אילה פיילס-שרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אילה פיילס-שרון (נולדה ב-14 בנובמבר 1967) היא עורכת דין ישראלית. החל מ־2018 מכהנת כפרקליטת מחוז חיפה (אזרחי) בפרקליטות המדינה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אילה פיילס-שרון היא בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במשפט ציבורי ובינלאומי בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו.[1] בשנת 1993 החלה לעבוד כעורכת דין במשרד פרטי.

פרקליטות המדינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2002 החלה לשמש במחוז חיפה של פרקליטות המדינה. לאורך שנים עסקה בתחומי משפט אזרחי ומינהלי, וייצגה את המדינה בתיקים מורכבים ובעלי חשיבות ציבורית. כן שימשה ראש תחום מקרקעין במחוז וריכזה את העיסוק בתחום זה בפרקליטות, לצד סמכויות נוספות. במסגרת תפקידיה ניהלה את תיק ראש עיריית נהריה ז'קי סבג ושלושה נושאי משרה בכירים.[2][3] כן ייצגה בבית המשפט את רשם האגודות,[4] המשרד לאיכות הסביבה ועוד.

פרקליטת מחוז צפון (אזרחי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2018 נבחרה לכהן כפרקליטת מחוז חיפה (אזרחי).[5] במסגרת תפקידה ייצגה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אשר הובילה לביטול הופעת הזמרים החסידיים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן-דוד שתוכננה להיערך בפני גברים בלבד.[6] במאי 2020 הייתה בין בכירי הפרקליטות שתקפו בחריפות את ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, בטענה שבדיקה שפתח כנגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפרשת הרפז נעשתה משיקולים שאינם ענייניים ופרסומה ברבים היה "מעשה שלא ייעשה".[7][8]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה ליעקב שרון ואם לשניים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]