אורי לוי (עיתונאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורי לוי
אורי לוי
אורי לוי
לידה 1988 (בן 36 בערך)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה האוניברסיטה העברית בירושלים
עיסוק עיתונאי, מגיש ופרשן כדורגל

אוּרי לוי (נולד ב-1988) הוא עיתונאי, שדר ופרשן כדורגל. מעיתונאי הספורט הבודדים בישראל המכסים את הכדורגל הפלסטיני והערבי.

במסגרת עבודתו סיקר את מונדיאל 2018 מרוסיה[1], גביע אפריקה לאומות 2019 ממצרים[2], מונדיאל 2022 מקטאר, והיה העיתונאי הישראלי הראשון לסקר את גביע אסיה ממדינה ערבית (איחוד האמירויות 2019)[3].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי נולד וגדל בירושלים, לאביו הצייר רענן לוי ולאמו האמנית רוני ברות. לוי הוא בעל תואר ראשון במזרח תיכון ולימודים איבריים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. דובר עברית, ערבית, אנגלית, ספרדית וצרפתית.

לוי החל את דרכו בתקשורת הספורט הישראלית בשנת 2010, כעוזר הפקה בערוץ הספורט. ארבע שנים לאחר מכן ייסד את אתר הכדורגל הבינלאומי BabaGol.

מאמצע העשור השני של המאה ה-21, עובד לוי כעיתונאי עצמאי, המפרסם באנגלית, עברית וערבית בגופי התקשורת הגדולים והמובילים בישראל ובעולם.

עבודותיו בעברית התפרסמו בהארץ[4], וואלה![5], ישראל היום[6], כלכליסט[7] ועוד. בשפה האנגלית לוי הוא מהישראלים הבודדים לפרסם ב-BBC, Guardian, The Athletic ואחרים. לוי מפרסם גם בערבית וכתבותיו מתורגמות ומצוטטות תדיר בתקשורת הערבית והפלסטינית. הוא היה בעל טור קבוע באתר אל-ערבי אל-ג׳דיד[8] הקטארי ופרסם מאמרים ב-Middle East Eye[9] הקטארי גם כן, וערב ניוז[10] הסעודי.

מ-2017 החל לשמש לוי חבר פאנל קבוע וכפרשן ספורט מזרח תיכוני בI24 News בשפות ערבית[11], ספרדית, צרפתית ואנגלית. במקביל, לוי שימש כפרשן כדורגל בשפה העברית בערוץ הספורט, ב'כאן 11', וכיום כפרשן וכשדר בספורט 1 (צ'רלטון). בשנים האחרונות כותב ומגיש הסכת הכדורגל "שער" בתאגיד השידור הציבורי 'כאן'[12].

לוי היה העיתונאי הראשון לדווח מדובאי בהרחבה אודות עסקת בית״ר ירושלים ושייח׳ חמד בן ח׳ליפה, מה שהצית את אחת הפרשות המדוברות בספורט הישראלי[13].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אורי לוי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]