איג'יניו סטראפי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איג'יניו סטראפי
Iginio Straffi
איג'יניו סטראפי בשנת 2009
איג'יניו סטראפי בשנת 2009
לידה 30 במאי 1965 (בן 58)
מצ'רטה, איטליה
מדינה איטליהאיטליה איטליה
ידוע בשל יוצר הסדרה "מועדון ווינX"
תקופת הפעילות מ-1985
מקצוע אנימטור, מאייר וכותב קומיקס
בת זוג ג'ואן לי
www.iginiostraffi.com

איג'יניו סטראפיאיטלקית: Iginio Straffi; נולד ב-30 במאי 1965) הוא אנימטור, מאייר וכותב קומיקס איטלקי, שייסד את חברת ההפקה "Rainbow S.p.A". סטראפי ידוע כיוצר סדרות הטלוויזיה "מועדון ווינX" ו"הנטיק", וכשותף ליצירת סדרת הקומיקס "Maya Fox".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטראפי החל את הקריירה שלו באופן רשמי כאשר כתב בשנת 1985 סיפור באחד הגיליונות של המגזין הצרפתי "Tilt". בהמשך כתב סיפורי קומיקס עבור "Lanciostory" והגרסה האיטלקית של "Skorpio". בשנת 1989 זכה לסקירה על כישרונו על ידי קלאודיו ניזי, היוצר של חוברות הקומיקס "Nick Raider" בהוצאת סרג'ו בונלי[1], כאשר החל משנה לאחר מכן הוא נהפך לאמן הראשי של החוברות.

בשנת 1992 התחיל לעבוד בצרפת באולפן ההנפשה "Telcima", שם צבר ניסיון בתחום ההנפשה. בזכות הניסיון שצבר, החליט סטראפי להקים באיטליה את האולפן "Rainbow S.p.A" בשנת 1995. לאחר שהאולפן סיפק שירות לחברות גדולות, הוא צבר די כסף כדי להפיק את הפרויקט הראשון שלו, סדרת ההנפשה "טומי ואוסקר". בשנת 2004 האולפן הפיק את סדרת ההנפשה "מועדון ווינX", שזכתה לאהבה רבה ברחבי העולם, ולימים הופקו לה סרטים וסדרות המשך. הסדרה "מועדון ווינX" משכה את תשומת הלב של חברת המדיה "ויאקום", שרכשה כ-30% מהאולפן, דבר שעזר להפצת התכנים של האולפן ברחבי העולם ולהפקת תכנים חדשים.

סטראפי גם לקח חלק כשותף ליצירת סדרת הקומיקס "Maya Fox", וביצירת סדרת ההנפשה "הנטיק". בשנת 2012 יצר סטראפי את הסרט "היפה והגלדיאטור", כאשר הפקתו נחשבה להפקה הכי יקרה באיטליה באותה תקופה. הסרט זכה לביקורות לא טובות וגרם להפסדים רבים עבור האולפן. בנוסף הפיק סטראפי בשנת 2011 את הסרט התיעודי "The Dark Side of the Sun".

בשנת 2019 הצהיר סטראפי שכדי להיות שלם בניסיונו המקצועי, הוא מעוניין להתמקד בסדרות לייב אקשן, דבר שבא לידי ביטוי בהפקת הסדרות "מועדון 57" ו"גורל: סאגת ווינX".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איג'יניו סטראפי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]