אילן שילוח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אילן שילוח
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1957 (בן 67 בערך)
מָעוֹז חַיִּים, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אילן שילוח (נולד ב-1957) הוא איש עסקים ישראלי, מנהל שותף קרנות הון סיכון ב־First Time, יו"ר לשעבר במקאן תל אביב ישראל עד 2011 ומאז שמכר את אחזקתו מכהן כחבר דירקטוריון, ויו"ר חברת ההשקעות בסטארטאפים The Time.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שילוח נולד במעוז חיים. ב-1977 התגייס תחילה לחיל השריון, אך עבר לסיירת מטכ"ל. הוא השלים ביחידה מסלול הכשרה כלוחם ולקח חלק בפעילות מבצעית תחת פיקודם של עמירם לוין ונחמיה תמרי[1]. בתום שירותו הצבאי התגייס לשב"כ ושימש כמאבטח[2] בשגרירות ישראל בלונדון[3]. עם שובו לישראל למד כלכלה וניהול באוניברסיטת תל אביב, שם רכש גם תואר שני במנהל עסקים. בין מוריו היה דובי פקלמן, אשר הציע לו להצטרף לחברת הייעוץ והאסטרטגיה פי. או. סי, שבה כיהן במגוון תפקידי ניהול.

שילוח החל את דרכו בעולם הפרסום והשיווק בסוף 1995 כשהתמנה למנכ"ל משרד הפרסום מקאן אריקסון, המעסיק היום כ-500 עובדים והיקף פעילותו מעל 450 מיליון דולר בשנה. במהלך כהונתו הפך מקאן ישראל למשרד הפרסום הגדול במדינה, לאחר סדרה של רכישות[4]. שילוח הוביל כמנכ"ל את קבוצת הפרסום עד שנת 2004, במהלכה התמנה ליו"ר קבוצת מקאן ישראל, תפקיד בו הוא כהן עד 2011, במקביל לחברותו במועצת המנהלים של מקאן אירופה. ב-18 באוקטובר 2007 עורר סערה כאשר פיטר את שני המנכ"לים המשותפים של המשרד, אורן פרנק ושירה מרגלית, לאחר שהעבירו ביקורת על התנהגותו הכוחנית של נוחי דנקנר, שהחברות שלו היו לקוחות של המשרד[5]. מרגלית הייתה באותה עת בת זוגו של שילוח ובהיריון ממנו[6].

בין השנים 2009–2012 מכר שילוח את מניותיו במשרד הפרסום ל"מקאן אריקסון העולמית", תמורת 230 מיליון ש"ח, שכלל גם תשלום על אי-תחרות[7].

בשנת 2009 ייסד את חברת The Time, חברת השקעות המתמקדת בחברות ניו מדיה, בהן חברות אינטרנט, מדיה, תוכן וסלולר בשלבים מוקדמים (סטארטאפים). החברה משקיעה בעיקר בחברות שעסקיהן מבוססים במידה ניכרת על פלטפורמת האינטרנט. החברה השקיעה ביותר מ-50 חברות הזנק[8]. בשנת 2014 הקימה דה טיים את קרן ההון סיכון First Time. אילן שילוח מכהן כיו"ר פעיל ו-Managing Partner של הקרן.

חיים אישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שילוח מתגורר בתל אביב. הוא נשוי לשירה מרגלית, בעברה סמנכ"לית התוכן של רשת ומנכ"לית מקאן תל אביב, ואב לארבע בנות[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]