איימי אלקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איימי אלקון
Amy Alkon
לידה 8 במרץ 1964 (בת 60)
פרמינגטון הילס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כינוי The Advice Goddess עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת מישיגן עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
טוויטר amyalkon
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איימי אלקוןאנגלית: Amy Alkon; נולדה ב-8 במרץ 1964), הידועה בכינויה אלילת הייעוץ (Advice Goddess), היא כותבת הטור השבועי "שאל את אלילת הייעוץ" המתפרסם במעל ל-100 עיתונים בצפון אמריקה. הגם שאלקון דנה במגוון סוגיות, היא מתמקדת בעיקר בסוגיות של יחסים אינטימיים.

הטורים שלה מפורסמים בכך שהם משלבים פסיכולוגיה אבולוציונית.

ביוגרפיה וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלקון גדלה בפרוור של דטרויט שבמישיגן. היא מחשיבה עצמה אתאיסטית רכה למרות שנולדה למשפחה יהודית.[1] היא נפגעה בגלל היותה יהודייה, נודתה ואף הותקפה פיזית על ידי ילדים בכיתה ז'.[2] אלקון טוענת שבגלל הנידוי היא למדה לקרוא מהר יותר מן הממוצע.[3]

בהמשך עברה אלקון לניו יורק. כתחביב נהגה לתת עצות בדוכן קטן שהקימה בפינת רחוב סוהו יחד עם עוד שתי נשים שכינו עצמן "גבירות הייעוץ". מאוחר יותר, היא קיבלה טור ייעוץ ב"ניו יורק דיילי ניוז", בעקבותיו עלתה הפופולריות שלה והיא כונתה "אלילת הייעוץ".

ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • I See Rude People: One Woman's Battle to Beat Some Manners into Impolite Society, McGraw-Hill Professional, 2009. ISBN 978-0-07-160021-7.
  • Alkon, Amy; Johnson, Caroline; Minnick, Marlowe, Free Advice: The Advice Ladies on Love, Dating, Sex and Relationships, Dell Publishing, 1996.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.