אופנה במדינות המערב בעשור הראשון של המאה ה-21

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זמרת הפופ בריטני ספירס השפיעה רבות על הפופולריות של מגמות אופנה רבות בקרב צעירים במהלך העשור

האופנה במדינות המערב בעשור הראשון של המאה ה-21 שאבה השראה רבה מאופנות שנות ה-50, ה-60, ה-70 וה-80 של המאה ה-20.

באמצע העשור אופנות הרטרו זכו לפופולריות רבה בעולם המערבי בהשראת סצנת האינדי-פופ הבריטית, להקות הגארג' רוק, ותרבות המוד של שנות ה-60.

בסוף העשור אופנות של שנות ה-50 ושנות ה-80 הפכו פופולריות. פריטים פופולרים כללו בין היתר מעילי לטרמן, מעילי עור שחורים, חולצות הוואי, ובגדים בצבעי ניאון.

כמה מדוגמניות האופנה המובילות בעשור הראשון של המאה ה-21 כללו בין היתר את ג'יזל בונדשן,[1] כרמן קאס, אדריאנה לימה, היידי קלום, נעמי קמפבל, טיירה בנקס, קרולינה קורקובה, מירנדה קר, כריסטי טרלינגטון, לינדה אוונג'ליסטה, מריסה מילר, ג'מה וורד, נטליה וודיאנובה, דריה ורבובי, לארה סטון, ולילי קול.

אופנת צעירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופנת האינדי והאימו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – היפסטר, אימו

אופנת האימו הפכה פופולרית בקרב בני נוער בסביבות השנים 2005–2009, בעיקר בהשראת ההצלחה להקות כמו מיי כמיקל רומנס, פול אאוט בוי, פאניק! אט דה דיסקו. הסגנון מזוהה בדרך כלל עם לבישץ סקיני ג'ינס בצבע שחור/כהה, חולצות טריקו הנושאות שם של להקת אימו, ופוני ארוך שמכסה לעיתים קרובות עין אחת או את שתיהן.

אופנת הפאנק פופ[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופנת הפאנק פופ, אשר מאופיינת בלבישת ג'ינסים רחבים יתר המידה, רצועת על הידיים, שיער "קוצים", כובעי "נהגי משאיות", משקפי טייסים הייתה פופולרית מאוד בקרב צעירים בעולם המערבי בתחילת העשור בעקבות ההצלחה של להקות כמו בלינק 182, ו-Sum 41.

אופנת ההיפ הופ[עריכת קוד מקור | עריכה]

פריטי הלבוש הפופולריים של אופנת ההיפ הופ במהלך העשור כללו בין היתר מכנסי ג'ינס רחבים, מעילי בייסבול, כובעי נייקי אייר, חליפות התעמלות, מכנסי טרנינג, כובעי פטרייה, משקפי טייסים, כובעי נהגי משאית או כובעי בייסבול.

מגמות אופנה נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קעקועים ופירסינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך העשור הקעקועים והפירסינג שהפכו פופולריים במיוחד עוד בשנות התשעים המשיכו להיות פופולריים במיוחד הן בקרב נשים והן בקרב גברים. קעקועים פופולריים במיוחד במשך העשור בעולם המערבי כללו קעקועי "Tramp stamp" בגב התחתון, וכמו גם קעקועים של מילים בסנסקריט, הינדית, סינית, או קאנגי.[2][3]

בתחילת העשור פירסינג הטבור היה פופולרי במיוחד כמו גם פירסינג בלשון. פירסינג וקעקועים היו בשיא הפופולריות שלהם באמצע העשור אך נותרו פופולריים במיוחד בקרב צעירים גם בעשור הבא.

נעליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבקבי הפלסטיק הצבעוניים קרוקס זכו לפופולריות רבה במיוחד בעולם המערבי באמצע העשור.

משקפיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משקפיים בעלי מסגרת עבה בסגנון של שנות ה-60 (כגון באדי הולי) הפכו פופולריים בעולם המערבי.

צמידי ג'ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

צמידי ג'ל (אנ') זכו לפופולריות רבה במיוחד בעולם המערבי באמצע העשור.

תסרוקות בעשור הראשון של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

תסרוקת ה"Wings" של זמר הפופ ג'סטין ביבר הפכה פופולרית בקרב צעירים רבים בעולם המערבי במהלך העשור

תספורת פופולרית במהלך העשור בקרב נערים הייתה שיער "קוצים" מחומצן בהשפעת להקות בנים ולהקות פאנק-פופ.

באמצע העשור שיער ארוך יותר הפך פופולרי בקרב נערים רבים בעולם המערבי, כולל תסרוקת ה"Wings" אשר הושפעה מתרבות המוד של שנות ה-60 וכוכבי אינדי בריטים מצליחים.[4] התסרוקת הפכה פופולרית בסוף העשור בקרב צעירים רבים בעולם המערבי בעיקר משום שלזמר הפופ ג'סטין ביבר הייתה את התסרוקת.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונות שמציגות מגמות בולטות באופנה במהלך העשור

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]