אומוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אומוס
Omos
אומוס, מרץ 2020
אומוס, מרץ 2020
לידה 16 במאי 1994 (בן 29)
לאגוס, ניגריה
שם במה ג'ורדן הגדול
הנינג'ה הענק
ג'ורדן אומוגבהין
אומוס
משקל 183 ק"ג
גובה 2.21 מטר
לאום ניגרי
קריירה מקצוענית 18 ביולי 2019 – הווה (4 שנים ו־39 שבועות)
מאמנים WWE Performance Center
קווין נאש
כריס הירו
ליגות WWE

טולולופה אומוגבהיןאנגלית: Tolulope Omogbehin; נולד ב-16 במאי 1994) הידוע יותר בשם הבמה שלו, אומוס הוא מתאבק ניגרי, המופיע בארגון ההיאבקות WWE בתוכנית הדגל Raw. בעברו, הוא היה שחקן כדורסל מכללות עבור אוניברסיטת דרום פלורידה ואוניברסיטת מורגן משנת 2014 ועד לשנת 2015. אומוגבהין חתם על חוזה ב-WWE בינואר 2019. הוא פעם אחת אלוף הזוגות של Raw ביחד עם AJ סטיילס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אומוגבהין נולד ב-16 במאי 1994 בלאגוס, ניגריה. הוא נשלח לבד לארצות הברית כחלק ממלגה, כשהיה בן 15 בלבד, בעוד שמשפחתו נשארה בניגריה. במהלך שהותו בתיכון, הוא שיחק כדורסל, כשהמשיך לעסוק בענף ספורט זה גם כשלמד באוניברסיטת דרום פלורידה, שבה שיחק בעמדת הסנטר. כשהיה באוניברסיטה בשנת 2012, הוא אובחן על ידי רופאי האוניברסיטה עם גידול בבלוטת יותרת המוח, שאיבחנו בנוסף גם ענקיות. לאחר הסרת הגידול, הוא הספיק לשחק גם בעבור אוניברסיטת מורגן של בולטימור, מרילנד.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת קריירה ובכורה (2019–2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 בינואר 2019, ארגון ההיאבקות ה-WWE דיווח על החתמת גיוס חדש של שישה ספורטאים אשר נשלחו למתחם ה-WWE Performance Center. ב-18 ביולי של אותה השנה, אומוגבהין ערך את קרב הבכורה שלו במהלך מופע לא טלוויזיוני כקרב האנדיקאפ 2 נגד 1. לאחר שרשם מספר קרבות במופעים שלא הועברו לטלוויזיה, הוא הופיע לראשונה ב-15 ביוני 2020 בתוכנית Raw, כאחד הנינג'ות בקבוצתו של אקירה טוזאווה. בעקבות העובדה שהיה הגבוה ביותר בקבוצה, אומוגבהין כונה כ"נינג'ה הענק", כאשר הוא עמד במתחם הזירה במהלך קרבותיו של טוזאווה. לעומת זאת, דמותו קיבלה תפנית מהירה בעלילה, כשהוא הפך להיות שומר הראש של שיין מקמהן במהלך הפינה Raw Underground של התוכנית השבועית.

הציוות ל-AJ סטיילס (2020–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2020, לאחר ביטולה של הפינה Raw Underground, אומוגבהין החל להיות מקושר ל-AJ סטיילס, צעד שביסס אותו כדמות בלתי חביבה על הקהל. באירוע סדרת ההישרדות, שנערך ב-22 בנובמבר, הוא הוצג תחת שם במה חדש, אומוס. באירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות, שהתקיים כחודש לאחר מכן, אומוס התערב בקרב על אליפות ה-WWE, כשמנע מהמיז לזכות בתואר. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-31 בינואר 2021, אומוס היה אחראי להדחתם של ביג אי וריי מיסטריו מקרב הרויאל ראמבל המסורתי, אף על פי שלא היה משתתף רשמי בקרב.

