אילן רוזנפלד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אילן רוזנפלד
לידה 10 בינואר 1980 (בן 44)
כ"א בטבת ה'תש"ם
ישראלישראל רחובות, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1999
עיסוק שחקן, קומיקאי, תסריטאי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אילן רוזנפלד (נולד ב-10 בינואר 1980 כ"א בטבת ה'תש"ם) הוא שחקן, קומיקאי, פזמונאי, במאי ותסריטאי ישראלי. נודע בשל תפקידו בסדרת הטלוויזיה "הפיג'מות" וגם בשל הסדרה אותה יצר וכתב, "חצויה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזנפלד נולד ברחובות. בנו של השחקן סימון רוזנפלד (1947–2016). אמו, אנה רוזנפלד, היא רופאה. בנעוריו למד בבימת הנוער ברחובות והיה חבר בלהקת הנוער של העיר. בשנת 1999 התגייס לשירות צבאי בתיאטרון צה"ל שם הכיר את קובי פרג', עודד פז ואלונה טל, עמיתיו לעתיד ל"הפיג'מות". כבר בזמן שירותם הצבאי רוזנפלד, פרג' ופז החלו להופיע על בימת החממה של הדומינו גרוס עם קטעי נונסנס שיצרו. לאחר מכן השלושה יצרו את המופע הצבאי "מה קרה, מלחמה?!", שהיה מורכב ממערכונים קומיים בנושא הצבא, אותם כתבו בעצמם. בעקבות המופע קיבלו אילן וחבריו הצעה מחברת טדי הפקות להעלות מופע לאחר שחרורם גם בסקטור האזרחי. במהלך חזרות על המופע האזרחי הוצע לשלושה לנסות את מזלם בטלוויזיה ולהציע סדרה בכיכובם לערוץ הילדים. כך בשנת 2003 נולדה הסדרה "הפיג'מות" בה כיכב אילן רוזנפלד לצד חבריו במשך תשע עונות (קומדיית המצבים השנייה באורכה בישראל).

בשנים 2003–2015 כיכב בסיטקום "הפיג'מות" שבערוץ הילדים במשך 9 עונות לצד קובי פרג' ועודד פז. השלישייה כיכבה גם בתוכנית "צרבת". רוזנפלד כיכב בספין-אוף של הפיג׳מות,"קפה קר-סול" (2007–2008) ו-"הפיג'מות במופע של דובל'ה" (2009), וכן בסדרת הטלוויזיה "האחים דה גמה" (2009), ששודרה בערוץ לוגי. הוא השתתף יחד עם השלישייה בפרק האחרון של העונה הראשונה של "מנדלבאום בלש פרטי" (ספין-אוף נוסף ל"פיג'מות").

במהלך שנת 2007 התחיל להגיש, לצד קובי פרג' ועודד פז, שתי תוכניות ברדיו 99, תוכנית לילדים בבוקר ותוכנית למבוגרים בלילה. במקביל יצרו את תוכנית המערכונים "העיר שלנו", ששודרה בערוץ 2 של קשת. השלישייה השתתפה גם ב"פסטיגל פנטזיה" (2006) וב"פסטיגל על הזמן" (2007).

שיחק בסדרה "החולמים", ובתפקיד אורח בסדרה "עבודה ערבית". כתב והנחה את תוכנית הטיולים "הנה אני בא", לצד עודד פז. כיכב לצידה של אליאנה תדהר ויצר את "התכנית", ספיישל טלוויזיוני המשמש כמחווה לתוכניות הילדים והנוער של הערוץ הראשון.

השתתף במופעים "הפיג׳מות: המופע" ו"יצא משליטה". השתתף בתוכנית הבידור "הכל הולך" בעונתה השנייה שעלתה בערוץ 2 של רשת (ולאחר מכן ברשת 13). משנת 2013 עורך את הסיטקום "הקלמרים" ומשנת 2018 מככב בה בתור שומר בית הספר, יריב. בשנת 2017 שיחק בתוכנית "אבודים בריבוע" של ערוץ "החינוכית".

כתסריטאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 2003–2015 יצר וכתב את הסיטקום "הפיג'מות" בו גם כיכב. כתב את התוכנית "צרבת" בערוץ 24. יצר יחד עם שירה אלון את הסדרה "חצויה" (הסדרה נמכרה ללמעלה מ-80 מדינות ברחבי העולם). בשנים 2013–2014 כתב יחד עם שירה אלון את הפסטיגלים "X פסטיגל" ו"משחקי הפסטיגל". יצר וכתב את הסדרה "שוברי גלים". כתב את הסדרה "פולמון" בשיתוף שירה אלון. בנוסף היה עורך תסריט בסדרות "הקלמרים", "מריו", "המלון של פיני" ועוד. ב־2019 כתב וביים את הסדרה "בצפר" שהיא עיבוד לסדרה "בצפר" מ־2005.

כתמלילן[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזנפלד כתב שירים לסדרה "חצויה" (אותה גם יצר וכתב) ולסדרה בה הוא מככב, "הפיג'מות". הוא כתב את שיר הפתיחה לסדרה "גאליס" ואת שיר הנושא לסדרה ״שוברי גלים״. ל"חצויה" הוא כתב את השירים "הכל שקט", "על גג העולם", "כל הפעמים", "משמעות שונה" ו"רגע לפני". לסדרה "הפיג'מות" הוא כתב את השירים: "המחסן שלי" (יחד עם עודד פז), "שיר מקורי לא שלנו" (יחד עם עודד פז וקובי פרג') והמון אחרים. ל"פסטיגל" כתב את שיר הנושא ל-"X פסטיגל" ו"משחקי הפסטיגל". כמו כן כתב את השירים "נרניה זה כמו רמת גן" (2006) ו"פחית בראש" (2007) (יחד עם עודד פז וקובי פרג'). את "צחוק זה חוק" (2009) כתב לחברו עודד פז לפסטיגל כמו גם את "נולדתי להופיע" (2013) שביצעו עודד פז ועדי הימלבלוי, וכן כתב את השיר "האיש שבקיר" עבור "משחקי הפסטיגל" (2014) שביצע דניאל מורשת.

כמחזאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2003 כתב את המחזמר של "הפיג'מות" לצידו של רובי דואניאס, וב-2022 כתב את ההצגה "אבא עושה בושות" על פי ספרו של מאיר שלו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזנפלד מתגורר בתל אביב. בשנת 2013 התחתן עם טל ריבלין. הזוג נפרד ב־2022 ולהם שתי בנות.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]