אימות חשבון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המונח "וי כחול" מפנה לכאן. לערך העוסק בשיר של אייל גולן, ראו וי כחול (שיר).
סימן וי כחול המעיד על חשבון מאומת ברשת החברתית טוויטר

אימות חשבוןאנגלית: Account verification) הוא תהליך המאמת שחשבון משתמש באינטרנט הוא בבעלות וניהול של אדם או ארגון אמיתיים. מספר אתרי אינטרנט, בעיקר רשתות חברתיות מציעים שירותי אימות חשבון. חשבונות מאומתים ניכרים בדרך כלל על ידי סימן אישור וי כחול (וי על רקע כחול) ליד שם המשתמש או הארגון.

אימות חשבונות נועד לשפר את איכות השירותים המקוונים, להפחית בובות קש, בוטים, טרולים, דואר זבל, ופייק ניוז.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירות אימות חשבון הוצג לראשונה ביוני 2009 על ידי הרשת החברתית טוויטר,[1] עבור אנשי ציבור כמו גורמים ממשלתיים, עיתונאים, שחקנים, זמרים וסלבריטאים. ב-2011 הוא הוצע גם למשתמשי גוגל פלוס,[2] ב-2012 למשתמשי פייסבוק,[3] ב-2014 למשתמשי אינסטגרם[4] וב-2015 למשתמשי פינטרסט.[5] משתמשי יוטיוב יכולים להגיש בקשה לאימות חשבון רק לאחר שהשיגו 100,000 מנויים.[6]

ביולי 2016 הודיעה טוויטר שתאפשר לכל משתמש להגיש בקשה לאימות חשבון,[7] החברה השעתה את המהלך ב-2018, ופתחה את האפשרות מחדש במאי 2021.[8] ב-2018 החלה גם אינסטגרם לאפשר לכל משתמש להגיש בקשה לאימות חשבון.[9]

טוויטר אינה מאפשרת לכלול בשם המשתמש אמוג'י הדומה לוי כחול כדי למנוע התחזות של חשבונות לא מאומתים כחשבון מאומת.[10]

על אף שאימות חשבון מיועד בעיקר לאמת את זהות המשתמש, חשבון מאומת נחשב בדרך כלל כחשבון אמין ויוקרתי על פני חשבונות רגילים.

בשנת 2023 הסירה טוויטר את הוי הכחול מחשבונות שלא הצטרפו בתשלום ל"טוויטר בלו" והעניקה וי לכל משתמש בתשלום גם ללא אימות זהותו. גם לגופים גדולים כמו הניו יורק טיימס שסירבו לשלם הוסר סמליל האימות. החברה הנהיגה שלושה צבעי אימות: וי כחול למשתמשים פרטיים, וי זהוב לגופי תקשורת ווי כסוף לגופים ממשלתיים. בנוסף ביצעה שינויים באלגוריתם שהגדילו את החשיפות לציוצים של רוכשי טוויטר בלו. המהלך גרר ביקורת ציבורית רבה על החברה וקריאה למשתמשים להחרים ולחסום בעלי סימן אימות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]