אונה יוקנביצ'ניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אונה יוקנביצ'ניה
Ona Juknevičienė
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 28 באפריל 1955 (בת 68)
טרקאי, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ליטא עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד חברת הפרלמנט האירופי (20 ביולי 200413 ביולי 2009) עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה מפלגת העבודה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אונה יוקנביצ'ניהליטאית: Ona Juknevičienė; נולדה ב-28 באפריל 1955) היא אשת ציבור ליטאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוקנביצ'ניה נולדה בכפר דוסמנליאי בליטא. בהיותה בת שלוש עברה משפחתה לווילנה, שבה סיימה את לימודיה התיכוניים ולימודי תואר ראשון בכלכלה תעשייתית. בשנים 19861989 עבדה יוקנביצ'ניה כחוקרת במכון לעבודה ורווחה. בשנת 1992 היא סיימה לימודי דוקטורט במדעי החברה והצטרפה לסגל אוניברסיטת וילנה.

בשנת 1992 החלה יוקנביצ'ניה לעבוד כיועצת לענייני הפרטה עבור מיזם "ESOP Services International" המשותף לליטא ולארצות הברית. לאחר מכן היא עמדה בראש המיזם ומשנת 1995 עברה לנהל את חברת "Consulta" לייעוץ ארגוני. באותה עת החלה יוקנביצ'ניה לייעץ לבנק העולמי ובמשך שנים ספורות ליוותה את תוכניות הסיוע של הבנק לאוזבקיסטן ולסרביה. בשנת 2000 היא עבדה כיועצת לממשלת ליטא בנושאי הפרטה, ארגון מחדש ופשיטות רגל כלכליות. עבודתה האקדמית נמשכה לאורך שנים אלו.

בשנים 20042009 כיהנה וקנביצ'ניה כנציגה בפרלמנט האירופי מטעם מפלגת העבודה ושימשה בו יו"ר הוועדות המשותפות של הפרלמנט עם מדינות מרכז אסיה ומונגוליה. כמו כן, היא הייתה חברת הוועדה לביקורת התקציב, ועדת העבודה והרווחה, ועדת הכלכלה, וועדות לענייני פנים ומשפט. במהלך כהונתה הייתה יוקנביצ'ניה חברת המפלגה הדמוקרטית האירופאית וחברת הברית הליברלית-דמוקרטית של אירופה.

הייתה מועמדת לפרלמנט האירופי בשנת 2009, אך לא נבחרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.