אחותי איילין (סרט, 1955)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אחותי איילין
My Sister Eileen
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על המחזה "אחותי איילין"
בימוי ריצ'רד קוויין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פרד קולמאר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט בלייק אדוארדס, ריצ'רד קוויין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה צ'ארלס נלסון
שחקנים ראשיים ג'נט לי
בטי גארט
ג'ק למון
בוב פוסי
מוזיקה ג'ורג' דאנינג
צילום צ'ארלס לאוטון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 בספטמבר 1955
משך הקרנה 108 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 1,800,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אחותי אייליןאנגלית: My Sister Eileen) הוא סרט מוזיקלי אמריקאי משנת 1955 בבימויו של ריצ'רד קווין, עם ג'נט לי, בטי גארט, ג'ק למון ובוב פוסי בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על המחזה "אחותי איילין" מאת ג'וזף פילדס וג'רום חודורב שהועלה בברודוויי ב-1940. המחזה מבוסס על סיפורים קצרים אוטוביוגרפים של הסופרת והעיתונאית רות מק'ני (אנ') שפורסו בניו יורקר. המחזה תורגם לעברית והועלה בתיאטרון הקאמרי ב-1953 בבימויו של שמואל בונים, עם חנה מרון ואורנה פורת.

המחזה עבר עיבוד קולנועי ב-1942 בכיכובה של רוזלינד ראסל וכן עיבוד למחזמר "עיר נפלאה" עם מוזיקה של לאונרד ברנשטיין. ב-1960 הופקה גם סדרת טלוויזיה.

השירים בסרט נכתבו על ידי ג'ול סטיין (מנגינה) ולאו רובין (מילים).

הכוראוגרפיה היא של בוב פוסי שגם משתתף כשחקן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רות שרווד (בטי גארט) ואחותה איילין (ג'נט לי) מגיעים לעיר הגדולה ניו יורק מקולומבוס (אוהיו) כדי למצוא את מזלם. רות רוצה להיות סופרת ואיילין רוצה להיות שחקנית. הן מחפשות דירה ופוגשות בפאפא אפופולוס (קורט קסנר) שמציע להם דירת "מציאה" בבניון הדירות שברשותו. מתברר שהדירה נמצאת מתחת למדרכה וכל מי שעובר יכול להציץ וכן קו של רכבת תחתית עובר בסמוך ומרעיד את הקירות המתקלפים. מחוסר ברירה הן משלמות "לחודש ניסיון".

רות פוגשת את עורך העיתון "מנהטר" בוב בייקר (ג'ק למון) ומוסרת לו מספר סיפורים שכתבה. הוא ממהר לחופשה אך מייעץ לה לכתוב על חוויותיה בעיר ולא סיפורים דמיוניים. היא כותבת לפי עצתו על אחותה איילין ובוב מפרסם זאת וגברים רבים רוצים להתקשר ולקבוע פגישה עם איילין. לבוב היא מספרת שאיילין אינה קיימת והיא מספרת זאת על עצמה.

איילין נדחית בקבלה להצגה. היא נכנסת לסניף של וולגרינס ופוגשת שם את המוזג פרנק ליפינקוט (בוב פוסי) ואת הכתב צ'יק קלארק (טומי ראל), שניהם מחזרים אחריה. כאשר פרנק מוצא לה הצגה לאודישן, שניהם מצטרפים אליה אך היא בורחת משם כי נאמר לה שעליה להתפשט. בינתיים פרנק וצ'יק רוקדים בחוץ.

לבסוף יוצאים פרנק, צ'יק, רות ואיילין לבלות במסעדת "אל מרוקו" שם רואה רות את בוב עם צעירה ומשתדלת להתחמק ממנו. הארבעה עוזבים את המסעדה ושרים ביחד "תנו לי תזמורת". השכן האתלט שלהם, טד לומיס (דיק יורק) גר עם חברתו הלן וכאשר אמה באה להתארח הוא מבקש לגור אצל האחיות.

בוב מזמין את רות לדירתו ומנסה להתחיל אתה אבל היא מתחמקת ממנו.

פרנק ואיילן רוקדים ושרים על אהבה אבל כשהוא רואה את טד מציץ מדירתם הוא מאשים את איילין שהיא "בוהמית" והיא מתרגזת ונפרדת ממנו.

האחיות מיואשות ומתחילות לארוז כדי לחזור לאוהיו.

צ'יק רוצה לבקר את איילין ולסלק את רות מהדירה. הוא מודיע לה על משימה עיתונאית - לסקר ביקור של אניית חיל הים הברזילאי. היא מתקבלת בתשואות על ידי המלחים שרצים אחריה ברחבי מנהטן ורוקדים "קונגה". היא מגיעה לדירה והמלחים אחריה. תושבים רבים מצטרפים למהומה. המשטרה אוסרת אותם והקונסול הברזילאי משחרר אותם ומעניק לרות ולאיילין אותות כבוד.

בוב מתוודה על אהבתו ומפרסם את סיפוריה ופרנק מביא לאיילין שוקלד והם מתפייסים. האחיות מחליטות להישאר בניו יורק.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ג'נט לי איילין שרווד
בטי גארט רות שרווד
ג'ק למון רוברט "בוב" בייקר עורך כתב עת
בוב פוסי פרנק ליפינקוט חבר של איילין
טומי ראל צ'יק קלארק כתב
קורט קסנר אפופולוס בעל בית
דיק יורק טד לומיס שכן
לוסי מרלו הלן חברתו של טד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]