אגודת המושלים הלאומית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אגודת המושלים הלאומית
National Governors Association
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מטה הארגון וושינגטון הבירה
חברים מושלי המדינות והטריטוריות של ארצות הברית
יושב ראש יוטהיוטה ספנסר קוקס
(רפובליקני - יוטה)
אנשי מפתח

סגן יושב ראש

חברי הוועד המנהל:

תקופת הפעילות 1908–הווה (כ־116 שנים)
אתר האינטרנט הרשמי של אגודת המושלים הלאומית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אגודת המושלים הלאומיתאנגלית: National Governors Association, בראשי תיבות NGA) היא ארגון פוליטי בארצות הברית. חברי האגודה הם 55 מושלי המדינות והטריטוריות של ארצות הברית. אומנם חברי האגודה באים מהמפלגה הדמוקרטית ומהמפלגה הרפובליקנית, אך האגודה כשלעצמה בלתי-מפלגתית.

תולדות האגודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמליל ישן של האגודה

ב-1907, נציבות נתיבי המים היבשתיים (Inland Waterways Commission) חשבה לנכון לבקש מ"וועידת הנגידים" (שנערכה בבית הלבן ב-13 עד 15 במאי 1908) לספק הן עמדות ארציות והן עמדות לאומיות הנוגעות לשאלות מעשיות בסוגיות כמו ניצול וניהול משאבי טבע בעידן הפרוגרסיביזם בארצות הברית[1]. אגודת המושלים הלאומית מייצגת את מושלי 50 המדינות של ארצות הברית וחמש הטריטריות שלה: סמואה האמריקנית, גואם, איי מריאנה הצפוניים, איי הבתולה של ארצות הברית ופוארטו ריקו. האגודה ממומנת בעיקר על ידי משלמי המיסים, מענקים וחוזים פדרליים ותרומות פרטיות.

האגודה משמשת כקישור מדיניות ציבורית בין ממשלות המדינות והטריטוריות לבין הממשל הפדרלי של ארצות הברית. האגודה מספקת למושלים ואנשי הסגל הבכירים שלהם שירותים הנעים בין ייצוג מדינות בגבעת הקפיטול ובבית הלבן בדיונים על סוגיות פדרליות, לפיתוח יוזמות מדיניות ועד לאירוח ימי סמינר ברשתות החברתיות עבור נציגי הרשות המבצעת של המדינות. "מרכז NGA לשיטות עבודה מומלצות" מתמקד בחדשנות במדינות ארצות הברית ובשיטות עבודה מומלצות בנושאים שנעים בין חינוך ובריאות לטכנולוגיה ואיכות הסביבה. נוסף על כך, האגודה מספקת ניהול וסיוע טכני למושלים נבחרים ומכהנים כאחד.

ב-1977 נקטה האגודה במדיניות המסדירה את ניהול הוועדה: תפקיד יושב הראש מתחלף מדי שנה בין מושל דמוקרטי למושל רפובליקני, כך ששום מפלגה לא תוכל לשלוט באגודה שנתיים ברצף. סגן היו"ר הוא בדרך כלל מהמפלגה הנגדית לזו של יושב הראש. בדרך כלל הוא מקבל את תפקיד יו"ר האגודה בשנה שלאחר מכן. יו"ר האגודה הנוכחי הוא מושל יוטה ספנסר קוקס. סגנו הוא ג'ארד פוליס, מושל קולורדו.

ביל קלינטון, לשעבר מושל ארקנסו הוא יושב הראש היחיד והראשון של האגודה שנבחר לנשיא ארצות הברית. ג'נט נפוליטנו מאריזונה הייתה האישה הראשונה לשבת בראש הוועדה ב-2006.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר האינטרנט הרשמי של אגודת המושלים הלאומית (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]