אופנת ישראל באירוויזיון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.

להלן סקירה של האופנה של ישראל באירוויזיון.

הופעות בשירים שייצגו את ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת שוקולד מנטה מסטיק באירוויזיון

ב-1973 ישראל השתתפה לראשונה באירוויזיון. לזמרת אילנית עיצבה המעצבת רוז'י בן יוסף שמלה ארוגה בסגנון בדואי עם גזרה רחבה עם שרוולי פרפר ועוצבה סביב פיסת קרושה אדומה שהייתה ממוקמת במפתח החזה, השמלה עם הפסים הצבעוניים נוצרה במטרה לעצב בגד בסגנון ישראלי המייצג את ישראל.

באירוויזיון 1976 לבשו בתחרות חברות להקת שוקולד מנטה מסטיק חליפות לבנות, שלכל אחת מהן פרח בחולצה בצבעים שונים אותם יצר גדעון אוברזון[1].

המעצבת דורין פרנקפורט הייתה אחראית על עיצוב תלבושות של מספר הופעות של ישראל באירוויזיון, ב-1978 עיצבה ליזהר כהן בגד שלקח השראה מבגדי מוזיקת הדיסקו שהייתה פופולרית בשנות השבעים ושילב בתוכו גם את הסגנון הישראלי של הקיבוץ.

ב-1979 פרנקפורט הייתה מעוניינת להעניק לגלי עטרי ולהקת חלב ודבש ביגוד בגוון קליל וזאת מכיוון שהשיר הללויה הוא בסגנון גוספל, היא יצרה עבור עטרי שמלת מעטפת עם מכנסיים רקומים בצבע לילך שהושפע גם מלבוש תימני מסורתי, את שלושת זמרי חלב ודבש הלבישה בלבן עם אביזרים של פפיונים ושלייקס מפייטים.

באירוויזיון 1983 שנערך בגרמניה יצרה פרנקפורט ביגוד בהשראת הטלאי הצהוב, היא הלבישה את הזמרת עפרה חזה בטוניקה עם מכנסיים לבנים ואת להקת הליווי בצבע צהוב מסנוור.

ב-1987 הבגדים שלבשו צמד הבטלנים הושפעו מהסרט האחים בלוז.

ב-1988 המעצבת פרח ראובן הייתה אחראית על הביגוד למשלחת, הזמרת ירדנה ארזי לבשה חולצה אדומה עם כתפיים חשופות וחצאית שחורה עטירת בד.

ב-1990 הוכנה לריטה שמלה שחורה בעלת שסעים עמוקים ובישיבתה על הבמה נחשף שהשמלה יכולה לשמש גם כמיני בנוסף לשמלה הארוכה.

התלבושות של אורנה ומשה דץ ב-1991 הושפעו מקולקציית הגמר בשנקר של המעצב ירון מינקובסקי, העיצוב היווה חיבור בין טקסטיל של מפות בוכריות עם השראות מקומיות ובינלאומיות, השמלה של אורנה דץ הושפעה מאוד עם הלבוש המזרח תיכוני, בגדיהם הוצגו בתערוכה שנערכה לכבוד שבעים שנה לאופנה ישראלית שנערכה במוזיאון ישראל[2].

עבור אירוויזיון 1998 העניק המעצב הצרפתי ז'אן-פול גוטייה לדנה אינטרנשיונל שמלה עם נוצות של תוכי אותה עיצב, בחזרות לקראת התחרות נראה שהנוצות מסתירות את פניה של אינטרנשיונל ובעקבות זאת בביצוע השיר היא לבשה שמלה של גלית לוי, אך כשנודע לה על זכייתה היא החליפה לשמלתו של גוטייה וביצעה עמה את השיר המנצח.

באירוויזיון 2005 לבשה שירי מימון שמלה של המעצבת ריבה אושידה[3].

באירוויזיון 2013 עיצבה אפרת קליג את השמלה למורן מזור.

ב-2019 נערכה בקניון האופנה "TLV" תערוכת "השמלה המנצחת" בה מעצבים הציגו שמלות בהשראת שמלות שלבשו נציגות ישראל באירוויזיון.

בארכיון האופנה בשנקר מצויים דגמים של שמלת אירוויזיון 1973 ובגדי אירוויזיון 1991.

מנחי ישראל באירוח התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בר רפאלי בשמלה של גליה להב

באירוויזיון 1979 אותו לראשונה אירחה ישראל, לבשה המנחה ירדנה ארזי שמלה שעשויה מאריג תחרה בצבע לבן-שמנת עם סיומת של דאנטל בשוליים ובסגנון רך של המעצבת יהודית גוטפריד[4].

באירוויזיון 1999 גדעון אוברזון עיצב את השמלות למנחות דפנה דקל וסיגל שחמון[5].

באירוויזיון 2019 הדוגמנית בר רפאלי שהנחתה לבשה בחצי גמר אחד שמלה של פאקו רבאן וחצי גמר שני שמלה של גליה להב ובגמר גם בחרה בשמלות של להב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]