ב-15 במרץ בפרק של התוכנית Raw, אומוס הודיע שהוא יערוך את קרב הבכורה הטלוויזיוני שלו ברסלמניה 37 לצד סטיילס בקרב זוגות מול הניו דיי (קופי קינגסטון ואקסבייר וודס) על אליפות הזוגות של Raw. בלילה הראשון של אירוע זה, שנערך ב-10 באפריל, אומוס וסטיילס ניצחו את הניו דיי וזכו באליפות הזוגות לאחר שאומוס ביצע על קינגסטון את מהלך הצ'וקסלאם ולאחר מכן הצמיד אותו. באירוע סאמרסלאם, שנערך ב-21 באוגוסט, השניים הפסידו את התואר לצמד RK-Bro (רנדי אורטון ורידל). באירוע חוקי אקסטרים, שנערך בחודש ספטמבר, אומוס וסטיילס הצטוותו לשורותיו של בובי לאשלי בהפסדם לניו דיי.[1] לאחר מכן, השניים קיבלו קרב חוזר על אליפות הזוגות של Raw מול אורטון ורידל באירוע היהלום שבכתר ב-21 באוקטובר, אך הם הפסידו בקרב זה ולא צלחו במשימתם.[2]

באירוע סדרת ההישרדות, שנערך ב-21 בנובמבר, אומוס השתתף בקרב הבאטל רויאל בן 25 המשתתפים לכבוד חגיגות 25 השנים של הבכורה של דה רוק באירוע סדרת ההישרדות של שנת 1996. אומוס היה אחראי להדחתם של תריסר מתאבקים, כשהאחרון מביניהם היה ריקושט. לאחר מספר שבועות של מתיחות בינו לבין סטיילס, ב-20 בדצמבר בפרק של התוכנית Raw, אומוס סירב להיכנס לזירה בקרב שלהם מול ריי ודומיניק מיסטריו, במה שלבסוף גרם להפסדם. תיגרה פרצה בין השניים, דבר שבישר על קץ הברית ביניהם.

הציוות ל-MVP‏ (2022–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 בינואר 2022 בפרק של התוכנית Raw, שבוע לאחר שנפרד מסטיילס, נקבע קרב יחידים ביניהם ובו אומוס יצא עם ידו על העליונה. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-29 בינואר, אומוס השתתף בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנס לקרב כמספר ה-11 והיה אחראי להדחתם של מונטז פורד, אנג'לו דוקינס ודמיאן פריסט, עד שמצא את עצמו מודח בידי מספר מתאבקים: AJ סטיילס, אוסטין ת'יאורי, צ'אד גייבל, דומיניק מיסטריו, ריקושט ורידג' הולנד. בלילה השני של האירוע רסלמניה 38, שנערך ב-3 באפריל, אומוס נחל הפסד לבובי לאשלי, הפסד שהיה הראשון במאזן הקרבות שלו ב-WWE, שנבע כתוצאה מהצמדה. בפרק העוקב של התוכנית Raw, אומוס פיתח את הפיוד עם לאשלי, כששכר לשורותיו את MVP כמנהל האישי שלו לאחר שהאחרון בגד בלאשלי. בקרב החוזר בין השניים חודש לאחר מכן באירוע רסלמניה באקלאש, אומוס היה זה שניצח. לעומת זאת, הוא הפסיד לאותו לאשלי ב-16 במאי בפרק של התוכנית Raw לאחר שהשניים התמודדו בקרב כלוב. באירוע גיהנום בכלוב, שנערך ב-5 ביוני, אומוס ו-MVP הפסידו ללאשלי בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1, שלמעשה חתם את הפיוד.

ב-20 ביוני בפרק של התוכנית Raw, אומוס העפיל לקרב הכסף בבנק של הגברים במסגרת האירוע כסף בבנק לאחר שגבר על רידל. באירוע עצמו, שנערך ב-2 ביולי, הוא לא הצליח לנצח בקרב, זאת לאחר שהמנצח בקרב היה ת'יאורי.

ב-14 באוקטובר בפרק של התוכנית סמאקדאון, אומוס התעמת עם ברון סטרומן, צעד שהצית פיוד בין השניים. באירוע היהלום שבכתר, שנערך ב-5 בנובמבר, אומוס הפסיד לסטרומן. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-28 בינואר 2023, אומוס השתתף בקרב הרויאל ראמבל המסורתי לאחר שנכנס לקרב כמספר 24, שהה בקרב כשתי דקות עד שהודח על ידי סטרומן.

ב-20 במרץ בפרק של התוכנית Raw, אומוס ניצח את מוסטפא עלי בקרב שנמשך כשתי דקות. לאחר מכן, הוא שלח מסר ברור לברוק לסנר, כשבחר לאתגר אותו לקרב באירוע הדגל של הארגון, רסלמניה 39. בלילה השני של אירוע זה, שנערך ב-2 באפריל, אומוס נחל הפסד ללסנר. באירוע העוקב, באקלאש, שנערך ב-6 במאי, הוא הפסיד לסת' "פריקין" רולינס.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-120 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2022
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment – WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אומוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]