אוריונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוריונים
מעריצה בתחפושת של אוריונית.
מעריצה בתחפושת של אוריונית.
מעריצה בתחפושת של אוריונית.
הופעה ראשונה "The Cage" של "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית", 1967
יוצרים ג'ין רודנברי

אוריוניםאנגלית: Orions) הם גזע בדיוני של חוצנים דמויי-אדם המופיעים ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים". הם הופיעו לראשונה בפרק "The Cage" של "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית" כשדמותה של וינה הוצגה כשפחה אוריונית באשליה שהוצגה לקפטן כריסטופר פייק. הצילומים נוספו בסופו של דבר לפרק הכפול The Menagerie. זכרים אוריונים הופיעו לראשונה ב"מסע בין כוכבים: סדרת האנימציה" בפרק The Pirates of Orion.

מוצאם של האוריונים מכוכב הלכת אוריון שברביע אלפא. הם מנוהלים על ידי סינדיקט אוריון התומך בפשיעה מאורגנת בתחומים כמיפיראטיות, כרייה בלתי חוקית, ניצול שוק שחור ועבדות. הנשים האוריוניות, המתוארות על ידי הסינדיקט כבעלות אופי חייתי וייצר חושני, נמכרות כשפחות בשוקי עבדים. בשווקים אלו נטען שאף גבר לא מסוגל להתנגד לריקוד המפתה שהן מציגות. ב"מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", בפרק Bound, התברר שחלקן מסוגלות להפריש פורומונים חזקים המשפיעים על זכרים של גזעים דמויי אדם ומאפשר להן לשלוט בהם. בפרק זה טענו השפחות האורניות נוואר, ד'נאש ומאראס שבעזרת יכולת זו הן למעשה מנהיגות הסינדיקט ומאפשרות לעצמן להימכר לעבדות כדי להסתנן ליעד עליו הן רוצות להשתלט.

במאה ה-24 החל הסינדיקט לקבל גזעים גם אחרים לארגון.

במאה ה-32, בסדרה "מסע בין כוכבים: דיסקברי", האוריונים והאנדוריאנים פעלו במשותף תחת הסינדיקט "שרשרת האזמרגד" שבראשו עמדה אוריונית בשם אוסיירה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוריונים בוויקישיתוף