איזו מין שכנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איזו מין שכנה
The Girl Next Door
בימוי לוק גרינפילד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ריצ'רד ונק, צ'ארלס גורדון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דייוויד וגנר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מארק ליבולסי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אמיל הירש
ברנדון אירון
אוטומן רייסיר
אלונזו בודן
בריאן קולודזיג'
אוליביה ויילד
מאט וויס
ג'וש הנדרסון
אליס א. ויליאמס
סונג–הי לי
ג'ייקוב יאנג
טימותי אוליפנט
אלישה קאת'ברט
אמנדה סוויסטן
כריס מרקט
ג'יימס רימר
פול דנו
טימותי בוטומס
דייוויד וגנר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה פול הסלינגר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'יימי אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Regency Enterprises עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 באפריל 2004
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית
הכנסות באתר מוג'ו girlnextdoor
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איזו מין שכנהאנגלית: The Girl Next Door) הוא סרט קולנוע אמריקאי שיצא לאקרנים ב-9 באפריל 2004 המשתייך לז'אנר קומדיית נעורים, בכיכובם של אמיל הירש ואלישה קאת'ברט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מת'יו קידמן (אמיל הירש), תלמיד שאפתן העומד לסיים את בית הספר התיכון, חולם על קריירה פוליטית. הוא מתכוון לזכות במלגת לימודים ולהתקבל לאוניברסיטת ג'ורג'טאון. מועצת התלמידים, שמת'יו עומד בראשה, מצליחה לגייס 25,000 דולר כדי להביא לתיכון נער קמבודי מחונן בשם סאמנאנג.

רומן מתפתח בין מת'יו לבין שכנתו החדשה דניאל (אלישה קאת'ברט), אך חברו אילי המתמכר לסרטי פורנוגרפיה מראה לו סרט כזה בכיכובה של דניאל.

בעקבות עצה של חברו אילי, מתיו יוצא לפגישה עם דניאל. לפני שהם יוצאים, מת'יו חולם בהקיץ ובחלום הוא רואה את דניאל מבצעת מין אוראלי לאביו, וסצנה לסבית עם אמו. כל זה קורה כאשר דניאל יושבת עם הוריו בסלון ורואה תמונות שלו מהילדות. מת'יו ודניאל יוצאים, ומגיעים לחדר במלון זול. התנהגותו המוזרה של מת'יו בפגישה גורמת לדניאל להבין שהוא צפה באחד מהסרטים בכיכובה, והיא מבינה שהוא מעוניין לקיים איתה יחסי מין כדי להרשים את חבריו. היא מענישה אותו ומציעה לו לקיים יחסי מין לפני שהוא עושה זאת, מתוך ידיעה שהוא ישתפן. היא נוזפת בו ועוזבת ללאס וגאס.

מת'יו וחבריו נוסעים בעקבות דניאל ללאס וגאס, ומוצאים אותה בכנס לסרטי פורנוגרפיה. מת'יו משכנע את דניאל לעזוב את ענף הפורנוגרפיה, אך מגלה שהמפיק שלה, קלי, מתנגד לכך, משום שאינו מוכן לאבד את השחקנית הטובה ביותר שלו, דבר הכרוך גם באובדן השקעה של 30,000 דולר בסרט שלו. קלי מוביל את מת'יו לבית של הוגו (מפיק סרטי זימה מתחרה שלו), ומדווח למשטרה על פריצה ושוד לאחר שהוא גורם למת'יו לגנוב גביע מהבית. מת'יו נמלט מהדירה ומהמשטרה, וחברו אילי מסיע אותו לאולם שבו על מת'יו לשאת נאום כדי לזכות במלגה. קלי סימם את מת'יו ללא ידיעתו באקסטזי, ולכן הוא נכשל בנאום ומאבד את המלגה. בנוסף לכך, קלי מפצה את עצמו על אובדן השקעתו בסרט, באמצעות גנבת הכסף שמת'יו, כיו"ר מועצת התלמידים, גייס כדי להביא לבית ספרו את סאמנאנג, הגאון הקמבודי. מת'יו מגלה שעלול להיפתח נגדו תיק פלילי, משום שהציג את קלי כיועץ בית הספר בפני פקידת הבנק, ובכך עזר לקלי להונות אותה.

מת'יו אינו מעוניין לערב את משפחתו בעניין והוא פונה לדניאל שתעזור לו. ביחד איתה ועם חבריו אילי וקליץ הם יוצרים, במהלך מסיבת סיום הלימודים, קלטת לחינוך מיני. לאחר סיום המסיבה מגשים מת'יו את חלומו, ומקיים יחסי מין עם דניאל במושב האחורי של מכוניתו. דניאל מוכרת את הקלטת לחינוך מיני למפיק הפורנו הוגו פוש. הוא ומת'יו מרוויחים מיליונים הודות לקלטת. מת'יו נהפך לשותף סמוי של הוגו, שכן הוא רוצה להישאר בעילום שם. הוגו מקיים את הבטחתו ומשלם עבור הבאתו של סאמנאנג לארצות הברית, ומת'יו כבר אינו זקוק למלגה כדי לממן לימודים באוניברסיטת ג'ורג'טאון הודות לרווחיו מהפקת הקלטת. סיפורו של מת'יו מסתיים כאשר הוא נשאר בקשר רומנטי עם דניאל.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט הושקעו 21 מיליון דולר. בהקרנת הבכורה, הסרט הוצג ב-2,148 אולמות קולנוע, גרף 6 מיליון דולר בשבוע הראשון. בסך הכל הסרט גרף 30 מיליון דולר בהקרנות מסביב לעולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]