איילין וודס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איילין וודס
Ilene Woods
וודס בשנות הארבעים
וודס בשנות הארבעים
לידה 5 במאי 1929
פורטסמות', ניו המפשייר, ארצות הברית
פטירה 1 ביולי 2010 (בגיל 81)
קנוגה פארק, לוס אנג'לס, קליפורניה
מקום קבורה פארק הזכרון פורסט לוון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות 1941–1985 (כ־44 שנים)
עיסוק שחקנית, זמרת
יצירות בולטות סינדרלה (סרט, 1950)
בן זוג סטיבן סטק ג'וניור (1946–1954; גרוש)
אד שונסי (1963–2010)
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה אגדות דיסני (2003)
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'קלין רות "איילין" וודסאנגלית: Jacqueline Ruth "Ilene" Woods;‏ 5 במאי 19291 ביולי 2010) הייתה שחקנית וזמרת אמריקאית. ידועה בתפקיד שחקנית הקול של סינדרלה מתוך סרט בעל אותו שם של חברת וולט דיסני, עליו קיבלה את תואר אגדת דיסני בשנת 2003[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וודס נולדה בפורטסמות', עיר שבניו המפשייר שבארצות הברית, בשנת 1929. אמה של וודס עבדה במאחורי הקלעים של סרטים ותכננה להפוך אותה לכוכבת, אף שהיא רצתה בילדותה להיות מורה בבית ספר.

וודס התחילה לשחק בגיל שנתיים, ובגיל 15 הועסקה על ידי פול וייטמן, יחד עם בוב ג'ונסטון, לשיר בתוכנית הרדיו "The Philco Hall of Fame" ("היכל התהילה של פילקו") ברשת הרדיו "Blue Network". הרשת הוסיפה במהרה תוכנית רדיו של וודס בשם "The Ilene Woods Show" ("התוכנית של איילין וודס"), שכללה 15 דקות של מוזיקה ושודרה שלושה ימים בשבוע. אל התוכנית הגיעו רבים כדי להשמיע את המוזיקה שלהם, וכך התיידדה עם הפזמונאים מאק דייוויד וג'רי ליווינגסטון. לאחר מכן עברה לגור בקליפורניה.

בשנת 1945 השתתפה בסרט הקולנוע "On Stage Everybody", יחד עם וולאס פורד וג'ולי לונדון, בתור זוכה בתחרות כישרונות. בשנת 1948 דייוויד וליווינגסטון הזמינו את וודס להקליט את השירים "Bibbidi-Bobbidi-Boo",‏ "A Dream Is a Wish Your Heart Makes" ו-"So This is Love" שעתידים להופיע בסרט "סינדרלה". הביצוע לשירים הוצג בפני וולט דיסני, מפיק הסרט, שבמהרה ביקש מוודס לשחק את קולה של הדמות הראשית של הסרט, סינדרלה. היא קיבלה את התפקיד בשמחה והופתעה שנבחרה מתוך 300 אחרים שנבחנו. כדי לקדם את הסרט, וודס השמיעה בשנת 1949 את דמותה של שלגיה במהדורת ספר האודיו של הסרט "שלגיה ושבעת הגמדים". וודס שרה עבור נשיא ארצות הברית פרנקלין דלאנו רוזוולט בביתו בהייד פארק, ומאוחר יותר גם בבית הלבן עבור הנשיא הארי טרומן, לאחר ששרה עבור חיילים ומלחי מלחמה.

וודס התחתנה לראשונה בגיל 17 עם סטיבן סטק ג'וניור, מנישואין אלה נולדה לה בת. לאחר גירושיהם התחתנה עם המתופף אד שונסי בשנת 1963, ונולדו להם שני בנים נוספים.

בשנת 1972 וודס פרשה מעולם הבידור, אך המשיכה להופיע מדי פעם במופעים מוזמנים, בין היתר בסרטים "הסנדק" בתור אלנה אם הבית ו"המראה" בתור אישה משפשפת, כאשר היא לא קיבלה על תפקידים אילו קרדיט. בשנת 1990, לאחר שחברת וולט דיסני החליטה להפיץ את סרטי ההנפשה שלה בקלטות וידאו, וודס הייתה אחת משחקניות הקול שהגישו תביעת תמלוגים על הופעתן. בשנת 2003 הוענק לה התואר אגדת דיסני על הופעתה בסרט "סינדרלה". את שנותיה האחרונות העבירה כדוברת של United Cerebral Palsy, ארגון התומך בנפגעי שיתוק מוחין בארצות הברית.

ב-1 ביולי 2010, בגיל 81, נפטרה לאחר שסבלה ממחלת אלצהיימר. גופתה של וודס נשרפה ולא נערכה לה לוויה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם הסרט תפקיד הערות
1945 On Stage Everybody זוכה בתחרות כישרונות
1950 סינדרלה סינדרלה שחקנית קול
1972 הסנדק אלנה אם הבית ללא קרדיט
1975 המראה אישה משפשפת

רדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם התוכנית תפקיד הערות
1944 The Philco Hall of Fame זמרת שודרה ברשת הרדיו "Blue Network"
The Ilene Woods Show עצמה/מארחת

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איילין וודס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]