אולפני טוויקנהאם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אולפני טוויקנהאם
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1913–הווה (כ־111 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה טוויקנהם עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.twickenhamstudios.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אולפני טוויקנהאםאנגלית: Twickenham Studios) הוא אולפן קולנוע וטלוויזיה ברובע ריצ'מונד שעל התמזה בלונדון. המבנה נוסד ב-1913 על אתר שהיה זירת החלקה על הקרח. בשעתו היה זה אולפן ההסרטה הגדול בבריטניה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד מלחמת העולם השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האולפנים נוסדו על ידי חברת London Film Company בשנת 1913. החברה פשטה רגל ב-1920 ומכרה את האולפן להפקות עצמאיות. בשנות השלושים רכש את האולפנים למפיק יוליוס האגן, שהשתמש בו יום ולילה (עם צוותים שונים) לשם הפקת סרטי מקור בריטיים בכמות גדולה. ב-1933 לאחר שסרטו של אלכסנדר קורדה, "חייו הפרטיים של הנרי השמיני" היה מועמד לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר, החליט האגן לנסות ולהפיק סרטים איכותיים יותר שיצליחו באמריקה. הוא שיפץ את האולפנים והחל לעסוק גם בהפצה. אולם, האולפנים הגדולים של הוליווד בלמו את ההפצה העצמאית של האולפן הבריטי והסרטים אף לא זכו בהצלחה בבריטניה. ב-1937 פשט האגן רגל. בתקופת מלחמת העולם השנייה שימשו האולפנים למספר הפקות מקור עצמאיות, בהם "כוכבים מציצים מרום" של קרול ריד.

שנות השישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות השישים, ימי לונדון החוגגת, צולמו באולפנים כמה מהסרטים הבריטיים הבולטים של התקופה, בהם "Repulsion", סרטו הראשון באנגלית של רומן פולנסקי, "אלפי" ו"הג'וב האיטלקי" בכיכובו של מייקל קיין. כן צולמו באולפנים שני הסרטים הראשונים של הביטלס: "לילה של יום מפרך" ו"Help!" וכן הסרטון שצולם לקידום הסינגל "Hey Jude". בינואר 1969 התחילו חברי הביטלס להשתמש באולפנים כאתר חזרות לפרויקט Get Back, במסגרתו צולם הסרט Let It Be שתיעד את ההקלטות. בהמשך עברו החזרות והצילומים לאולפני אפל רקורדס. חלקו הראשון של הסרט התיעודי The Beatles: Get Back מאת פיטר ג'קסון מ-2021 כולל צילומים מהחזרות באולפני טוויקנהאם.

מבחר סרטים נוספים שצולמו או הופקו באולפני טוויקנהאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקות טלוויזיה נבחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אולפני טוויקנהאם בוויקישיתוף