורגניזמים ותאים אנתרופומורפיים.[1]

הסדרה הופקה על ידי Conundrum Entertainment ו-Warner Bros. Animation, ושודרה בערוץ The WB כחלק מהרצועה "Kids' WB" במשך שתי עונות ו-26 פרקים משנת 2002 ועד לשנת 2004. בישראל הסדרה שודרה בערוץ לוגי בדיבוב עברי בשנת 2005.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11314 בספטמבר 20021 במרץ 2003
21323 באוגוסט 20035 ביולי 2004

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תחילת הסדרה, נאלצים אוסמוסיס "אוזי" ג'ונס (פיל למאר), תא דם לבן בעל אישיות אימפולסיבית ונטייה לאתגר את הממונים עליו, ודריקס (ג'ף בנט), כמוסה מרובעת וקפדנית נגד הצטננות, לרדוף אחר חיידק השנית (טים קארי). במהלך מרדפם, השלושה נשאבים על ידי יתוש מהגוף המארח שלהם, פרנק דה-טור (ג'ף בנט), ומועברים לגופו של נער מתבגר בשם הקטור קרוז (ג'סטין קאודן). לאחר שהביסו את החיידק ונאלצו להתמקם בביתם החדש, אוזי ודריקס נשכרים כחוקרים פרטיים, נשבעים להגן על בריאותו של הקטור ולהדריכו לאור חוויותיו כמתבגר טיפוסי.

בין אנסמבל הדמויות המשניות נכללות מריה אמינו (טאסיה ולנזה), שוטרת ותאת דם לבנה שהופכת למושא אהבתו של דריקס; ראש העיר הצעיר פול ספרימן (אלנה אובאך), שמנהל את עיר "הקטור"; המפקד גלוטאוס (ג'ים קאמינגס), תא שריר חמור-סבר המשמש כמפקד המשטרה וכמפקדה של מריה; אלן פאטלה (ויוויקה א. פוקס), עורכת דין שעוזרת לתאים למצוא בתים ב"הקטור", ומי שהופכת למושא אהבתו החדשה של אוזי; ויועצי תאי המוח (פאט פריילי), יועצים שעוזרים לראש העיר ספרימן לנהל את העיר עקב אי-כשירותו בתפקיד.

דמויות נוספות אף כוללות את החפרפרת (ג'פרי טמבור), סוכן חשאי לשעבר שמחזיק במידע סודי על המתרחש בתוך הקטור; דנדר (פרנק ולקר), חיידק-כלב המחמד של דריקס, שנוצר מהרוק של אונו, כלבו של הקטור; כריסטין קולצ'וק (קימברלי ברוקס), חברתו לספסל הלימודים ומושא אהבתו של הקטור; טראוויס לום (רוב פולסן), חברו הטוב ביותר של הקטור; ארנסט סטרפינגר (בראד גארט בעונה 1; קאמינגס בעונה 2), חיידק והאנטגוניסט הראשי, שמשתמש בחבורת חיידקים ווירוסים על מנת לבצע את עבודתו המלוכלכת; והוריו של הקטור, מר וגברת קרוז (אלנה אובאך וג'ו לאלה), שדואגים לשלומו של הקטור.

בניגוד לסרט המקורי ממנו נוצרה, הסדרה הונפשה לחלוטין ולא הכילה סצנות בלייב אקשן. בנוסף, הסדרה הותאמה יותר לצופים צעירים מבחינת אינסטנסיביות והומור. דמויותיהם של אוזי ודריקס לוהקו מחדש; כשאת כריס רוק החליף למאר ואת דייוויד הייד פירס החליף בנט. במספר פרקים, המפיק רון מייריק שילב צילומים מהסרט המקורי, כגון הדמיית התנועה בתוך גוף האדם, פנים הפה והסכר שנפרץ באמצעות נזלת.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל פרקי הסדרה הופצו בפורמט DVD ב-20 ביוני 2017.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Erickson, Hal (2005). Television Cartoon Shows: An Illustrated Encyclopedia, 1949 Through 2003 (2nd ed.). McFarland & Co. pp. 599–600. ISBN 978-1476665993.
  2. ^ Ozzy & Drix DVD news: Release Date and Pricing for The Complete Series | TVShowsOnDVD.com, web.archive.org, ‏2017-05-23